María Antonieta Pons: cast.
Er zijn 47 films gevonden.

Caña brava

1965 | Drama

Mexico​/​​Puerto Rico 1965. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Javier Solís, Ramón Pereda en Braulio Castillo.

Een stelletje dat op het punt staat te trouwen wordt gedwarsboomd. De baas van de jongen is verliefd op het meisje en beraamt een plan om de geliefden uit elkaar te drijven. Wat begint als een uiterst geforceerde komedie eindigt als een snotterig melodrama.

Voy de gallo

1962 | Komedie, Drama

Mexico 1962. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Dagoberto Rodríguez, Antonio Maciel en Sara Montes.

Door een misverstand ziet een aanstaande bruid haar geluk vernietigd. Ze compromitteert zich met een oude rijkaard om haar vermeende schande te verbergen. De overvloed aan liedjes laat voor de ontwikkeling van de luchtige intrige weinig ruimte over.

Romance en Puerto Rico

1961 | Komedie, Musical

Mexico​/​​Brazilië 1961. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Dagoberto Rodríguez, Nelly Darén en Ramón Pereda.

Omdat ze niet met en miljonair wil trouwen slaat een meisje op de vlucht en verstopt zich aan boord van een schip, waarna ze een eindeloze reeks avonturen beleeft. Deze middelmatige film over liefde en avontuur is opgefleurd met liedjes.

Vámonos para la feria

1960 | Komedie, Musical

Mexico 1960. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Julio Aldama, Paco Michel en Ramón Pereda.

Een rijke weduwnaar besluit zijn twee zoons uit te huwelijken, omdat zijn huis een chaos is door het ontbreken van een vrouwenhand. De overdaad aan serenades, die door de regisseur en acteur Pereda in deze komedie aangeboden wordt, beslaat al bijna de helft van de film, over de rest kan beter gezwegen worden.

El Centauro del Norte

1960 | Avonturenfilm, Musical

Mexico 1960. Avonturenfilm van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, José Elías Moreno, Eduardo Noriega en Armando 'El Chicote' Soto la Marina.

De jonge Adelita is gevangen genomen tijdens het spioneren bij generaal Villa, maar de kapitein die met haar bewaking belast is, wordt verliefd op haar. Volkomen belachelijk.

Viva Jalisco que es mi tierra!

1959 | Romantiek, Musical

Mexico 1959. Romantiek van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Andrea Palma en Armando 'El Chicote' Soto la Marina.

Een verliefd stelletje moet uit elkaar vanwege de problemen van de vader van hem. Hij wordt beroemd als stierenvechter en zij als zangeres. Een potpourri van muzieknummers, folklore en stierengevechten, in een melodramatisch kader.

Una Estrella y dos estrellados

1959 | Komedie

Mexico 1959. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Germán 'Tin Tan' Valdés, María Antonieta Pons, Marcelo Chávez en Oscar Ortíz de Pinedo.

Na vele incidenten worden twee jongens aangenomen als figuranten voor een film. De nadagen van de komiek 'Tin Tan', die zijn rol overigens nog met enige flair weet te spelen.

Las Cuatro milpas

1958 | Drama, Musical

Mexico 1958. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Roberto G. Rivera en Luis Pérez Meza.

Een man besluit, uit teleurstelling dat een meisje niet op zijn huwelijksaanzoek in wil gaan, haar te gronde te richten door haar vriend van een misdaad te betichten. Meer muziek dan verhaal.

Ferias de México

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Rafael Portillo. Met o.a. María Antonieta Pons, Germaán 'Tin Tan' Valdés, Manuel 'Loco' Valdés en Fernando Fernández.

Een kaartspeler dankt zijn leven aan de waarschuwing van een weesjongetje, dat hij onmiddellijk adopteert, en aan wie hij het vak leert. Veel te veel liedjes, zoals in alle ranchero melodrama's. Niets bijzonders.

Acapulqueña

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Eulalio 'Piporro' González en Oscar Ortíz de Pinedo.

Drie mannen hebben hun zinnen gezet op een mooi meisje uit Acapulco, van wier danskwaliteiten zij zo onder de indruk zijn, dat zij haar het voorstel doen om met hen op wereldtournee te gaan. Onbetekenend, belachelijk en dom.

Sucedió en México

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Carmelita González en Raúl Meraz.

