Bernd Stegemann: cast.
Er zijn 26 films gevonden.

Annas Geheimnis

2008 | Drama

Duitsland 2008. Drama van Jan Ruzicka. Met o.a. Jutta Speidel, Susanne Schäfer, Dietrich Hollinderbäumer, Peter Bongartz en Anna Hausburg.

Een kinderloos, maar gelukkig getrouwd stel krijgt problemen als de 16-jarige buitenechtelijke dochter van de vrouw plotseling opduikt. Want zowel de man van de vrouw als de biologische vader van het kind weten van niets.

Mr. und Mrs. Right

2004 | Romantiek, Komedie, Drama

Duitsland 2004. Romantiek van Torsten C. Fischer. Met o.a. Maria Furtwängler, Udo Wachtveitl, Matthias Brandt, Marie-Lou Sellem en Bernhard Schir.

Louise en Felix zijn vrienden en zijn beiden tevreden met hun leven waarin de grote liefde ontbreekt. Daar lijkt echter snel verandering in te komen.

Folgeschäden

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Samir Nasr. Met o.a. Silke Bodenbender, Mehdi Nebbou, Mahmoud Alame, Jürgen Hentsch en Jule Gartzke.

Na de aanslagen van elf september 2001 begint een Duitse vrouw (Bodenbender) te twijfelen aan haar Algerijns-Duitse man (Nebbou). Plotsklaps passen zijn opmerkingen en werkzaamheden in het profiel van de zogenaamde Slapende Terrorist. Hijgerige opsporingsfiguren verergeren haar argwaan en zo groeit het paar pijlsnel uit elkaar. Folgeschäden (gevolgschade) werd gemaakt door de Egyptisch-Duitse filmer Nasr naar aanleiding van de achterdocht die hij ervoer na de aanslagen in 2001. Nasr speelt in zijn pamfletfilm met thrillerelementen - Is de man een terrorist? - maar de film munt uit als relatiedrama.

Zwei Tage Hoffnung

2003 | Drama, Thriller

Duitsland 2003. Drama van Peter Keglevic. Met o.a. Sebastian Koch, Hans Werner Meyer, Lisa Martinek, Matthias Habich en Cornelia Schmaus.

Na de aanslagen van elf september 2001 begint een Duitse vrouw (Bodenbender) te twijfelen aan haar Algerijns-Duitse man (Nebbou). Plotsklaps passen zijn opmerkingen en werkzaamheden in het profiel van de zogenaamde Slapende Terrorist. Hijgerige opsporingsfiguren verergeren haar argwaan en zo groeit het paar pijlsnel uit elkaar. Folgeschäden (gevolgschade) werd gemaakt door de Egyptisch-Duitse filmer Nasr naar aanleiding van de achterdocht die hij ervoer na de aanslagen in 2001. Nasr speelt in zijn pamfletfilm met thrillerelementen - Is de man een terrorist? - maar de film munt uit als relatiedrama.

Trenck - Zwei Herzen gegen die Krone

2003 | Romantiek, Avonturenfilm, Historische film

Duitsland 2003. Romantiek van Gernot Roll. Met o.a. Ben Becker, Alexandra Maria Lara, August Zirner, Hannes Jaenicke en Rüdiger Klink.

Groot romantisch avontuur over een gedoemde liefde uit Pruisen ten tijde van Koning Friedrich II (Zirner), bijgenaamd de Grote, die regeerde van 1740-86. Friedrich Freiherr von der Trenck (Becker), een jonge cavalerie-officier wordt verliefd op de zuster van de koning prinses Amélie (Lara), maar haar broer is ertegen. Koning Friedrich probeert haar uit te huwelijken aan de Zweedse troonopvolger, maar Amélie weet dit op het nippertje te verhinderen. Graf von Jaschinsky (Jaenicke) is verliefd op Amélie en beschouwt de avontuurlijke, ambitieuze Trenck als zijn rivaal. Hij intrigeert met succes tegen Trenck die onder hem dient, hoewel de veldslag tegen de Oostenrijkers dankzij Trenck gewonnen wordt. Jaschinsky speelt het klaar om Trenck tot twee maal toe te laten opsluiten, eerst in de vesting Glatz en later in Beieren. Amélie, die in het klooster van Quedlinburg gegaan was, ontmoet de naar Oostenrijk gevluchte Trenck. In een tweegevecht, dat kort erop tussen Jaschinsky en Trenck plaatsvindt, delft de verraderlijke Jaschinsky het onderspit, maar worden Trenck en Amélie door Friedrichs lijfwacht gevangen genomen. Klink speelt Nicolai, de trouwe vriend van Trenck die hem meermalen behoed voor de totale ondergang. Het scenario van Walter Kärger legt terecht het accent op de bewogen liefdesgeschiedenis en maakt handig gebruik van de fraaie locaties. De rollen zijn mooi ingevuld en genreliefhebbers kunnen hun hart ophalen en tevens genieten van het fraaie camerawerk van regisseur Roll. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Tatort - Rotkäppchen

