Christa Siems: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Tatort - Finale am Rothenbaum

1991 | Mysterie

Duitsland 1991. Mysterie van Dieter Kehler. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Konstantin Graudus, Christina Plate en Knut Hinz.

Tijdens het internationale tenniskampioenschap in Hamburg wordt de jonge, veelbelovende tennisser en lieveling van het publiek Andi (Graudus) ontvoerd. De ontvoerders eisen de vrijlating van een beruchte bankrover, die in Marseille is aangehouden. De jonge Holger (Wolff) is een van de hoofdverdachten die door Krug, als Hauptkommissar Stoever, worden vastgehouden. Een interessante klus voor Stoever-Krug, die als tennisfan liever in de buurt van het centre court van Rothenbaum vertoeft dan achter zijn werktafel op het politiebureau. Geschreven door Frank Göhre. Camerawerk van Jochen Rademacher.

Das Beil von Wandsbek

1982 | Documentaire, Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1982. Documentaire van Horst Königstein en Heinrich Breloer. Met o.a. Roland Schäfer, Angelika Thomas, Vera Tchekowa, Gisela Trowe en Hildegard Schmahl.

Met de roman van Arnold Zweig in de hand verkennen de makers van deze film de wijk Altona in Hamburg, waar op 31 juli 1932 een ware veldslag plaatsvond tussen nazi`s en communisten. De dag werd bekend als de `bloedige zondag van Altona`. Centraal staat het personage van Bruno Tasch, een van de vier terechtgestelde communisten. Parallel hiermee loopt het fictieve verhaal van Zweig over een kleine middenstander, de slager Teetjen (Schäfer), die gecharmeerd door het gedachtengoed van het nationaal-socialisme de idealen van Hitler aanhangt. Wanneer hij zijn fout inziet, is het reeds te laat. Zijn klanten blijven weg en hij raakt geruïneerd. Zweig, zelf joods, haalde zijn inspiratie uit een waargebeurd feit en improviseerde hierop. Zijn slager is niet de stereotiepe sadistische SS-er, maar een meelopende idealist en het was uit dit slag mensen dat Hitler zijn macht puurde. Het geheel wordt regelmatig geïllustreerd met archiefbeelden en interviews. De regisseurs zijn tevens verantwoordelijk voor het scenario, dat door Klaus Brix indrukwekkend in beeld werd gebracht.

Stahlnetz - In jeder Stadt...

1962 | Misdaad

Duitsland 1962. Misdaad van Jürgen Roland. Met o.a. Heinz Engelmann, Karlheinz Gerdesmann, Ruth Hausmeister, Edgar Wenzel en Peter Ahrweiler.

In de haven van Hamburg wordt het stoffelijk overschot van een jonge vrouw opgedregd. De politie te water denkt dat er misdaad in het spel is en draagt de zaak over aan de moordbrigade. Kriminalkommissar Bade (Engelmann) en Kriminalsekret[KA3]ar Buchholz (Gerdesmann) zijn met het onderzoek belast. Als de identiteit van het slachtoffer is vastgesteld, leggen zij een bezoekje af bij de verdrietige ouders, die moeten toegeven dat zij van de handel en wandel van hun dochter niet op de hoogte waren. Een vriendin van het meisje geeft Bade en Buchholz een tip, die hen doen belanden in het wereldje van klatergoud en make-believe, waar jonge, goedgelovige vrouwen heen gelokt worden met valse beloftes om daarna als animeermeisje te worden uitgebuit. Wederom een aflevering over een afstotende, uit de hand gelopen misdaad met het realisme dat de tijdgeest van Duitsland midden in het Wirtschaftswunder nauwgezet weergeeft. Goed spel onder vaste regie van Roland. Het scenario is van Wolfgang Menge. Aflevering nummer 15. Gevolgd door een lange aflevering, getiteld SPUR.

Stahlnetz - Die Tote im Hafenbecken

1958 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1958. Misdaad van Jürgen Roland en Jurgen Roland. Met o.a. Kurt Conde, Rainer Brönnecke, Karl-Heinz Gerdesmann, Gerda Maria Jürgens en Christa Siems.

Een havenarbeider in Hamburg ziet in het water een lichaam drijven. Het is het stoffelijk overschot van de 28-jarige prostituée Helga Wieberitz, die haar werkterrein in de Tampico Bar had. Commissaris Bode kan haar laatste avond reconstrueren tot aan een taxirit met een klant naar een schip in de haven. Omdat Helga's lichaam verzwaard was met een lier denkt Bode dat het schip, waarop de dader zich zou moeten bevinden, aan de hand van scheepslijsten te kunnen achterhalen. Als het vermoedelijke schip weer een Duitse haven binnenloopt, heeft hij beet, maar het aanwijzen van de dader levert toch nog even een verrassing op. De vierde aflevering in de serie heeft wat meer dramatiek meegekregen, die hier eigenlijk storend werkt. Bij de verhoren in de Tampico Bar kunnen de bezoekers zich onwaarschijnlijk veel details herinneren van de avond, waarop Helga verdween, terwijl de gebeurtenis bijna een maand geleden was; een windas en een touw zijn te mager om een schip op een lijst te identificeren, maar anderzijds is dit zo'n aflevering die de kijker juist door het drama meer boeit. Een duidelijke voorloper van TATORT dat twaalf jaar later het licht zou aanschouwen. In de Tampico Bar zingt en speelt Freddy Quinn, die toen heel populair geworden was als schlagerzanger en het jaar daarvoor zijn eerste film gemaakt had, op zijn gitaar. De spelprestaties zijn heel overtuigend. Het scenario is van Wolfgang Menge.