Een vooraanstaand arts weerhoudt een meisje ervan om zelfmoord te plegen en stelt haar voor een nieuw leven te beginnen door zich uit te geven voor zijn eigen zus. Met de beste wil van de wereld niets origineels in te bekennen.

Los Legionarios

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Agustín P. Delgado. Met o.a. María Antonieta Pons, Donna Behar, Viruta en Capulina.

Twee legionairs ontsnappen uit de gelederen om een door een sultan geschaakt meisje te bevrijden. Brutaal plagiaat van LOST IN A HAREM (1944) met Abbot en Costello, wier grappen hier vrijwel allemaal gepikt worden door 'Viruta' en 'Capulina'.

Las Mil y una noches

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Tin Tan, María Antonieta Pons, Martha Valdés en Oscar Pulido.

De sprookjes van Duizend-en-een-nacht, verworden tot een zeldzaam slechte grap.

La Odalisca número 13

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Germán Valdés 'Tin Tan', María Antonieta Pons, Marco Antonio Campos en Gaspar Heneine 'Capulina'.

Drie artiesten worden gecontracteerd om op te treden in een oosters land, waar het meisje onder hen wordt geschaakt door een emir. Haar twee metgezellen gaan haar bevrijden. Deze film is gemaakt door praktisch dezelfde technische équipe als LAS MIL Y UNA NOCHES. Het recept is dus bekend: een oosters sprookje vol dans, zang en slechte grappen.

Flor de canela

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Raúl Meraz en Emma Roldán.

Een meisje met onbekende achtergrond wordt verliefd op een jongen die bij een moord betrokken is geweest. Alles is er op gericht om de danskwaliteiten van de hoofdrolspeelster te laten zien. Erg middelmatig.

Nunca me hagan eso

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Clavillazo, María Antonieta Pons, Martha Mijares en Roberto Cañedo.

Een zwerver, moe van de minachting van een vrachtwagenchauffeur, maakt deze wijs dat hij bevriend is met een beroemd actrice. Van de film en de grappen gaan er dertien in een dozijn.

El Teatro del crimen

1956 | Misdaad

Mexico 1956. Misdaad van Fernando Cortés. Met o.a. María Antonieta Pons, César del Campo, Manuel Medel en Rafael Banquells.

In een theater wordt een aantal moorden gepleegd; alle werknemers zijn verdacht. De film bleef beperkt tot een opeenvolging van muzikale thema's, het ene nog slechter dan het andere.

Qué bravas son las costeñas

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Evangelina Elizondo en Andy Russell.

De duizend-en-één verwikkelingen waarin een verliefd stel raakt, als het nichtje van de burgemeester naar het dorp komt. Moraliserend op het lachwekkende af.

Necesita un marido

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. María Antonieta Pons, Abel Salazar, Domingo Soler en Alejandro Ciangherotti.

Een meisje is in de steek gelaten door haar vriend, en laat een inbreker die rol maar op zich nemen. Een lamentabele versie van het werk Un marido a precio fijo van Luisa María Linares.

La Gaviota

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Dagoberto Rodríguez en José Elías Moreno.

Een jong weesmeisje is verloofd met een zeeman, maar wordt verliefd op een zojuist in het dorp aangekomen schilder, zonder te weten dat hij getrouwd is. Uitzonderlijk slechte kleuren voor een overigens correcte film.

La Culpa de los hombres

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Roberto Rodríguez. Met o.a. María Antonieta Pons, Enrique Rambal, Julio Villarreal en Lupe Rivas Cacho.

Na haar vrijlating uit de gevangenis waar zij onschuldig was opgesloten, wordt een vrouw, geholpen door een ex-medegevangene, rijk en beroemd. Opeenstapeling van melodramatische clichés die tot vervelens toe worden uitgebuit.

Casa de perdiciòn

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Fernando Fernández, Julio Villarreal en José Baviera.

Om de dood van haar vader te wreken wordt een vrouw koningin van de onderwereld. Afschuwelijk.

Mi noche de bodas

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. María Antonieta Pons, Abel Salazar, Eduardo Fajardo en Consuelo Guerrero de Luna.

