Patricia Conde: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Los novios de mis hijas

1964 | Komedie, Drama

Mexico 1964. Komedie van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Amparo Rivelles, Julio Alemán, Maricruz Olivier en Patricia Conde.

Een weduwe spant zich in om haar vier dochters behoorlijk uit te huwen. Een belachelijke en reactionaire film.

Los hijos que yo soñé

1964 | Drama

Mexico 1964. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Libertad Lamarque, Julio Alemán, Enrique Rambal en Patricia Conde.

Een vrouw, wier dochter is gestorven, adopteert een paar kinderen die wees geworden zijn bij een instorting. Zeer melodramatisch.

La juventud se impone

1964 | Komedie, Musical

Mexico 1964. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Enrique Guzmán, César Costa, Patricia Conde en Lucy Gallardo.

Twee vrienden slagen er na veel moeilijkheden in dankzij hun liedjes jeugdidolen te worden. Door de storende achtergrondmuziek en het verschrikkelijke tempo dat Soler zijn film gaf, is deze muzikale komedie een ware nachtmerrie.

El pícaro

1964 | Komedie, Sportfilm

Mexico 1964. Komedie van Alberto Mariscal. Met o.a. Amador Bendayán, Patricia Conde, Roberto Ramírez en Yolanda Ciani.

Een jongeman die net is ontslagen, wordt verliefd op de dochter van een gefrustreerde uitvinder en besluit al het mogelijke te doen om te zorgen dat diens werk wordt erkend. Deze eerste lange speelfilm van Mariscal speelt zich af in de voetbalwereld en zit vol met flauwe grappen.

Museo del horror

1963 | Horror

Mexico 1963. Horror van Rafael Baledón. Met o.a. Julio Alemán, Patricia Conde, Joaquín Cordero en Olivia Michel.

In een nogal lugubere buurt verdwijnen jonge mensen op een mysterieuze manier. De politie verdenkt de beheerder van het kerkhof van het stelen en kopen van lijken. Goede fotografie, hoewel de achtergrond te wensen overlaat.

La sonrisa de los pobres

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Julio Alemán, Patricia Conde, Marco Antonio Muñiz en Jose Alfredo Jiménez.

Een plattelander komt aan in de stad om zijn financiële en sociale positie te verbeteren. De Film zit vol met melodramatische situaties, maar is goed geregisseerd.

La edad de la violencia

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, César Costa, Julio Alemán en Patricia Conde.

Brutaal en slecht plagiaat van WEST SIDE STORY. Zo slecht gemaakt dat hij meer lijkt op een komedie dan op een melodrama voor jongeren. Afschuwelijk.

Dile que la quiero

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Fernando Cortés. Met o.a. César Costa, Patricia Conde, Oscar Madrigal en Beatriz Aguirre.

Ruzie tussen twee broers leidt tot de dood van één van hen. De aanwezigheid van het jeugdidool Costa en het liedje 'Dile que la quiero' werden kennelijk voldoende geacht, want de jongens vervallen van middelmatige komedie in melodrama en tragiek. Het resulaat is rampzalig.

Canción del alma

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Lola Beltrán, Patricia Conde en Eduardo Fajardo.

Een gescheiden zangeres stelt opleiding en geluk van haar dochter boven haar eigen carrière. De film was een flop hoewel de populaire Lamarque de hoofdrol speelde.

Yo, el mujeriego

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Antonio Aguilar, Patricia Conde, Lúz Márquez en 'Mantequilla'.

Om te voorkomen dat haar dochter van school gestuurd wordt laat een jonge moeder een rijke rokkenjager zonder zijn medeweten voor haar man doorgaan. Een nieuwe versie van EL MIL AMORES (Gonz[KA1]alez, 1954), die op zijn beurt gebaseerd was op de Argentijnse film EL TERCER BESO (Amadori, 1942).

Una joven de 16 años

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Julio Alemán, Patricia Conde, Teresa Velázquez en Enrique Rambal.

Na veel verwikkelingen en misverstanden slagen drie zusters erin hun geliefden te huwen. Een bijzonder banale bewerking van LOS MARTES ORQUIDEAS (Mugica, 1941) waarvan al snel een remake in Hollywood werd gemaakt: YOU WERE NEVER LOVELIER van William Seitner, 1942.

Paloma herida

1962 | Drama

Mexico​/​​Guatemala 1962. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. Patricia Conde, Emilio Fernández, Andrés Soler en Noé Murayama.

Een vrouw, net als vele anderen in haar dorp uitgebuit en verkracht door de plaatselijke machthebber, wordt berecht voor de moord op hem. De film behandelt het thema 'macht' en de uitbuiting van de indianen, maar op een nogal primitieve manier, met soms nogal belachelijke dialogen. Ondanks alles zijn er mooie scènes, zoals gebruikelijk in films van 'Indio' Fernandez.

Los bravos de California

1962 | Avonturenfilm

Mexico 1962. Avonturenfilm van Jesús Marín. Met o.a. Joaquín Cordero, Patricia Conde, Manuel López Ochoa en Carlos López Moctezuma.

Vervolg op EN LA VIEJA CALIFORNIA, waarin de hoofdrolspeler doorgaat met zijn heldendaden. Bestaat uit drie episoden. Slecht.

En la vieja California

1962 | Avonturenfilm

Mexico 1962. Avonturenfilm van Jesús Marín. Met o.a. Joaquín Cordero, Patricia Conde, Manuel López Ochoa en Carlos López Moctezuma.

Als Pedro een erfenis gaat ophalen wordt hij door onbekenden beroofd. Zijn vriend Antonio, die een echte vechtjas is, schiet te hulp. Deze cape en degen-film is gesitueerd in het 19e eeuwse Californië Vreemd genoeg is niemand gemaskerd, wat het geheel ten goede komt. Het is de eerste van twee films over deze vechtjas. De tweede heet LOS BRAVOS DE CALIFORNIA.

Los Hermanos del Hierro

1961 | Western

Mexico 1961. Western van Ismael Rodríguez. Met o.a. Antonio Aguilar, Julio Alemán, Columba Rodríguez en Patricia Conde.

Twee broers willen de dood van hun vader wreken met hulp van een sluipschutter. Een van de broers is het er echter niet mee eens. Een van de beste films van Rodríguez, prachtig gesitueerd en uitstekend vertolkt. Een overdenking met betrekking tot geweld. Ook bekend als LOS LLANEROS.

Cielo rojo

1961 | Drama

Mexico 1961. Drama van Gilberto Gazcón. Met o.a. Rodolfo de Anda, Patricia Conde, Sonia Furió en Dagoberto Rodríguez.

Een getrouwde vrouw, die zwanger is van haar minnaar, besluit abortus te plegen, maar haar arts is niemand anders dan de vader van de minnaar die haar verlaten heeft. Eeen verschrikkelijk moraliserende film.