John Hooper: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Monarch of The Glen

2000 | Komedie, Drama

Verenigd Koninkrijk 2000. Komedie van Edward Bennett en A.J. Quinn. Met o.a. Richard Briers, Susan Hampshire, Alastair Mackenzie, Lorraine Pilkington en Dawn Steele.

Catherine Cookson's The Dwelling Place

1994 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1994. Drama van Gavin Millar. Met o.a. Tracy Whitwell, James Fox, Edward Rawle-Hicks, Ray Stevenson en Philip Voss.

De 23-jarige actrice Whitwell debuteert als de zestien-jarige Cissie Brodie uit de gelijknamige bestseller van Catherine Cookson, die gesitueerd is in het landelijke Northumberland rond 1830. Na de dood van haar ouders, beiden gestorven als gevolg van een cholera-epidemie, tracht Cissie haar vijf jongere broertjes en zusjes uit de primitieve en mensonterende werkhuizen te houden. Als zij hun schamele hutje worden uitgezet, zoeken zij een onderkomen in de schachten die onder de venen gegraven zijn. Als Cissie ook nog eens verkracht wordt, raakt zij zwanger. Ze krijgt een zoontje en wanneer de radeloze moeder de wanhoop nabij is, wenkt onverwachte hulp. Zo krijgen we dan het voorspelde happy end. Fox speelt uiteraard een lord, i.c. Lord Fischel. Het scenario is van Gordon Hann en hij heeft geen moeite gedaan het sombere melodrama van Catherine Cookson wat op te vrolijken. Het camerawerk is van John Hooper.

Hostages

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van David Wheatley. Met o.a. Jay O. Sanders, Josef Sommer, Colin Firth, Natasha Richardson en Ciarán Hinds.

Deze film van documentair karakter geeft een scherp beeld over het lot van de gegijzelden van de Hezbollah in Libanon rond 1986. Het `gezelschap` bestaat o.a. uit: de Engelse tv- verslaggever John McCarthy (Firth), AP chef-de-bureau in Beiroet Terry Anderson (Sanders) en de afgezant van de Anglicaanse kerk Terry Waite (Asquith). De kijker krijgt een helder idee over wat er zich achter de schermen moet hebben afgespeeld, waarom politici zich niet met de zaak wilden bemoeien en bovenal de uiterst benarde positie waarin de gevangenen verkeerden. Ook de nimmer aflatende strijd van het thuisfront komt aan bod, de motieven van de kidnappers, alsmede schandalige deals zoals wapens in ruil voor de bevrijding van de slachtoffers. Sterk spel, goede regie en een strak scenario (van Bernard MacLaverty). De fotografie is van John Hooper. Tony Ham monteerde heel effectief tussen het drama de echte journaalopnamen.