Pascale Rocard

Acteur

Pascale Rocard is acteur.
Er zijn 32 films gevonden.

Sauvetage

1999 |

Frankrijk 1999. Jacques Malaterre. Met o.a. Clothilde Baudon, Maxime Leroux en Pascale Rocard.

L'enfant et les loups

1998 | Drama, Familiefilm

Zwitserland/Frankrijk 1998. Drama van Pierre-Antoine Hiroz. Met o.a. Christophe Malavoy, Pascale Rocard, Chick Ortega, Marie Sambourg en Clémence Lafleurière.

De tienjarige in Parijs opgegroeide Othilie (Sambourg) wordt door haar vader voor de paasvacantie naar zijn broer Antoine (Malavoy) gezonden, de directeur van een regionaal natuurpark in de bergen. De norse Antoine is niet erg opgetogen met haar komst en laat haar dan ook meestal alleen of in het gezelschap van zijn wereldvreemde medewerker Tambourin (Ortega). Othilie maakt hier kennis met de uitgestrekte natuur en de immense bergen. Voor het eerst sinds decennia worden er terug wolven opgemerkt in de streek. De wolven zaaien meteen paniek onder de bergbewoners, die hen zo vlug mogelijk willen doden. Antoine tracht hen op andere gedachten te brengen en hij krijgt de hulp van dierkundige Jeanne (Rocard). Een poëtische ode aan het wildleven, gezien door de ogen van een stadskind. De film heeft de charme van een eindeloos verhaal, zonder dat hij in de val trapt van een naïeve film over de relatie tussen een kind en wilde roofdieren. Ortega is schitterend als de halfwilde Tambourin die a.h.w. een band heeft met de wolven. De kleine Sambourg zal ieders hart probleemloos stelen. Jean Curtelin, Nathalie Carter en Alexis Salatko baseerden het scenario op een verhaal van François Ducray, Josie Halbwachs en Olivier Marvaud. Mooie natuuropnamen van Denis Jutzeler.

Un amour clair obscur

1997 | Romantiek

Frankrijk/Spanje 1997. Romantiek van Jesús Garay. Met o.a. Pascale Rocard, Bruno Bergenzini, Savina Figueras, Richard Sales en Quim Lecina.

Na een ongeval op zijn tiende werd de nu vijftienjarige S[KA1]ebastien (Bergenzini) blind. Hij volgt lessen in een blindeninstelling en bereidt zich voor op een deelname aan een belangrijke wedstrijd voor jonge violisten. De weekends brengt de gefrustreerde jongen door bij zijn ouders, maar de sfeer is erg gespannen. Zijn vader, die het ongeval nooit heeft kunnen verwerken, heeft zijn toevlucht gezocht in de alcohol. Op school arriveert een nieuwe leerlinge, Samantha (Figuereas), die leidt aan een verminderd gezichtsvermogen. Het meisje verneemt dat ze weldra volledig blind zal worden. Sébastien helpt haar bij de verwerking van die situatie. Een gevoelig drama van jonge mensen die elkaar vinden door hun handicap. Ze tonen dat ook voor blinden het leven heel wat te bieden heeft. De regisseur is erin geslaagd om eerlijke emotie te tonen boven goedkoop sentiment. Hij kreeg hierbij de uitstekende hulp van de jonge acteurs. Huguette Debaizieux baseerde het scenario op een roman van Claude Couderc. Achter de camera stond Tomàs Pladevall.

Crime à l'altimètre

1997 | Thriller, Romantiek

Zwitserland/Frankrijk 1997. Thriller van José Giovanni. Met o.a. Michel Voïta, Claire Ha Duong, Rufus, Pascale Rocard en Gabriel Briand.

