Carl Mayer: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Der träumende Mund

1932 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1932. Drama van Paul Czinner. Met o.a. Elisabeth Bergner, Rudolf Forster, Anton Edthofer, Margarete Hruby en Jaro Fürth.

Engelse versie van MÉLO, over Bergner die zowel van haar gehandicapte man als van zijn, oudere beste vriend houdt. Bergner was getrouwd met regisseur Czinner. Scenario van Carl Mayer en regisseur Czinner, die ook aan de oorspronkelijke versie meeschreven. Camerawerk van Jules Krüger. In 1952 opnieuw gefilmd door Josef von Baky, waarvoor Czinner het scenario schreef en 1986 nog eens gedaan door Alain Resnais.

Sunrise

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van F.W. Murnau. Met o.a. George O'Brien, Janet Gaynor, Bodil Rosing, Margaret Livingston en J. Farrell MacDonald.

Een buitengewone, zwijgende film die vandaag nog evenveel kracht heeft als meer dan een driekwart eeuw geleden. Het is het eenvoudige verhaal over een boer die zijn vrouw wil vermoorden omwille van zijn verhouding met een stadsjoffer. Een triomf wat regie, camerawerk, decorbouw en spel betreft, alles even opwindend mooi gedaan. De eerste Amerikaanse speelfilm van Murnau. In 2002 restaureerde filmstudio Twentieth Century Fox de negatieven, die ooit de film had geproduceerd. Wie het grote talent van Murnau op zijn waarde wil inschatten, moet deze rolprent gezien hebben. Het scenario is van Carl Mayer naar de roman Die Reise nach Tilsit van Hermann Sudermann toentertijd een staatsburger uit Litouwen. Het camerawerk is van Charles Rosher en Karl Struss.

Der Letzte Mann

1924 | Drama, Zwijgende film

Duitsland 1924. Drama van F.W. Murnau. Met o.a. Emil Jannings, Georg John, Hans Unterkircher, Maly Delschaft en Emilie Kurz.

De wereld van een oude hotelportier (Jannings) stort ineen wanneer hij zijn uniform - waaraan hij zowel thuis als op zijn werk al zijn prestige ontleende - moet inleveren en naar de toiletten wordt verplaatst. In een oorspronkelijk niet geplande epiloog erft hij dan bij toeval een fortuin en leeft er vervolgens uitbundig naar. Een revolutionaire film door zijn experimenten met een bewegende camera die gebruikt wordt om de subjectieve blik van de hoofdpersoon uit te drukken. Scenario van Carl Mayer. Camerawerk van Karl Freund en Robert Baberske.