Chantal Contouri (1949): cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Goodbye, Miss 4th of July

1988 | Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1988. Drama van George Miller. Met o.a. Ed Lauter, Louis Gossett jr, Chynna Phillips, Chris Sarandon en Conchata Ferrell.

Sentimenteel, op waarheid berustend Disney-drama over het volwassen worden van de idealistische tienerdochter van Griekse immigranten in West-Virginia van vóór WO I. Over de verhoudingen tussen haar familieleden en een oude, zwarte ex- bokser en haar pogingen om haar steentje bij te dragen tijdens de grote griepepidemie. Gebaseerd op het boek uit 1985 van haar broer Christopher G.Janus, door Kathy McCormick tot scenario bewerkt. Gemaakt voor de kabel. Ook bekend als FAREWELL MISS FREEDOM.

Touch and Go

1980 | Komedie, Misdaad

Australië 1980. Komedie van Peter Maxwell. Met o.a. Wendy Hughes, Chantal Contouri, Carmen Duncan, Jeanie Drynan en Liddy Clark.

Een sexy vrouwelijke Robin Hood steelt voor de goede zaak. Een goed bedoelde, onbenullige misdaadkomedie die je snel weer vergeet.

Thirst

1979 | Horror

Australië 1979. Horror van Rod Hardy. Met o.a. Chantal Contouri, Shirley Cameron, Max Phipps, David Hemmings en Henry Silva.

Onbevangen Kate (Chantal Contouri) wordt langzaam opgeslokt door een bloeddorstige sekte die meent dat ze afstamt van de legendarische 'bloedgravin' Bathory - de vrouw die eind zestiende eeuw naar verluidt honderden maagden liet afslachten om te kunnen baden in verjongend bloed. Een opmerkelijke film die meer leunt op klinische sciencefiction (de sekte melkt slachtoffers) dan plastische horror. Gefilmd op locatie in landhuis Montsalvat even buiten Melbourne.

Snapshot

1979 | Horror, Thriller

Australië 1979. Horror van Simon Wincer. Met o.a. Chantal Contouri, Robert Brunning, Sigrid Thornton, Denise Drysdale en John Sidney.

Topmodel Contouri neemt kapstertje Thornton onder haar hoede en bezorgt haar een fotosessie. Thorntons leven verandert diepgaand: ze breekt met haar overbeschermende moeder en bezitterige verloofde en ambieert een toekomst als fotomodel. Maar vreemde krachten lijken haar voort te stuwen naar een onafwendbare en verschrikkelijke climax. Redelijke thriller, ondanks te lange aanloop. Chris en Everett De Roche geven met hun scenario een indrukwekkend beeld van het Australische mode-milieu maar zijn de suspense vergeten. Naar het einde toe krijgt de film wel de vaart van een sneltrein. Gemaakt door het produktieteam dat met PATRICK de Australische film de beslissende duw naar internationale publieke erkenning gaf. Fotografie van Vincent Monton. Brian May componeerde de melodieuze score. Ook bekend als THE DAY AFTER HALLOWEEN.