Tijdens werkzaamheden in Patagoni[KA3]e worden damwerkers en gezworen alpinisten Yvan (Voita) en Lucien (Abbet) ter hulp geroepen door Alicia (Ha Duong), die samen met een vriendin, een dode gevonden heeft tussen de rotsen. De twee brengen de geschokte meisjes terug naar huis. De sensuele Alicia blijkt gehuwd met de rijke, arrogante en veel oudere Octave (Rufus). Tussen Yvan en Alicia groeit een idylle. Yvan verneemt dat het meisje afkomstig is uit Viëtnam en dat Octave haar gekocht heeft van haar ouders. Hij is vastbesloten Alicia van Octave's juk te verlossen en als deze laatste vermoord wordt teruggevonden in zijn berghut is Yvan verdachte nummer een. Niet erg originele maar wel spannend en spectaculair gemaakte thriller met soms adembenemende beelden in de bergen. Het is trouwens in deze actiescènes dat Giovanni zich weer een meester toont in het creëren van ijzingwekkende suspense in een onherbergzaam landschap. Hij schreef zelf het scenario en voor de prachtige fotografie tekende Jacky Mahrer.

L'instit : Le réveil

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Pierre Koralnik. Met o.a. Gérard Klein, Pascale Rocard, Roger Mirmont, Caroline Gasser en Nicolas Scellier.

De kleine Martin Rollier (Scellier) is met zijn verrekijker getuige van een ruzie op een boot, even buiten de kust van het Lemanmeer. De ruzie kent een dodelijke afloop en in paniek vluchtend wordt Martin aangereden. Zes maanden later arriveert interim-prof Victor Novak (Klein) in het stadje. Hij werd ingedeeld in het schooltje van gehandicapte kinderen en kinderen die het slachtoffer werden van een ongeval en zich niet meer konden aanpassen. Hij voelt zich aangetrokken tot de kleine Martin die zich, sinds het voorval, volledig in zichzelf heeft teruggetrokken. Weer een kolfje naar de hand van onze tijdelijke leerkracht, die genadeloos alle traansluizen hulpeloos maakt. De liefhebbers zullen ongetwijfeld weer genieten, terwijl mensen die toch iets meer verlangen van een avondje tv zich zullen blauw ergeren aan zoveel sentimentele onzin. Het scenario voor onderhavige aflevering is van de hand van Didier Cohen en Sylvie Simon. De prachtige lokatie-decors werden in beeld gebracht door Jacques Mahrer. In België uitgezonden als TEMPS MORT.

Un amor claroscuro

1995 |

Spanje 1995. Jesîs Garay. Met o.a. Pascale Rocard, Savina Figueras en Bruno Bergonzini.

De kleine Martin Rollier (Scellier) is met zijn verrekijker getuige van een ruzie op een boot, even buiten de kust van het Lemanmeer. De ruzie kent een dodelijke afloop en in paniek vluchtend wordt Martin aangereden. Zes maanden later arriveert interim-prof Victor Novak (Klein) in het stadje. Hij werd ingedeeld in het schooltje van gehandicapte kinderen en kinderen die het slachtoffer werden van een ongeval en zich niet meer konden aanpassen. Hij voelt zich aangetrokken tot de kleine Martin die zich, sinds het voorval, volledig in zichzelf heeft teruggetrokken. Weer een kolfje naar de hand van onze tijdelijke leerkracht, die genadeloos alle traansluizen hulpeloos maakt. De liefhebbers zullen ongetwijfeld weer genieten, terwijl mensen die toch iets meer verlangen van een avondje tv zich zullen blauw ergeren aan zoveel sentimentele onzin. Het scenario voor onderhavige aflevering is van de hand van Didier Cohen en Sylvie Simon. De prachtige lokatie-decors werden in beeld gebracht door Jacques Mahrer. In België uitgezonden als TEMPS MORT.

Lettre ouverte à Lili

1995 | Komedie

Frankrijk 1995. Komedie van Jean-Luc Trotignon. Met o.a. Pascale Rocard, Micheline Boudet, Pierre Tornade, Victor Garrivier en Pier Paolo Capponi.