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Peter Sodann, Bernd Michael Lade, Annekathrin Bürger, Walter Nickel en Simone von Zglinicki.

Groot romantisch avontuur over een gedoemde liefde uit Pruisen ten tijde van Koning Friedrich II (Zirner), bijgenaamd de Grote, die regeerde van 1740-86. Friedrich Freiherr von der Trenck (Becker), een jonge cavalerie-officier wordt verliefd op de zuster van de koning prinses Amélie (Lara), maar haar broer is ertegen. Koning Friedrich probeert haar uit te huwelijken aan de Zweedse troonopvolger, maar Amélie weet dit op het nippertje te verhinderen. Graf von Jaschinsky (Jaenicke) is verliefd op Amélie en beschouwt de avontuurlijke, ambitieuze Trenck als zijn rivaal. Hij intrigeert met succes tegen Trenck die onder hem dient, hoewel de veldslag tegen de Oostenrijkers dankzij Trenck gewonnen wordt. Jaschinsky speelt het klaar om Trenck tot twee maal toe te laten opsluiten, eerst in de vesting Glatz en later in Beieren. Amélie, die in het klooster van Quedlinburg gegaan was, ontmoet de naar Oostenrijk gevluchte Trenck. In een tweegevecht, dat kort erop tussen Jaschinsky en Trenck plaatsvindt, delft de verraderlijke Jaschinsky het onderspit, maar worden Trenck en Amélie door Friedrichs lijfwacht gevangen genomen. Klink speelt Nicolai, de trouwe vriend van Trenck die hem meermalen behoed voor de totale ondergang. Het scenario van Walter Kärger legt terecht het accent op de bewogen liefdesgeschiedenis en maakt handig gebruik van de fraaie locaties. De rollen zijn mooi ingevuld en genreliefhebbers kunnen hun hart ophalen en tevens genieten van het fraaie camerawerk van regisseur Roll. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Antonia - Tränen im Paradies

2003 | Drama, Misdaad

Duitsland 2003. Drama van Ernst Josef Lauscher. Met o.a. Alexandra Kamp-Groeneveld, Benjamin Sadler, Luis Tröger, Martina Servatius en Doris Schretzmayer.

Groot romantisch avontuur over een gedoemde liefde uit Pruisen ten tijde van Koning Friedrich II (Zirner), bijgenaamd de Grote, die regeerde van 1740-86. Friedrich Freiherr von der Trenck (Becker), een jonge cavalerie-officier wordt verliefd op de zuster van de koning prinses Amélie (Lara), maar haar broer is ertegen. Koning Friedrich probeert haar uit te huwelijken aan de Zweedse troonopvolger, maar Amélie weet dit op het nippertje te verhinderen. Graf von Jaschinsky (Jaenicke) is verliefd op Amélie en beschouwt de avontuurlijke, ambitieuze Trenck als zijn rivaal. Hij intrigeert met succes tegen Trenck die onder hem dient, hoewel de veldslag tegen de Oostenrijkers dankzij Trenck gewonnen wordt. Jaschinsky speelt het klaar om Trenck tot twee maal toe te laten opsluiten, eerst in de vesting Glatz en later in Beieren. Amélie, die in het klooster van Quedlinburg gegaan was, ontmoet de naar Oostenrijk gevluchte Trenck. In een tweegevecht, dat kort erop tussen Jaschinsky en Trenck plaatsvindt, delft de verraderlijke Jaschinsky het onderspit, maar worden Trenck en Amélie door Friedrichs lijfwacht gevangen genomen. Klink speelt Nicolai, de trouwe vriend van Trenck die hem meermalen behoed voor de totale ondergang. Het scenario van Walter Kärger legt terecht het accent op de bewogen liefdesgeschiedenis en maakt handig gebruik van de fraaie locaties. De rollen zijn mooi ingevuld en genreliefhebbers kunnen hun hart ophalen en tevens genieten van het fraaie camerawerk van regisseur Roll. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Kolle - Ein Leben für Liebe und Sex