De circus-artieste Madame Dupont ontmoet in de trein een weduwe van wie zij zich het verleden voorstelt. Gebaseerd op LA VIDA EN UN HILO van Edgar Neville, en reeds in 1945 in Spanje verfilmd door de auteur zelf, met veel meer succes dan Díaz Morales. In deze film speelt de produktieve Spaanse acteur Eduardo Fajardo zijn eerste Mexicaanse rol.

María Cristina

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Jorge Reyes.

Een meisje komt met haar oma naar de grote stad; zij worden in huis genomen door een arts op wie het meisje verliefd wordt. De toch al flinterdunne plot van de film wordt volledig verdrongen door de talloze liedjes van de hoofdrolspeelster.

La Niña popoff

1951 | Drama, Musical

Mexico 1951. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Ernesto Velázquez, Delia Magaña en Luz María Núñez.

Een zangeres aanvaardt de hoofdrol in de revue van een befaamd componist, die op haar verliefd wordt. Maar door een misverstand loopt zij bij hem weg. Een aaneenschakeling van stommiteiten, de een nog erger dan de ander, met bijna 40 minuten muziek.

La Reina del mambo

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Sara García, Gustavo Rojo en Eduardo Noriega.

Een meisje laat haar vriendje in de steek om er vandoor te gaan met een pooier die haar drogeert om haar vervolgens te prostitueren. Veel te gecompliceerd en te wreed.

El Ciclón del Caribe

1950 | Drama, Musical

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Juan José Piñeiro.

Wachtend op de terugkeer van haar verloofde, vindt een meisje werk als danseresje bij een cabaret; ze wordt op slag beroemd. Niet minder dan vijfenveertig minuten muziek maakten het onmogelijk om de toch al minimale plot van dit stompzinnige melodrama enige diepgang mee te geven.

Un Cuerpo de mujer

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Antonieta Pons, Rubén Rojo en Eduardo Noriega.

Een jonge schilder wordt gefascineerd door het schilderij van een naakte vrouw zonder gezicht. In dit armzalige drama is het plot gebaseerd op het voortdurend gebruik van flash-backs.

Nuestras vidas

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Ramón Peón. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Corens, Julio Peña en Prudencia Grifell.

Een jonge beeldhouwer wordt aangereden door een auto, als gevolg waarvan hij zijn geheugen verliest; zijn verloofde besluit het klooster in te gaan. Een overdreven voyeuristische film.

La Mujer del puerto

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. María Antonieta Pons, Víctor Junco en Eduardo Noriega.

Een jong meisje wordt belaagd door twee mannen, die haar het hof maken. Zij weet echter niet wie zij moet kiezen. De film is zeer kil en bovendien erg vervelend. Boytler regisseerde de eerste versie van deze film onder dezelfde titel.

La Hija del penal

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando Soler. Met o.a. María Antonieta Pons, Andrés Soler en Rubén Rojo.

Een jong meisje, de dochter van een vrouwelijke gevangene, krijgt een contract bij een cabaret. De eigenaar wordt verliefd op haar en besluit uit de drugshandel te gaan. De film is ontzettend saai en nogal melodramatisch.

Flor de caña

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. María Antonieta Pons, Víctor Manuel Mendoza en Luis Alcoriza.

Door een misverstand denken alle bewoners van een dorp dat een jong meisje is verkracht door een voorman. De film is z[KA1]o slecht en z[KA1]o in haast geregisseerd (de opnamen duurden slechts drie maanden) dat hij onwillekeurig humoristisch is geworden.

La sin ventura

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Antonieta Pons, Rafael Baledón en Tito Junco.

Een vrouw vindt dat zij haar hele leven een verdorven mens is geweest. De film is nogal afgezaagd en dramatisch en toont op een huilerige manier aan, dat achter een slechte vrouw altijd een zuivere geest schuilgaat.

La Bien pagada

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Alberto Gout. Met o.a. María Antonieta Pons, Víctor Junco en Balnca Estela Pavón.

Als een vrouw haar man met zijn vriendin betrapt, wordt zij uit minachting voor hem een dure prostituée. De film geeft met veel succes de wereld van het cabaret weer, maar heeft weinig opzien gebaard. De regisseur heeft zijn uiterste best gedaan om van María Antonieta Pons een kopie van Gilda, uit de gelijknamige film, te maken.

Angel o demonio

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Víctor Urruchúa. Met o.a. Armando Calvo, María Antonieta Pons en Eduardo Casado.