De dertig-jarige Valentine (Rocard) krijgt haar eerste baan als beheerster van een postkantoor in het dorpje Marsanne in de Drôme. Ze vindt een koffer vol onbestelbare brieven, achtergelaten door haar voorganger. Ze wordt vooral gefascineerd door een brief uit juni 1947, waarin iemand een vurige liefdesverklaring neerpende en een afspraak maakte met een zekere Lili. Ze gaat op zoek naar die Lili. Haar leven zou misschien een heel andere wending gemomen hebben, als de brief destijds zijn bestemming bereikt had. Een grappige, maar tegelijkertijd ontroerende film over hoe het lot van een mens verandert door een brief die haast een halve eeuw te laat aankomt. Het idee is geestig maar de uitwerking is niet steeds even vlot. Het scenario is van Trotignon, Sylvie Chauvet en Pierre Guiho. Aan de camera nam Jean Monsigny plaats. Formaat 16/9.

Vogue la galère

1994 | Komedie

Frankrijk 1994. Komedie van Maurice Frydland. Met o.a. Patrick Chesnais, Pascale Rocard, Frédérick Tokarz, Pascale Nielsen en André Falcon.

Door de overname van het bedrijf, waarvoor hij jarenlang werkte, staat Chesnais plots op straat. Hij krijgt hulp van Tokarz, het werkloze vriendje van zijn dochter. Deze 25-jarige jongeman is een karweitjeskunstenaar en specialist in allerhande tewerkstellingsprogramma's. Een zuiver product van de samenleving van de jaren 1990 en hij zal Chesnais de echte wereld leren ontdekken en hem opnieuw leren leven. De vrouw van Chesnais, Rocard, doet in eerste instantie haar best om hem moreel te steunen maar zij is een frivole freule die hem finaal in de steek laat. Tragi-komedie, geschreven door Claude Gutman en Jean-Michel Morel, die op lichtvoetige toon het sociale probleem van de werkloosheid behandelt. Een aantal bijrollen worden vertolkt door Belgische acteurs, die regisseur Frydland in Brussel leerde kennen bij het draaien van een NESTOR BURMA-aflevering: Crahay, Sbille en Beukelaers.

Le combat des reines

1994 | Komedie

Frankrijk/Canada/België/Duitsland/Zwitserland 1994. Komedie van Pierre-Antoine Hiroz. Met o.a. Pascale Rocard, Jean-Marc Bory, Daniel Prévost, Patrick Fierry en Christian Charmetant.

Rocard keert, na jaren afwezigheid, terug naar haar geboortestreek Valais in Zwitserland, vastbesloten te realiseren waarin haar vader nooit gelukt is: aartsrivaal Bory verslaan in de `strijd der koninginnen`, een plaatselijke traditie waarbij veekwekers hun beste koeien (van het ras Hérens) tegen elkaar laten vechten. Ze wil niets aan het toeval overlaten en ze koopt een koe die tot dan toe nog nooit verslagen is. Maar enkele dagen later is de koe dood en Rocard is ervan overtuigd dat dit geen toeval is. Sympathieke film met grimmige kantjes over een rivaliteit die geen grenzen kent. Op het randje van de 'Heimatfilm': een eenvoudig verhaal met een lach en een traan, een vleugje weemoed en romantiek, geschreven door Catherine Hertault en Hiroz. In beeld gebracht door Jacky Mahrer. Formaat 16/9.

La couleur du mensonge

1994 | Drama

Frankrijk 1994. Drama van Hugues De Laugardière. Met o.a. Marie-France Pisier, Pascale Rocard, François Bernheim, Jean-Pierre Chevallier en Arlette Thomas.

