Austin Melford: regie en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Feather Your Nest

1937 | Komedie, Muziek

Verenigd Koninkrijk 1937. Komedie van William Beaudine. Met o.a. George Formby, Polly Ward, Enid Stamp-Taylor, Val Rosing en Davy Burnaby.

Komiek Formby is Willie, technicus op een platenperserij. Door een blunder wordt de productie van een grammofoonplaat naar de bliksem geholpen omdat de matrijs wordt gebroken. Willie vervangt de stem van de zanger door zijn eigen stem. Het resultaat laat zich raden: hij wordt bij de weeromstuit zelf een ster! Formby zingt `Leanin` on a Lamppost` maar de film toont ons een minder uitbundige Formby - de Engelse Fernandel - dan we van hem gewend zijn. Het scenario is van Austin Melford, Robert Edmunds, Anthony Kummins naar een verhaal van Ivar Campbell en Sheila Campbell. Het camerawerk is van Gordon Dines en Ronald Neame, die later een bekend regisseur zou worden van o.m. THE POSEIDON ADVENTURE (1972), THE ODESSA FILE (1974) en METEOR (1979). Mono.

Oh, daddy

1935 |

Verenigde Staten 1935. Austin Melford. Met o.a. Leslie Henson, J. Robertson Hare en Frances Bay.

Komiek Formby is Willie, technicus op een platenperserij. Door een blunder wordt de productie van een grammofoonplaat naar de bliksem geholpen omdat de matrijs wordt gebroken. Willie vervangt de stem van de zanger door zijn eigen stem. Het resultaat laat zich raden: hij wordt bij de weeromstuit zelf een ster! Formby zingt `Leanin` on a Lamppost` maar de film toont ons een minder uitbundige Formby - de Engelse Fernandel - dan we van hem gewend zijn. Het scenario is van Austin Melford, Robert Edmunds, Anthony Kummins naar een verhaal van Ivar Campbell en Sheila Campbell. Het camerawerk is van Gordon Dines en Ronald Neame, die later een bekend regisseur zou worden van o.m. THE POSEIDON ADVENTURE (1972), THE ODESSA FILE (1974) en METEOR (1979). Mono.

Oh, Daddy!

1935 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1935. Komedie van Austin Melford en Graham Cutts. Met o.a. Leslie Henson, Frances Day, J. Robertson Hare, Barry Mackay en Marie Lohr.

Het bestuur van de Vereniging voor het Behoud van de Goede Zeden uit Dullhampton (!) moet voor de jaarvergadering naar Birmingham. Als ze na afloop huiswaarts keren, blijkt de laatste trein net vertrokken te zijn en zit er niets anders op dan de nacht in Birmingham door te brengen. Iedereen reageert op zijn eigen manier, maar voorzitter Lord Pye (Henson) en secretaris Rupert Boddy (Hare) zien hun kans schoon om de bloemetjes eens flink buiten te zetten. Het duurt niet lang of ze bevinden zich in het compromitterende gezelschap van de fivrole Benita de Lys (Day). Typisch Britse humor uit lang vervlogen tijden. Ouderen die zich de hoofdrollen nog goed kunnen herinneren, zullen hun hart ophalen. Day was meer dan een leuke losbol - ze kon ook nog heel aardig acteren. Het scenario is van Michael Powell.

Car of Dreams

1935 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigd Koninkrijk 1935. Komedie van Austin Melford en Graham Cutts. Met o.a. John Mills, Grete Mosheim, Robertson Hare, Norah Howard en Jack Hobbs.

Knappe erfgenaam Robert Miller (Mills) valt voor de mooie Vera Hart (Mosheim) en gaat in op een idioot voorstel van haar om zijn glanzende nieuwe karretje dat hij van zijn steenrijke pa (Lester) gekregen had, aan haar te `verkopen`. Hij stelt voor om haar chauffeur te worden. Een romance ontluikt. Vera is echter een arbeidster in vaders fabriek, waar muziekinstrumenten gebouwd worden, en vanwege het standsverschil behoort het paar eigenlijk niet met elkaar om te gaan. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan, al wordt alles tijdelijk verknoeid door vaders secretaris, die hun geheim dreigt te verraden. Het scenario voor deze idiote muzikale komedie (vandaar de fabriek!) is van regisseur Melford, die met Richard Benson en Stafford Dickens de oorspronkelijke theatermusical van László Vadnay en Miklós Vitéz bewerkte. Al Goodhart, Al Hoffman en Maurice Sigler schreven extra liedjes die speciaal voor de Engelstalige filmversie bedoeld waren. De oorspronkelijke songs zijn van Mischa Spoliansky, die op de aftiteling vermeld staat als M. Spolianski. Het camerawerk is van Mutz Greenbaum. Toen al geen succes, maar nu zeer beslist niet.