Daniel Moosman: regie en cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Titane

1997 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk 1997. Komedie van Daniel Moosman en Daniel Moosmann. Met o.a. Valérie Mairesse, Ismaïla Meite, Stéphane Bault, Sébastien Chaudoul en César Choisi.

Le Sadique aux dents rouges

1970 | Horror

België 1970. Horror van Jean-Louis van Belle. Met o.a. Jane Clayton, Albert Simono en Daniel Moosman.

Een geleerde verandert een jongeman in een vampier. Een zwak werkje gebaseerd op I WAS A TEENAGE FRANKENSTEIN en I WAS A TEENAGE WEREWOLF.

Le Temps de mourir

1969 | Horror, Drama

Frankrijk 1969. Horror van André Farwagi. Met o.a. Bruno Cremer, Anna Karina, Jean Rochefort, Billy Kearms en Catherine Rich.

Een rijke man vindt een videotape, waarop te zien is hoe en wanneer hij zal sterven en tracht vervolgens het noodlot te keren. Het interessante thema komt totaal niet uit de verf in dit speelfilmdebuut van Farwagi. Ook bekend als TWICE UPON A TIME.

Maldonne

1968 | Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1968. Thriller van Sergio Gobbi. Met o.a. Pierre Vaneck, Elsa Martinelli, Robert Hossein, Jean Topart en Roger Coggio.

Een berooide pianist laat zich strikken om door te gaan voor de overleden echtgenoot van een vrouw die anders een erfenis misloopt. In werkelijkheid leeft de man nog, een ex-nazi die door Israëli's gezocht wordt. Deze misdaadintrige met vele dubbele bodems van het duo Boileau-Narcejac kreeg een troebele verfilming, met overmatige aandacht voor sadistische elementen.

La loi du survivant

1966 | Drama, Thriller

Frankrijk 1966. Drama van José Giovanni. Met o.a. Michel Constantin, Alexandra Stewart, Roger Blin, Albert Dagnant en Edwine Moatti.

Een avonturier komt terug op Corsica om het graf van een vriend te bezoeken en leert een jonge vrouw kennen die tegen haar wil tot prostitutie wordt gedwongen. Hij wil met haar vluchten, maar kan de bloedwraak niet ontlopen. De debuutfilm van Giovanni heeft qua vorm en dramatisering onhandigheden, maar ook gevoelvolle overtuigingskracht in de schildering van Corsica, het milieu en de tradities. (Met toenemende routine zouden zijn latere films steeds gelikter en minder authentiek worden).