Rocard is een levenslustige jongedame die schilderijen restaureert en er ook af en toe zelf een maakt, hierin aangemoedigd door haar vriend Bernheim, docent aan de kunstacademie. Op een dag brengt ze het zoontje van Bernheim naar het station. Het jongetje komt om bij een ongeval. Rocard, die zichzelf verantwoordelijk acht, vlucht naar het platteland en duikt onder bij haar zus Pisier. Ze is alle levenslust kwijt. Drama over een vrouw die bijna ten onder gaat aan schuldgevoel. Beide hoofdactrices leveren een uitstekende prestatie, maar het scenario van de Laugardiëre en Thierry Leger helt toch wat teveel naar de goedkoop sentimentele kant. Mooie stylistische fotografie.

Le château des oliviers

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Nicolas Gessner. Met o.a. Brigitte Fossey, Eva Darlan, Jacques Perrin, Louis Velle en Georges Coraface.

Tweedelige Franse tv-film op basis van gelijknamige achtdelige serie uit 1993 met centraal Estelle Laborie (Fossey), een Parisienne, die vastbesloten is in verval geraakt kasteel en landerijen van haar familie van wijnbouwers en olijftelers nieuw leven in te blazen. Met haar twee jonge volwassen zonen en dochter, haar ex (Velle), de burgemeesteresse van Ch[KA4]ateauneuf-du-Pape (Darlan) en een machtig zakenman (Parrin) die in de buurt huizencomplex wil bouwen en hiermee het domein bedreigt, krijgt Estelle aardig wat melodramatische toestanden te verwerken. Scenarist Frédérique Hébrard, zelf afkomstig uit die streek, beheerst met sterk verhaal het recept van dit soort roman-feuilleton. Mooi kader en acteurs die men niets kan verwijten. Minder diepgaand dan de serie, oppervlakkiger in karakteropbouw maar wel sneller.

Assedicquement Vôtre

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Maurice Frydland. Met o.a. Patrick Chesnais, Pascale Rocard, Frédéric Tokarz, Pascale Nielsen en Ariele Semenoff.

Chesnais is veertig jaar en informaticus. Zijn carrière verliep voorspoedig totdat hij ontslagen wordt, als het bedrijf wordt overgenomen. Hij voelt zich vernederd en echtgenote Rocard zit ineens thuis met een verbitterde man. De vele vruchteloze sollicitatiegesprekken maken hem moedeloos en depressief. Alleen een werkloze muzikant en een vriend van zijn dochter kunnen hem nog opbeuren. Een sociaal drama dat op gevoelige wijze een van de grootste problemen van de maatschappij rond 2000 aan de kaak stelt: werkloosheid en onbegrip van personeelchefs wier voorkeur uitgaat naar jonge werkkrachten. Chesnais vond hier een rol naar zijn formaat. Een goed gedocumenteerd scenario van Claude Gutman en Jean-Michel Morel. Mario Barroso stond in voor de fotografie. Ook bekend als JEAN-BAPTISTE LE MAGNIFIQUE en VOGUE LA GALÈRE.

Felipe ha gli occhi azzurri

1991 | Drama

Italië 1991. Drama van Gianfranco Albano. Met o.a. Claudio Amendola, Pascale Rocard, Maxime Leroux, Victor Vincente en Alessia Salustri.

Sociaal drama over kinderhandel tussen Europa en de derde- wereldlanden. Het gaat over Felipe, een elf-jarig jongetje uit de Filipijnen, die met twee andere kinderen aankomt op Sicilië. De Italiaanse politie en een Franse politievrouw zitten achter de misdaadorganisatie aan, die verantwoordelijk is voor de illegale kinderhandel. In Italië beleeft Felipe een aantal tragische en dramatische avonturen, waarna hij tenslotte in Parijs belandt. Realistisch, ontroerend, goed geregisseerd en prachtig gespeeld. Scenario van Sandro Petroglia.

Condorcet: Un homme des Lumières

1990 | Biografie, Historische film

Frankrijk 1990. Biografie van Michel Soutter. Met o.a. Pierre Arditi, Pascale Rocard, Nadine Alari, Jacques Dufilho en Daniel Gélin.