2001 | Biografie, Drama, Erotiek

Duitsland 2001. Biografie van Susanne Zanke. Met o.a. Sylvester Groth, Annett Renneberg, Petra Zieser, Bernd Stegemann en Matthias Matschke.

Duitse televisiefilm over sociaal-culturele heisa bij de oosterburen anno '68. Titelheld Oswalt Kolle (Groth) is een bevlogen journalist en filmmaker die moeite heeft om zijn nieuwste film 'Das Wunder der Liebe' door de Duitse zelfcensuur te krijgen. Maar zijn werkproblemen verbleken bij zijn echtelijke problemen, vanwege zijn echtgenote (Zieser) die voor het eerst zeurt over een minnares (Renneberg). Scenaristen Eva en Volker Zahn schreven een lichtvoetig, politiek melodrama over het vrije seks-fenomeen Kolle. De filmmakers troffen vervolgens de juiste toon, kleurstelling en cameravoering voor een overtuigend beeld van vervlogen vrije tijden. Een bezienswaardige biografie.

Entscheidung im Eis - Eine Frau jagt den Mörder

2001 | Thriller

Duitsland​/​​Oostenrijk 2001. Thriller van Jörg Grünler. Met o.a. Claudia Michelsen, Herbert Knaup, Eva Herzig, Fritz Karl en Bernd Stegemann.

Duitse televisiefilm over sociaal-culturele heisa bij de oosterburen anno '68. Titelheld Oswalt Kolle (Groth) is een bevlogen journalist en filmmaker die moeite heeft om zijn nieuwste film 'Das Wunder der Liebe' door de Duitse zelfcensuur te krijgen. Maar zijn werkproblemen verbleken bij zijn echtelijke problemen, vanwege zijn echtgenote (Zieser) die voor het eerst zeurt over een minnares (Renneberg). Scenaristen Eva en Volker Zahn schreven een lichtvoetig, politiek melodrama over het vrije seks-fenomeen Kolle. De filmmakers troffen vervolgens de juiste toon, kleurstelling en cameravoering voor een overtuigend beeld van vervlogen vrije tijden. Een bezienswaardige biografie.

Endstation: Tanke

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Nathalie Steinbart. Met o.a. Tamara Simunovic, Florian Panzner, Oliver Bröcker, Vadim Glowna en Horst-Günter Marx.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Ein Starkes Team - Der schöne Tod

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Kilian Riedhof. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Lena Stolze en Paul Faßnacht.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Denninger - Der Mallorcakrimi: Der Mann mit den zwei Gesichtern

2001 | Misdaad, Actiefilm

Duitsland 2001. Misdaad van Gloria Behrens. Met o.a. Bernhard Schir, Eckhard Preuß, Gerd Wameling, Özay Fecht en Maja Maranow.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Rotlicht - In der Höhle des Löwen

2000 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2000. Misdaad van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Helmut Zierl, Alexandra Wilcke, Hanns Zischler, Jaecki Schwarz en Eva Habermann.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Autsch, Du Fröhliche

2000 | Komedie, Fantasy, Familiefilm

Duitsland 2000. Komedie van Georgios Papavassiliou. Met o.a. Sidonie von Krosigk, Ralf Schermuly, Ursula Karven, Dieter Landuris en Ralph Herforth.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Rosenzweigs Freiheit

1999 | Drama, Oorlogsfilm, Thriller

Duitsland 1999. Drama van Liliane Targownik. Met o.a. Benjamin Sadler, Christoph Gareißen, Gertrud Roll, Peter Roggisch en Felix von Manteuffel.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Liebe deine Nächste!

