Lee Mathis: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Scanner Cop II

1995 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1995. Sciencefiction van Steve Barnett. Met o.a. Daniel Quinn, Patrick Kilpatrick, Krystyne Haje, Stephen Mendel en Robert Forster.

Karl Volkin (Kilpatrick) is een misdadige en gestoorde scanner die stopt met het slikken van Ephemerol, een drug die zijn vaardigheden als scanner onderdrukt. Hij ontsnapt uit de psychiatrische inrichting en begeeft zich naar L.A. Hij ontdekt als hij een andere scanner vermoordt, dat hij de krachten van zijn slachtoffer kan opzuigen en op den duur dus onoverwinnelijk wordt. Detective Samuel Staziak (Quinn) gaat achter hem aan om hem te pakken. Volkin heeft nog een appeltje met Staziak te schillen, want hij had het aan hem te danken, dat hij in die inrichting terecht kwam. Voor de liefhebbers van deze serie B- films misschien wel leuk, maar puristen zijn met het flinterdunne verhaaltje en het overbekende plotje niet erg gelukkig. Ook bekend als: SCANNER COP II: VOLKIN'S REVENGE, SCANNERS IV: SCANNER COP an SCANNERS: THE SHOWDOWN.

Red Ribbon Blues

1995 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1995. Komedie van Charles Winkler. Met o.a. Paul Mercurio, Debi Mazar, RuPaul, John Epperson en Paul Bartel.

Enkele seropositieve kunstenaars, Troy (Mercurio), Darcy (Mazar), Duke (RuPaul) en Harold (Epperson), zitten met een probleem. Er bestaat een middel om hun ziekte af te remmen, D-64, maar dit is verschrikkelijk duur en de verzekering weigert elke tussenkomst. Dus besluiten ze het te stelen in een apotheek. Ondanks hun onhandigheid slaagt de overval. Dit geeft hen de odige moed om ermee door te gaan en hun vrienden met het geneesmiddel te bevoorraden. Ze worden moderne Robin Hoods en krijgen de Naam 'Red Ribbon Bandits' omdat ze als handteken de overvallen apotheker een rood AIDS-lint opsteken. Een opvallend luchtige komedie over een ernstig onderwerp. Het is vooral een zware kritiek op dure geneesmiddelen die de producenten ervan een miljoenenwinst opleveren. De acteerprestaties zijn zeer goed, maar het scenario van regisseur Winkler blijft wat aan de oppervlakkige kant. Fotografie van Larry Blanford.