Een trouwe bewerking van het boek van Elizabeth en Robert Badinter. De kindertijd, de jeugd en het debuut van de beroemde Franse filosoof en wiskundige (1743-1794). Deze eerste film loopt tot het jaar 1786, toen hij beroemd werd. Het was Alembert, die hem naar Parijs riep en introduceerde in de liberale gemeenschap van die tijd. Opmerkelijke tijdsreconstructie en talrijke boeiende personages. Er is grote zorg besteed aan de geloofwaardigheid, en de Zwitserse cineast brengt weet een groot deel van zijn talent voor zelfwaarneming op de tv over. Een enkel voorbehoud: Dufilho als Voltaire kan echt niet, alleen al vanwege zijn bouw!

Condorcet: Naissance d'un Républicain

1990 | Biografie, Historische film

Frankrijk 1990. Biografie van Michel Soutter. Met o.a. Pierre Arditi, Pascale Rocard, Daniel Gélin, Jacques Dufilho en Bulle Ogier.

Tweede deel van een trilogie, gewijd aan Condorcet (1741- 1794) oftewel de jaren van 1789 tot 1792, waarin hij zich voor de zaak van de Revolutie inzet, terwijl hij een gematigde opstelling inneemt. Hij stuit ditmaal echter op een eerste mislukking. Al zijn vrienden behalve hij worden gekozen, want in de ogen van de derde stand blijft hij de markies Condorcet. Getuigt van dezelfde kwaliteiten Un homme des Lumières plus dat er deze keer nieuwe personages opduiken.

Condorcet: Mort d'un républicain

1990 | Biografie, Historische film

Frankrijk 1990. Biografie van Michel Soutter. Met o.a. Pierre Arditi, Pascale Rocard, Nadine Alari, Jean-Marc Bory en Jacques Denis.

De laatste jaren van de filosoof Condorcet (1743-1794), ten tijde van de Revolutie. Ook zijn politieke rol als te gematigd republikein, ongetwijfeld om te ontsnappen aan de Terreur (en het 'voormalig markies'), tot aan zijn zelfmoord, komen aan bod. Een zorgvuldige en aandachtige regie van de Zwitserse cineast, die een hele boeiende Condorcet beschrijft, zeer genuanceerd gebracht door Arditi, op basis van het boek van Elizabeth en Pierre Badinter, met overigens eerstgenoemde als co-scenariste.

Olympe de nos amours

1989 | Historische film

Frankrijk 1989. Historische film van Serge Moati. Met o.a. Marie-France Pisier, Pascale Rocard, Gérard Klein, Edouard Hastings en Frédéric Pellegeay.

Op het landgoed van de Chapellières worden in 1760 twee jongetjes geboren, beide voorbestemd om priester te worden. Hun leven zal echter heel anders worden, want de Franse Revolutie nadert. Een verfilming van de roman Les Chapellières van Pierre Péan, die de psychologische kwaliteiten van dit gevoelige en indringende werk weet over te brengen. Serge Moati, wiens enige bioscoopfilm het vreemde NUIT D'OR was, beschouwt televisie als een medium met evenveel mogelijkheden op het creative vlak als de film.

Le vent des moissons

1988 | Drama

Frankrijk 1988. Drama van Jean Sagols. Met o.a. Annie Girardot, Jacques Dufilho, Pascale Rocard, Laure Duthilleul en Gérard Klein.

Een familiesage die zich op het Franse platteland afspeelt, naar een degelijk scenario van Jean-Pierre Jaubert, Claude Hirtz- Barrel en Michel Picard. Het belangrijkste van deze film is de psychologische kracht, want hoewel de boeren vaak diepe gevoelens ondergaan, kunnen ze die niet onder woorden brengen. De verfilming is eerlijk, maar niet van het niveau van het scenario en de dialogen. Er zitten lange stukken in die goed de atmosfeer van het dagelijks leven van deze landbouwers weergeeft. Dufilho is heel overtuigend in zijn rol van patriarch, maar Girardot lijkt meer op een boerin uit een operette.

