Gerhard Becker (1919-1973): muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Die 1000 Augen des Dr. Mabuse

1960 | Misdaad, Thriller

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1960. Misdaad van Fritz Lang. Met o.a. Gert Fröbe, Wolfgang Preiss, Dawn Addams, Peter van Eyck en Werner Peters.

Derde Dr. Mabuse-film van Fritz Lang (Metropolis) en tevens de zwanenzang van de Duitse cineast (1890-1976). Schrijver Norbert Jacques kwam begin vorige eeuw op de proppen met Dr. Mabuse, een archetypisch duister genie dat verlangt naar wereldheerschappij. In Die 1000 Augen heeft de snoodaard zich verschanst in het door de nazi’s gebouwde Hotel Luxor waar hij met behulp van technische observatiesnufjes en meegaande handlangers een spoor van dood en verderf zaait. Rechercheur Kras (Fröbe) verschanst zich in de lobby om de meestercrimineel te dwarsbomen. Geen topstuk in Langs oeuvre maar de lowbudgetfilm weet te intrigeren dankzij tal van dubbelzinnige personages.

Ein Engel auf Erden

1959 | Komedie, Romantiek

Duitsland​/​​Frankrijk 1959. Komedie van Géza von Radványi. Met o.a. Romy Schneider, Henri Vidal, Jean-Paul Belmondo, Michèle Mercier en Margarete Haagen.

Romy is de beschermengel van coureur Pierre (Vidal), die door zijn bruid, een prinses, in de steek wordt gelaten. De engel Romy geeft Pierre de opdracht zijn aandacht op de stewardess Romy te richten. De truc om twee Romy's te laten zien wordt bescheiden gebruikt in deze komedie die werd geschreven door de regisseur, en René Barjavel. Camerawerk van Roger Hubert.

Das Indische Grabmal

1959 | Avonturenfilm, Romantiek, Actiefilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van Fritz Lang. Met o.a. Debra Paget, Paul Hubschmid, Walter Reyer, Claus Holm en Sabine Bethmann.

Als een westerling een tempeldanseresje redt uit de grijpgrage klauwen van een intens slechte maharadja zijn de rapen gaar. De woedende potentaat schroomt niet om complete dorpen plat te branden om wraak te kunnen nemen op het meisje dat het durfde hem af te wijzen. Fritz Lang maakte, nadat hij naar Duitsland was teruggekeerd omdat hij in Hollywood geen artistieke vrijheid kreeg, een fraai, exotisch avonturenverhaal. Maar zelf was hij er niet erg tevreden over, terwijl Jean Luc Godard het juist een 'formeel perfect' meesterwerk vond. Onderdeel van een tweeluik met Der Tiger von Eschnapur.