Max Born: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

The Devil All the Time

2020 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 2020. Misdaad van Antonio Campos. Met o.a. Robert Pattinson, Tom Holland, Bill Skarsgård, Haley Bennett en Riley Keough.

De Amerikaanse schrijver Donald Ray Pollock moet vroeger heel wat religieuze frustraties hebben opgelopen: zijn debuutroman The Devil All the Time (2011) zit vol perverse predikanten, bijbel citerende bruten en andere godsdienstwaanzinnigen. In deze ambitieuze verfilming met indrukwekkende cast treedt Pollock zelf – met smeuïg zuidelijk accent – op als verteller. Plaats van handeling is de omgeving rond het gehucht Knockemstiff, Ohio, waar de getraumatiseerde wees Arvin Russell (Tom Holland) probeert op het rechte pad te blijven – tevergeefs natuurlijk. Een groteske, naargeestige maar ook fascinerende portie Southern Gothic.

Katie Says Goodbye

2016 | Drama

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2016. Drama van Wayne Roberts. Met o.a. Olivia Cooke, Mary Steenburgen, Christopher Abbott, James Belushi en Mireille Enos.

Arme Katie. De schattige, zeventienjarige serveerster droomt ervan ooit een schoonheidssalon te openen in San Francisco, maar lijkt onmogelijk te kunnen ontsnappen uit het woestijndorp waar ze met haar zuipende moeder in een trailerpark woont. Dan maar wat extra geld verdienen als prostituee. Debuterend scenarist en regisseur Wayne Roberts zet alle clichés uit het Amerikaanse-indiefilmhandboek in om zijn heilige hoertje een lijdensweg te bezorgen waar Lars von Trier jaloers op zou kunnen zijn. Een mens van vlees en bloed wordt de hopeloos naïeve Katie nooit, hoe bevlogen ze ook wordt gespeeld door Olivia Cooke.

James White

2015 | Drama

Verenigde Staten 2015. Drama van Josh Mond. Met o.a. Christopher Abbott, Cynthia Nixon, Scott Mescudi, Ron Livingston en Makenzie Leigh.

Beklemmend drama dat twintiger James (Abbott) volgt op zijn pad van zelfdestructie en (uiteindelijk) vergiffenis. Zijn moeder, bij wie hij op de bank slaapt, lijdt aan kanker; zijn vader is onlangs overleden. En dus zoekt hij zijn toevlucht in drank, drugs en een veel jongere vakantieliefde. Heel verrassend is het allemaal niet, maar als regisseur Mond in de slotakte de sloophamer boven tafel haalt valt het moeilijk droog te houden. Voortreffelijk camerawerk van Mátyás Erdély (Son of Saul), die het titelpersonage geen centimeter ruimte geeft.