La Dame de coeur

1988 | Historische film, Romantiek

Frankrijk 1988. Historische film van Jean Sagols. Met o.a. Pascale Rocard, Christopher Lambert, Richard Berry, Bernard Haller en Claudine Coster.

Martha's tante, de kaartlegster Zoé, is pas overleden en Marthe volgt haar op zodat zij niet meer werkloos is, net als haar vriend Marcel, die van alles moet aanpakken. Hoewel zij geen enkele gave op het gebied van helderziendheid bezit heeft zij wel veel fantasie. Aangezien zij iedereen een gelukkige toekomst voorspelt, krijgt zij heel wat merkwaardige figuren over de vloer. Een komedie met veel overdrijvingen en parodieën, van tijd tot tijd onderbroken door intieme scènes. Het geheel is het bekijken waard en nergens ergerlijk, al duurt de film wel wat te lang en zit er nogal wat herhaling in wat het scenario betreft.

Encore/Once More

1988 | Drama

Frankrijk 1988. Drama van Paul Vecchiali. Met o.a. Jean-Louis Rolland, Florence Giorgetti, Pascale Rocard, Nicolas Silberg en Patrick Raynal.

Een man ontdekt op middelbare leeftijd dat hij homofiel is. Hij verlaat zijn vrouw en beleeft een stormachtige romance. Hij ontdekt dan dat hij AIDS heeft en zal sterven. Genadeloos en zakelijk verfilmd. De film is onderverdeeld in tien stukken, afgebakend door de verjaardagen van Louis tussen 1978 en 1987. Opnamen met vaste camera-opstelling, de opzettelijk theaterachtige behandeling en de komische intermezzi zorgen er voor dat de tragiek niet pathetisch wordt. Toont uitstekend hoe scherp de waarneming is van de nuchtere humanist Vecchiali.

Chantons en coeur

1987 | Thriller

Frankrijk 1987. Thriller van Claude Lemay. Met o.a. Pascale Rocard, Hippolyte Girardot, Jean-Pierre Bisson, Marie Wiart en Michel Aumont.

Een bewerking van een detectiveroman van James Hadley Chase, die speelt op een afgelegen landgoed. Girardot is een motor- coureur, die na een ongeval rust zoekt op het platteland met zijn vrouw Rocard, de dochter uit een puissant rijk geslacht. Ze raken verstrikt in moord en chantage. Met veel zorg maar toch weinig bijzonder verfilmd. De regisseur weet wél hoe hij een griezelig sfeertje en ongure types moet creëren.

Champ d'honneur

1987 | Familiefilm, Oorlogsfilm

Frankrijk 1987. Familiefilm van Jean-Pierre Denis. Met o.a. Chris Campion, Pascale Rocard, Eric Wapler en Frederic Mayer.

De dienstplichtige Pierre Naboulet ontsnapt aan een massale slachting in de Elzas tijdens de oorlog van 1870. Tijdens een lange eenzame zwerftocht door het bos ontmoet hij een klein jongetje uit de Elzas die hij mee naar huis neemt. Zonder veel financiële middelen en grote sterren gaat de regisseur rustig zijn weg zonder modieuze clichés. Het is meer een esthetische keuze dan een gebrek aan financiële middelen. Het lijkt qua kwaliteit van de ingevingen soms op Robert Bresson, de intensiteit waarmee hij de gezichten en de bewegingen aftast. Hij maakt een intens persoonlijk werk met een vertolking die zich totaal in dienst stelt van de personages.

Police

1985 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1985. Misdaad van Maurice Pialat. Met o.a. Gérard Depardieu, Sophie Marceau, Richard Anconina, Pascale Rocard en Sandrine Bonnaire.

