Quentin Curtis: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

All the Money in the World

2017 | Biografie, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 2017. Biografie van Ridley Scott. Met o.a. Michelle Williams, Christopher Plummer, Mark Wahlberg, Romain Duris en Timothy Hutton.

Acteur Kevin Spacey werd te elfder ure uit All the Money in the World geknipt wegens #MeToo-gerelateerd wangedrag, waarna al zijn scènes in recordtempo opnieuw werden gefilmd met Christopher Plummer. Het leverde een smeuïge anekdote op, maar de film kan prima zonder Spacey. Deze reconstructie van de ontvoering van John Paul Getty III in 1973 is namelijk reuzespannend en heerlijk soepel geregisseerd door veteraan Scott (Alien, Gladiator). En hoe wrang ook: de 88-jarige Plummer is op zijn best als kille miljardair die het losgeld voor zijn kleinzoon weigert te betalen.

Legend

2015 | Biografie, Misdaad, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 2015. Biografie van Brian Helgeland. Met o.a. Tom Hardy, Christopher Eccleston, Emily Browning, Taron Egerton en Colin Morgan.

Stijlvol portret van Ronnie en Reggie Kray, tweelingbroers van simpele komaf die in de jaren vijftig en zestig vanuit arbeiderswijk East End met ijzeren vuist over de Londense onderwereld regeerden. Beroemdheden waren het, wier levens hevig verweven waren met de Britse elite, al staat heden ten dage vooral de bizarre en knullige manier waarop hun koninkrijk ten einde kwam in de geheugens gegrift. Acteur Hardy imponeert in een dubbele hoofdrol, al schuurt hij met name als homoseksuele psychopaat Ronnie langs de randen van de klucht.

London Boulevard

2010 | Misdaad, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 2010. Misdaad van William Monahan. Met o.a. Colin Farrell, Keira Knightley, David Thewlis, Ray Winstone en Anna Friel.

Net uit de gevangenis gaat Mitchel (Farrell) het allemaal anders doen. Hij vindt werk als assistant-lijfwacht van een opgejaagde filmster (Knightley). Maar zijn oude maatjes uit de onderwereld (Chaplin, Winstone met baardje) laten hem niet met rust. Aardig regiedebuut van scenarist Monahan (The Departed) naar het boek van Ken Bruen, heeft een geinig swinging sixties-sfeertje. Toch lijkt Monahan niet echt te kunnen kiezen tussen komedie, film noir of romantiek: de combinatie van stijlen levert een wat rommelige, hoewel visueel aantrekkelijke film op.