Philippe Forquet: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Waterloo

1970 | Historische film, Drama, Oorlogsfilm

USSR​/​​Italië 1970. Historische film van Sergey Bondarchuk. Met o.a. Rod Steiger, Christopher Plummer, Orson Welles, Jack Hawkins en Virginia McKenna.

Met medewerking van het Russische leger gedraaid epos over de Slag bij Waterloo bevat de meest spectaculaire veldslagscènes ooit gefilmd. Het drama komt helaas minder overtuigend uit de verf door het schetsmatig scenario en ongetemde spel van Steiger - als een maniakale Napoleon met een potsierlijk Frans accent - en Welles als een bepruikte en bepoederde Lodewijk XVIII. Alleen Plummer geeft een superieure vertolking van de flegmatische Duke of Wellington. De film duurt iets meer dan twee uur, ongeveer de helft van de oorspronkelijke, naar verluidt verloren gegane versie. Nino Rota schreef de score.

Camille 2000

1969 | Drama, Erotiek

Verenigde Staten​/​​Italië 1969. Drama van Radley Metzger. Met o.a. Danièle Gaubert, Nino Castelnuovo, Massimo Serato, Eleonora Rossi-Drago en Philippe Forquet.

[KL]La dame aux cam[KA1]elias[KLE] van Alexandre Dumas fils verplaatst naar het [KLE]dolce vita[KLE] van Rome in de jaren zestig, waarbij Marguerite, na een leven in zonde, en een tragisch gedwarsboomde, oprechte liefde aan een voortijdig einde komen door een drugsverslaving. Deze zorgvuldig gemaakte [KLE](s)exploitation[KLE] met een cultureel alibi heeft voor dit genre redelijke acteerprestaties, maar de modieusheid van kleding en requisieten - veel erotische sc[KA2]enes door plastic waterbedden heen gefotografeerd - was ten tijde van de premi[KA2]ere al tamelijk zot, maar is inmiddels hopeloos gedateerd en zelfs ridicuul. (Overigens is die kleding vaker uit dan aan en leidt Metzgers zoeken naar ongewone invalshoeken ook tot een aantal suggestieve momenten.)

Take Her, She's Mine

1963 | Komedie

Verenigde Staten 1963. Komedie van Henry Koster. Met o.a. James Stewart, Sandra Dee, Audrey Meadows, Robert Morley en Bob Denver.

Een routineuze familiekomedie waarin Stewart de geplaagde vader van opgroeiende dochter Dee is. De voorspelbare grappen helpen al evenmin.

In the French Style

1963 |

Verenigde Staten 1963. Robert Parrish. Met o.a. Jean Seberg, Stanley Baker, Addison Powell, James Leo Herlihy en Philippe Forquet.

Twee korte verhalen van Irwin Shaw zijn de basis voor dit te lange verslag van een Amerikaans meisje dat tot de ontdekking komt dat haar kortstondige liefdesaffaires hun sporen achterlaten.

Ton ombre est la mienne

1962 | Drama, Romantiek

Frankrijk​/​​Kameroen​/​​Italië 1962. Drama van André Michel. Met o.a. Jill Haworth, Ruos Vanny, Clotilde Joano, Michel Ruhl en Marcello Pagliero.

Een jonge Française is na de oorlog in een Cambodjaans pleeggezin grootgebracht, maar ze wordt als ze volwassen is opgespoord door haar broer in wiens gezin en milieu ze aanpassingsmoeilijkheden krijgt. Ze accepteert het huwelijksaanzoek van een Cambodjaanse jeugdvriend en kiest daarmee definitief voor de door haar opvoeding gekregen identiteit. Het door Han Suyin geschreven scenario laat politiek en racisme buiten beschouwing en concentreert zich op de romance in tegenstrijdige culturen. Het conventioneel acteren maakt de gevoelige toon soms al te sentimenteel, maar de locatie-opnamen zijn fraai en boeiend.

La Menace

1961 | Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1961. Misdaad van Gérard Oury. Met o.a. Robert Hossein, Marie-José Nat, Philippe Caster, Henri Tisot en Elsa Martinelli.

Naar de roman Les Mariolles van Frédéric Dard, die zelf voor de bewerking en de dialogen zorgde. Hossein bedacht een vernuftig bedoeld scenario, dat in wezen niets voorstelt. Over de tegenspoed van een dom gansje dat allerlei domme streken uithaalt om indruk te maken op Les Mariolles, een bende jonge motorrijders. Zij verleidt een eerbiedwaardige en gerespecteerde apotheker, die van haar zijn tweede wurgingsslachtoffer wil maken. Hossein, die dankzij een dubbelrol nadrukkelijk aanwezig is, is onuitstaanbaar, en Oury, die nog aan het begin van zijn loopbaan stond, raffelde het af in 75 minuten. Meer was trouwens ook niet nodig geweest.