Tijdens de opnamen van Police, het gefragmenteerde verhaal van een harde rechercheur die valt voor een meisje met dubieuze connecties, dreef Pialat (1925-2003) zijn modus operandi op de spits. Er steekt iets buitengewoon pervers in het feit dat de getergde, agressieve sfeer in deze sublieme anti-policier is terug te voeren op Pialats manipulaties, psychopesterijen en woedeuitbarstingen op en buiten de set. Police keert het verwrongen karakter van een moeilijke man naar buiten - en reflecteert tezelfdertijd het wijdverbreide onvermogen tot liefde en communicatie van mensen. De cast brilleert, de sombermooie fotografie is van Luciano Tovoli, coscenariste was Catherine Breillat.

Paris vu par...20 ans après

1984 | Drama

Frankrijk 1984. Drama van Bernard Dubois, Philippe Garrel, Frédéric Mitterrand, Vincent Nordon en Philippe Venault. Met o.a. Agathe Vannier, Julien Dubois, Daniel Mesguich, Christine Boisson en Jean-Pierre Léaud.

Een herhaling van wat al gedaan werd in 1964 met PARIS, VU PAR... Het resultaat is wisselvallig. Het onderwerp dat Akerman koos voor J'ai faim, j'ai froid is onbetekenend. Nordons Paris-Plage is behoorlijk banaal. Venault geeft een bijzondere visie op euthanasie in Canal Saint-Martin. Wat betreft Dubois, hij slaagt erin de interesse te wekken, maar weet niet helemaal te overtuigen met Place Clichy. Mitterand maakte het pessimistische en provocerende Rue du Bac, maar al deze regisseurs vallen in het niet naast het talent van Garrel die ons in zijn Rue Fontaine een blik gunt in zijn gekwelde, obsessieve en zeer persoonlijke wereld.

L'indic

1982 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1982. Misdaad van Serge Leroy. Met o.a. Daniel Auteuil, Thierry Lhermitte, Pascale Rocard, Bernard-Pierre Donnadieu en Michel Beaune.

De dood van een Corsicaanse gangsterbons en zijn noodzakelijke opvolging geeft de politie de kans om in de bende te infiltreren via de vertrouweling van de nieuwe 'caid', die meer een gemakzuchtige profiteur is dan een doorgewinterde crimineel. Deze conventionele politiefilm - naar een roman van inspecteur Borniche - heeft een tegendraadse rolbezetting met jonge komieken die in de harde rollen echter weinig overtuigen. Bewerking van het scenario door de regisseur.

Ma femme s'appelle Reviens

1981 | Komedie

Frankrijk 1981. Komedie van Patrice Leconte. Met o.a. Michel Blanc, Anémone, Xavier Saint-Macary, Catherine Gandois en Pascale Rocard.

De door zijn vrouw verlaten arts en een fotografe, die ook door haar minnaar in de steek is gelaten, wonen in hetzelfde flatgebouw en zoeken - na kortstondige affaires die weinig soelaas bieden - steun bij elkaar in een verhouding zonder verliefdheid, maar gebaseerd op de solidere basis van vriendschap. De uit het café-theater voortgekomen acteurs en regisseur veranderen ietwat van genre door de uitbundige vrolijkheid te vervangen door melancholieke zelfspot, maar het resultaat is nogal halfzacht en bovendien toneelmatig. Het lef van de fysiek weinig aantrekkelijke hoofdrollen is onvoldoende om de film te redden. Scenario van Joseph Morhaim.

La Frisée aux lardons

1978 | Komedie

Frankrijk 1978. Komedie van Alain Jaspard. Met o.a. Bernard Ménez, Bernadette Lafont, Michel Aumont, Pascale Rocard en Jacques Pessis.

Boulevardkomedie met Ménez als een brave echtgenoot die van het verblijf van vrouwlief aan zee gebruik maakt om in Parijs de bloemetjes buiten te gaan zetten. Banaal, luidruchtig en ongeveer even leuk als de gemiddelde les biologie op school.