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Detlev Buck. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Lea Mornar, Heike Makatsch, Marc Hosemann en Heribert Sasse.

De jonge Poolse gauwdief Marek (Panzner) zit in een jeugdgevangenis in de voormalige DDR. Tijdens een brandalarm ziet hij de kans om hem te drossen. Hij is van plan ver te komen (Australi[KA3]e) en de kans laat niet lang op zich wachten. Hij kan langs een oude Mercedes S-klasse Diesel pikken door de deur van een toilethuisje, waarin de eigenaar zit, van buiten op slot te doen. Hij trekt diens maatpak aan en zet de snelle zonnebril van het slachtoffer op. Helaas komt hij niet ver, want de motor loopt warm en de wagen blijft staan. Twee welwillend glimlachende dames (een moeder en dochter?) in een peperdure sportwagen slepen hem af naar een benzinestation vlak buiten een onooglijk dorp dat in the middel of nowhere ligt en waar de jonge en niet onknappe Margot (Simunovic) de pomp bedient, achter de kassa kruiswoordraadsels invult en dagdroomt over hazen in een grazige weide, terwijl ze naar Duitse country music in de stijl van Ry Cooder luistert. De bullebakkerige garagehouder wil de auto niet repareren (geen onderdelen zegt hij), maar hij wil Marek evenmin een tweedehands wagen die op zijn terrein staat, verkopen, hoewel Marek bereid is dik te betalen. Marek pakt `zijn` bagage en gaat naar de bushalte middenin het dorp. De bus vertrekt pas de volgende dag. In het wirtshaus tegenover de halte geeft hij zich uit voor zijn slachtoffer, die financieel adviseur is en zegt dat hij naar Frankfurt (aan de Oder?) wil. Niemand is bereid hem weg te brengen uit het dorp weg te brengen ondanks de geboden bedragen. Dan gaat de kastelein een licht op: een aalgladde oplichter met dezelfde naam had hen mooie beleggingsverhalen op de mouw had gespeld en de spaarcenten afgetroggeld. Helaas zien ze Marek aan voor de dader en willen hem in vierendelen. De onfortuinlijke Marek ziet nog net de kans om het vege lijf te redden door het gasthof via het toilet te verlaten. Hij vlucht naar de pomp, waar Margot hem onder de teek verbergt. Later moeten ze de deur barricaderen als de opgewonden dorpelingen voor een tweede keer terugkomen. Margot valt op de aantrekkelijke Marek en ze is bereid hem een Ford Fiesta te verkopen. Marek schrijft een eurocheque met een valse handtekening uit. Ondanks de belegering van de beschonken en boze dorpsbewoners kunnen zij hem smeren: het doel van de reis is down-under. De film is het eindexamenwerk van Steinbart die met Peter D'Ambrosio het scenario schreef. Hoewel er wat plotgaten in het tragikomische verhaal zitten, is het allemaal best te verteren. De sfeer is ons-kent-ons is raak getroffen en het tempo is vlot. De jonge hoofdrollen zijn heel geloofwaardig en aantrekkelijk, terwijl de bijrollen ingevuld zijn door heerlijke karakterspelers. Als grapje in de film heist een auto van 'rijkswaterstaat' het schijthuisje met het slachtoffer erin op en plaatst een ander dat nog leeg is en rijdt dan weg naar zijn bestemming. Steinbart die zo te zien sterk beïnvloed is door Amerikaanse films, mag best trots zijn op haar eerste werk. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnik en Sebastian Edschmid. Exporttitel THE MIDDLE OF NOWHERE.

