Rags Ragland: cast.
Er zijn 15 films gevonden.

The Hoodlum Saint

1946 | Drama

Verenigde Staten 1946. Drama van Norman Taurog. Met o.a. William Powell, Esther Williams, Angela Lansbury, James Gleason en Rags Ragland.

Een middelmatige film die drijft op Powells uitstekende spel in zijn rol van cynicus die Het Licht ziet.

Her Highness and the Bellboy

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van Richard Thorpe. Met o.a. Hedy Lamarr, Robert Walker, June Allyson, Carl Esmond en Agnes Moorehead.

Sentimentele onzin over een piccolo in New York (Walker), zijn kreupele vriendin (Allyson) en de oogverblindende prinses (Lamarr) die hij begeleidt. Een beetje krakerig.

Anchors Aweigh

1945 | Musical, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1945. Musical van George Sidney. Met o.a. Frank Sinatra, Gene Kelly, Kathryn Grayson, José Iturbi en Dean Stockwell.

In de amusante MGM-musical van specialist Sidney (Showboat, Annie Get Your Gun) zijn Sinatra en Kelly twee montere matrozen op verlof in Hollywood. Aan de wal hebben ze voornamelijk meisjes, zingen en dansen in de kop. Het leukst is de klassieke scène waarin Kelly danst met Jerry, de muis uit de Tom and Jerry-animaties. Voor zijn partituur bij dit schoolvoorbeeld van escapisme ontving componist George Stoll (1902-1985) een Oscar. In 2001 belandde het beeldje op een veiling, waar acteur Kevin Spacey het voor 150.000 dollar kocht en retourneerde aan de Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Abbott and Costello In Hollywood

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Bud Abbott, Lou Costello, Frances Rafferty, Jean Porter en Robert Stanton.

Het duo A & C probeert het in Hollywood als impressario. Ze willen een musical van de grond krijgen, maar ze moeten genoegen nemen met een baantje als portier en kapper. Vervolgens trachten ze voor een client een hoofdrol te versieren waardoor er bij allerlei producties rampen gebeuren. Sterren als Lucie Ball spelen zichzelf. De film is een wankele komedie en de eerste film met de namen Abbott en Costello in de titel. Scenario van Nat Perrin en Lou Breslow. Camerawerk van Charles Schoenbaum. Ook bekend als BUD ABBOTT AND LOU COSTELLO IN HOLLYWOOD.

Three Men in White

1944 |

Verenigde Staten 1944. Willis Goldbeck. Met o.a. Lionel Barrymore, Van Johnson, Marilyn Maxwell, Keye Luke en Ava Gardner.

MGM bleef doorgaan zijn jonge steracteurs neer te zetten in deze aanvulling op de `Dr. Gillespie`-serie. Het verhaal gaat (nog maar eens) over de pogingen om een assistent voor Dr. Gillespie te vinden. Zie ook: 'Dr. Kildare'-serie.

The Canterville Ghost

1944 | Horror, Fantasy, Komedie

Verenigde Staten 1944. Horror van Jules Dassin. Met o.a. Charles Laughton, Margaret O'Brien, William Gargan, Rags Ragland en Una O'Connor.

Het verhaal van Oscar Wilde wordt in deze film naar de Tweede Wereldoorlog verplaatst. 300 jaar eerder bleek een Britse aristocraat een lafaard tijdens de oorlog. Bij zijn thuiskomst werd hij door zijn vader leven achter een muur gemetseld als straf voor zijn lafheid. Hij moet als spook ronddwalen, totdat een van zijn nabestaanden een uiterst moedige daad verricht. Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groepje Amerikaanse soldaten gelegerd in het kasteel en natuurlijk is een van de mannen een nabestaande van de aristocraat.

Meet the People

1944 | Musical, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1944. Musical van Charles Riesner. Met o.a. Lucille Ball, Dick Powell, Virginia O'Brien, Bert Lahr en Rags Ragland.

Een aardige muzikale komedie over ex-diva Ball die haar carri[KA2]ere nieuw leven wil inblazen; zwakke muziek, veel gasten (Spike, Jones, Vaughn, Monroe enzovoort).

Whistling in Brooklyn

1943 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1943. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, Jean Rogers, 'Rags' Ragland en Ray Collins.

Voor de derde (en laatste) maal zien we Skelton als radio- speurder `The Fox`, in een aflevering die veel beter is dan de voorgaande, WHISTLING IN DIXIE. Achtervolgd door zowel een stel moordenaars als de politie, die hem (uiteraard) van moord verdenkt, doet hij zich voor als baseball-speler (bij de Brooklyn Dodgers, met de echte spelers) om alles tot een goed einde te brengen. Ook al komt Skelton's speelstijl als achterhaald over, toch zitten er in deze film een aantal leuke momenten. Niet echt spannend, maar best gezellig om naar te kijken. Scenario van Nat Perrin en Wilkie Mahoney. Camerawerk van Lester White.