L' Esprit de famille

1978 | Komedie

Frankrijk 1978. Komedie van Jean-Pierre Blanc. Met o.a. Michel Serrault, Nicole Courcel, Pascale Rocard, Sylvain Joubert en Laurence de Monaghan.

Het gezin van een arts heeft vier opgroeiende, dwarse dochters, van wie vooral de 17-jarige, met romantische en literaire ambities, voor verwarrende problemen zorgt. Deze brave bourgeois-komedie verspilt het talent van Serrault en Courcel en de frisheid van de jonge actrices in verrassingsloos scenario, terwijl de eerdere kracht van Blanc toch in een cynische en tegendraadse schrijftrant lag. De matte filmische vormgeving biedt evenmin compensatie. Dat de jongste dochter een fan is van de Nederlandse zanger Dave, is aanleiding voor een lang en overbodig muzikaal gastoptreden.

Le réveil

-1 |

. Pierre Koralnic. Met o.a. Roger Mirmont, Pascale Rocard en Gérard Klein.

Het gezin van een arts heeft vier opgroeiende, dwarse dochters, van wie vooral de 17-jarige, met romantische en literaire ambities, voor verwarrende problemen zorgt. Deze brave bourgeois-komedie verspilt het talent van Serrault en Courcel en de frisheid van de jonge actrices in verrassingsloos scenario, terwijl de eerdere kracht van Blanc toch in een cynische en tegendraadse schrijftrant lag. De matte filmische vormgeving biedt evenmin compensatie. Dat de jongste dochter een fan is van de Nederlandse zanger Dave, is aanleiding voor een lang en overbodig muzikaal gastoptreden.

La musique de l'amour: Debussy

-1 |

. James Cellan Jones. Met o.a. Sergueï Zamorev, Pascale Rocard en François Marthouret.

Het gezin van een arts heeft vier opgroeiende, dwarse dochters, van wie vooral de 17-jarige, met romantische en literaire ambities, voor verwarrende problemen zorgt. Deze brave bourgeois-komedie verspilt het talent van Serrault en Courcel en de frisheid van de jonge actrices in verrassingsloos scenario, terwijl de eerdere kracht van Blanc toch in een cynische en tegendraadse schrijftrant lag. De matte filmische vormgeving biedt evenmin compensatie. Dat de jongste dochter een fan is van de Nederlandse zanger Dave, is aanleiding voor een lang en overbodig muzikaal gastoptreden.

La musique de l'amour

-1 |

. Jacques Cortal. Met o.a. Sergueï Zamorev, Pascale Rocard en François Marthouret.

Het gezin van een arts heeft vier opgroeiende, dwarse dochters, van wie vooral de 17-jarige, met romantische en literaire ambities, voor verwarrende problemen zorgt. Deze brave bourgeois-komedie verspilt het talent van Serrault en Courcel en de frisheid van de jonge actrices in verrassingsloos scenario, terwijl de eerdere kracht van Blanc toch in een cynische en tegendraadse schrijftrant lag. De matte filmische vormgeving biedt evenmin compensatie. Dat de jongste dochter een fan is van de Nederlandse zanger Dave, is aanleiding voor een lang en overbodig muzikaal gastoptreden.

L'enfant et le loup

-1 |

. Pierre-Antoine Hiroz. Met o.a. Chick Ortega, Pascale Rocard en Christophe Malavoy.

Het gezin van een arts heeft vier opgroeiende, dwarse dochters, van wie vooral de 17-jarige, met romantische en literaire ambities, voor verwarrende problemen zorgt. Deze brave bourgeois-komedie verspilt het talent van Serrault en Courcel en de frisheid van de jonge actrices in verrassingsloos scenario, terwijl de eerdere kracht van Blanc toch in een cynische en tegendraadse schrijftrant lag. De matte filmische vormgeving biedt evenmin compensatie. Dat de jongste dochter een fan is van de Nederlandse zanger Dave, is aanleiding voor een lang en overbodig muzikaal gastoptreden.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Pascale Rocard op televisie komt.

Reageer