Bernd Begemann: cast en muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Etwas Besseres als den Tod

2010 | Komedie, Muziek

Duitsland 2010. Komedie van Nicole Weegmann. Met o.a. Peter Lohmeyer, Paul Kuhn, Mina Tander en Catrin Striebeck.

Na een herseninfarct raakt Alexander (Lohmeyer) een deel van zijn geheugen kwijt: hij kan zich de laatste tien jaar niet herinneren. Dus ook niet dat hij in die tijd hertrouwd is. Tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis ontmoet hij medepatiënt Heinrich, die net een stukje piano speelt. Alexander is zijn gitaarlessen nog niet vergeten en de twee beginnen een jazz-band. Misschien moeten ze eens optreden? Aardige komedie is ook een lofzang op de helende kracht van muziek. Vooral Kuhn, als wijze, 83-jarige jazzpianist, weet de glimlach op te wekken.

Schröders wunderbare Welt

2006 | Komedie

Duitsland​/​​Tsjechië​/​​Polen 2006. Komedie van Met o.a. Peter Schneider, Karl-Fred Müller, Gitta Schweighöfer, Eva-Maria Hagen en Gerhard Olschewski.

Een troostelozer landschap dan het drielandenpunt van Duitsland, Polen en Tsjechië is moeilijk voor te stellen, maar Frank Schröder ziet er de ideale locatie voor een tropisch vakantieparadijs in. Zijn vader, tevens burgemeester van grensdorp Tauchritz, is echter uiterst sceptisch, net als iedereen eigenlijk. Bij vlagen amusante tragikomedie - met veel pijnlijke stiltes en droogkomische dialogen - maar titelheld Schröder weet de aandacht niet tot het einde vast te houden. Regisseur Schorr debuteerde drie jaar eerder met het zeer succesvolle Schultze Gets the Blues.

Liane

1997 | Musical

Duitsland 1997. Musical van Horst Königstein en Frank Gaede. Met o.a. Ina Kling, Anette Uhlen, Horst Krause, Matthias Freihof en Brigitte Janner.

Een troostelozer landschap dan het drielandenpunt van Duitsland, Polen en Tsjechië is moeilijk voor te stellen, maar Frank Schröder ziet er de ideale locatie voor een tropisch vakantieparadijs in. Zijn vader, tevens burgemeester van grensdorp Tauchritz, is echter uiterst sceptisch, net als iedereen eigenlijk. Bij vlagen amusante tragikomedie - met veel pijnlijke stiltes en droogkomische dialogen - maar titelheld Schröder weet de aandacht niet tot het einde vast te houden. Regisseur Schorr debuteerde drie jaar eerder met het zeer succesvolle Schultze Gets the Blues.