Einfach raus

1999 |

Duitsland 1999. Peter Vogel. Met o.a. Inga Busch, Cosma Shiva Hagen, Fabian Busch, Susanne Lothar en Ulrich Mühe.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Der Solist - Kein Weg Zurück

1999 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Misdaad van Carlo Rola. Met o.a. Thomas Kretschmann, Iris Berben, Jenny Schily, Oliver Nägele en Peter Roggisch.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Die Mädchenfalle - Der Tod kommt online

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Peter Ily Huemer. Met o.a. Alexandra Maria Lara, Sigmar Solbach, Andrea L'Arronge, Thomas Kretschmann en Bernd Stegemann.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Bella Block - Auf der Jagd

1998 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1998. Misdaad van Markus Imboden. Met o.a. Hannelore Hoger, Rudolf Kowalski, Eva Kryll, Peter Heinrich Brix en Bernd Grawert.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

14 Tage Lebenslänglich

1997 | Drama, Thriller

Duitsland 1997. Drama van Roland Suso Richter. Met o.a. Kai Wiesinger, Michael Mendl, Katharina Meinecke, Sylvia Leifheit en Marek Wlodarczyk.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Sperling und das Loch in der Wand

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Dominik Graf. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, Hans-Joachim Grubel en Julia Jäger.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Rache ist süß

1996 | Komedie

Duitsland 1996. Komedie van Bettina Woernle. Met o.a. Michaela Rosen, Henry Hübchen, Florian Heiden, Johanna-Christine Gehlen en Bernd Stegemann.

Vlak voor de Val van de Muur van Berlijn vluchten tijdens de zomer van 1989 DDR-burgers uit hun failliete arbeidersparadijs via Hongarije naar het vrije Westen. Hun vluchtpogingen en latere ervaringen zijn zeer verschillend. De hoofdpersonages zijn de 18-jarige Andreas (Fabian Busch), die in de Bondsrepubliek natuurkunde wil studeren en de 22-jarige Michelle (Inga Busch), die gewoon hoopt op een beter en rijker leven. Tien jaar later maken zij de balans op. Film is interessant en de spelprestaties mogen er zijn.

Julie Lescaut : L'enfant témoin

1994 | Misdaad

Duitsland​/​​Frankrijk 1994. Misdaad van Bettina Woernle. Met o.a. Véronique Genest, Jérôme Anger, Mouss Diouf, Joséphine Serre en Julie Marbœuf.

Een Duitse industrieel wordt in een Frans hotel afgemaakt door twee onbekenden. Een afrekening? Commissaris Lescaut (Genest) ontdekt dat de man niet alleen was. Hij schreef zich in samen met zijn negen-jarige zoontje, dat verdwenen is. Het getraumatiseerde kind wordt bij de politie afgeleverd, en al gauw merkt Lescaut dat ook de moordenaars beseffen dat er een getuige was. Kwaliteitsconfectie blijft confectie. Elk beeld in deze film heb je eerder in andere films gezien, en van een goed opgebouwde spanning is niet echt sprake. De acteurs spelen vooral op techniek, zonder echte betrokkenheid. Een allesbehalve verrassend scenario. Het scenario is van Reinhard Köcher. Aflevering 6 van het derde seizoen, nummer 10 van 72.

Gefährliche Spiele

1994 | Thriller, Actiefilm

Duitsland 1994. Thriller van Adolf Winkelmann. Met o.a. Nathaniel Parker, Gudrun Landgrebe, Janna Marangosoff, Hans-Martin Stier en Klaus Lehmann.

De film begint indrukwekkend, al is het onwaarschijnlijk: boven de autobaan ontploft een priv[KA1]ejet. Slechts [KA1]e[KA1]en man overleeft: Tom Cranmer (Parker) een beroepskiller. Hij wordt tijdig (voor de autoriteiten) in de auto genomen door Inga Mahler (Landgrebe), een aantrekkelijke vrouw die op weg is voor een vakantie naar Frankrijk met haar VW-camper. Tom en Inga glijden op de verlaten boerderij tussen de lakens en Inga is in de zevende hemel.

Nordkurve

1993 | Sportfilm, Drama, Komedie

Duitsland 1993. Sportfilm van Adolf Winkelmann. Met o.a. Daniel Berger, Renate Krößner, Jochen Nickel, Walter Kreye en Hermann Lause.

Ook al heeft de film van Winkelman de meest geliefde sport van Duitsland als onderwerp, het is toch geen voetbalfilm geworden. In plaats daarvan worden achtergronden en intriges getoond, en de hooligans en de functionarissen van de verenigingen worden onder de loep genomen. Een indringende, groteske milieustudie soms vrolijk, soms tragisch maar altijd de moeite van het bekijken waard. Het scenario is van Michael Klaus. Het camerawerk is van David Slama.