Whistling in Dixie

1942 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1942. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, George Bancroft, Guy Kibbee en Rags Ragland.

Skelton kruipt opnieuw in de huid van 'The Fox', een amateur radio-detective. Een rol die hij creëerde in WHISTLING IN THE DARK. Hij is net in het huwelijk getreden met Rutherford en zo brengen ze hun wittebroodsweken door in het Zuiden van de V.S., waar ze natuurlijk terecht komen in allerlei vreemde spookachtige situaties. De film is plezierig, dankzij Skeltons rol, maar qua plot laat hij wel afweten. Een tekort aan leuke gags en een gemis aan echte spanningsmomenten, maken dat de film niet meer voldoet aan de eisen van moderne filmkijker. Scenario van Nat Perrin en Wilkie Mahoney. Camerawerk van Clyde DeVinna. Gevolgd door een derde sequel, WHISTLING IN BROOKLYN.

The War Against Mrs. Hadley

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van Harold Bucquet en Harold S. Bucquet. Met o.a. Edward Arnold, Fay Bainter, Richard Ney, Sara Allgood en Spring Byington.

Een redelijk WO II-verhaal over matrone Bainter die niet wil bijdragen aan de oorlogsinspanningen.

Somewhere I'll Find You

1942 | Musical, Oorlogsfilm, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1942. Musical van Wesley Ruggles. Met o.a. Lana Turner, Clark Gable, Robert Sterling, Reginald Owen en Lee Patrick.

Turner en Gable zijn onwaarschijnlijk als oorlogscorrespondenten in WO II, maar hun liefdesscènes tussen de gevechten door mogen er wezen.

Panama Hattie

1942 | Musical

Verenigde Staten 1942. Musical van Norman Z. McLeod. Met o.a. Ann Sothern, Red Skelton, Rags Ragland, Ben Blue en Marsha Hunt.

Deze succesvolle Cole Porter Broadway-musical (met Ethel Merman in de hoofdrol) over een nachtclubeigenaar in Panama is op het witte doek een mislukking. Porters muziek ontbreekt grotendeels, maar Lena zingt 'Just One of Those Things' en Sothern zingt 'I've Still Got My Health'. Het scenario is van Jack McGowan en Wilkie Mahoney naar een toneelstuk van Herbert Fields en B.G. Mahoney. Het camerawerk is van George Folsey.

Maisie Gets Her Man

1942 | Romantiek, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1942. Romantiek van Roy Del Ruth. Met o.a. Ann Sothern, Red Skelton, Leo Gorcey, Pamela Blake en Allen Jenkins.

Maisie (Sothern) werkt als assistente van een messenwerper, en wanneer hij de ontrouw van zijn echtgenote ontdekt, viert hij zijn agressie bot op haar. Ze verlaat de act en ontmoet in Chicago Skelton. Ze besluiten als duo op te treden en kennen heel wat succes, tot Skelton in moeilijkheden komt met enkele gangsters. Een stuk beter dan de vorige afleveringen in deze tragikomische reeks, vooral dankzij de aanwezigheid van Skelton en andere uitstekende komische acteurs, zoals Meek, Jenkins en Corrigan. Het scenario van Betty Reinhardt en Mary C. McCall Jr. concentreert zich meer op de humor dan op de stroperige sentimentaliteit. Fotografie van Harry Stradling. Gevolgd door SWING SHIFT MAISIE. Zie ook: 'Maisie'-serie.

Whistling in the Dark

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, Virginia Grey, Conrad Veidt en 'Rags' Ragland.

Een getrouwe nieuwe versie van de film uit 1933, die echter lang zo kluchtig niet is als de hierna volgende produkties waarin Skelton een hoorspel-detective speelt. Toch valt er veel te genieten wanneer hij als 'The Fox' in handen valt van de schurk Veidt en gedwongen wordt een 'volmaakte moord' te beramen.

Born to Sing

1941 | Musical

Verenigde Staten 1941. Musical van Busby Berkeley. Met o.a. Virginia Weidler, Leo Gorcey, Ray McDonald, Rags Ragland en Douglas McPhail.

Een ex-veroordeelde maakt liedjes, die geschikt worden beoordeeld voor een musical. Maar helaas worden ze gestolen en de gedupeerde krijgt ook nog eens afpersing op z'n conto geschoven. Enige goede dansnummers in Berkeley-stijl; het acteren van de kinderen is echter niet best.