Een schrijver laat zich inspireren door de liefde die hij voelt voor zijn verloofde tot het schrijven van een mooi verhaal, totdat hij ontdekt dat zij hem bedriegt met een ander. Dit zwakke melodrama wordt opgeluisterd met liedjes die in die tijd erg populair waren.

La Vida íntima de Marco Antonio y Cleopatra

1946 |

Mexico 1946. Roberto Gavaldón. Met o.a. Luis Sandrini, María Antonieta Pons en José Baviera.

Een historische parodie op de liefde tussen Marcus Antonius en Cleopatra. Zo'n grove film wordt maar zelden vertoond.

La Insaciable

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. María Antonieta Pons, Rafael Baledón en Gustavo Rojo.

Een beroemde arts verlaat zijn vrouw, een ex-danseres, als hij er achter komt dat zij een losbandig leven leidt. Een onwaarschijnlijke, verwarde, onplezierige en melodramatische film.

Pasiones tormentosas

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Crox Alvarado en Yadira Jiménez.

Een stervende biecht een priester dat hij de minnaar was van twee zusjes van wie hij er een heeft vermoord. Onverteerbaar slecht.

La Reina de trópico

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. María Antonieta Pons, Luis Aguilar en Carlos López Moctezuma.

Na veel tegenslagen oogst een stel triomfen met een musical. Dit onverteerbare melodrama is opgesmukt met muziek en liedjes om het geheel wat draaglijker te maken (maar daarin slagen ze natuurlijk niet)

Toda una vida

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. María Antonieta Pons, Anita Blanch en Alberto Galán.

Een man wordt verliefd op de boezemvriendin van zijn vrouw. Zo middelmatig en huilerig als men maar zelden ziet.

Rosalinda

1944 | Avonturenfilm

Mexico 1944. Avonturenfilm van Rolando Aguilar. Met o.a. María Antonieta Pons, Rafael Baledón en Tito Junco.

Een geschiedschrijver gaat met een vriend op zoek naar de schat van een piratenschip. Het enige opvallende van deze melodramatische film zijn de immer ontblote dijen van María Antonieta Pons. Ook bekend onder de titel LA FLOR DE A COSTA.

Los Misterios del hampa

1944 | Misdaad

Mexico 1944. Misdaad van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Juan Orol, Francisco Jambrina en José Eduardo Pérez.

In de gevangenis vertelt een gangster zijn vrouw hoe hij in die situatie is beland. Hoewel beslist niet zonder fouten is Orol erin geslaagd een alleszins acceptabele film te maken, die destijds een grote publiekstrekker was.

Viva mi desgracia

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Pedro Infante, María Antonieta Pons, Florencio Castelló en Dolores Camarillo.

Een toverdrankje maakt van een arme sloeber een soort 'Superman' die de helden van het dorp versteld doet staan. Een leuke komedie met goed acteerwerk.

Mi reino por un torero

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Fernando A. Rivero. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Arruza en Miguelito Valdés.

Een jonge stierenvechter moet zijn aanstaande schoonvader overhalen om hem met zijn dochter te laten trouwen, ondanks het feit dat hij een hekel heeft aan stieregevechten. Een komedie zonder een greintje humor.

Konga roja

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Pedro Armendáriz, María Antonieta Pons en Carlos López Moctezuma.

Ergens in een haven in het Caribisch gebied moet een man er voor zorgen dat, ondanks de sabotage door de concurrentie, bananen toch ingescheept worden. Een middelmatige avonturenfilm, opgeluisterd met overvloedige muziek.

Cruel destino

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Juan Orol. Met o.a. María Antonieta Pons, Juan José Martinez Casado en José Eduardo Pérez.

Om haar vader uit de financiële nood te helpen, trouwt een meisje met een man van wie zij niet houdt. Niet te verteren film, gemaakt zonder enig technisch benul. Ook bekend als ALLA EN LA FRONTERA.

Noche de ronda

1942 | Drama, Musical

Mexico 1942. Drama van Ernesto Cortázar. Met o.a. Ramón Armengod, Susana Guízar en María Antonieta Pons.

Een verlamde serveerster maakt dat een onbegrepen componist niet in de gevangenis belandt. Een nog minder dan middelmatig melodrama.