Jang Sun-Woo: regie, cast, scenario, camera, muziek en geluid.
Er zijn 13 films gevonden.

The Jang Sun-Woo Variations

2001 |

Zuid-Korea 2001. Tony Rayns.

Nowhere to Hide

1999 |

Zuid-Korea 1999. Lee Myung-Se. Met o.a. Jang Sun-Woo, Moon Sung-Kun, Ahn Sung-gi en Lee Dae-Hoon.

Lies

1999 | Experimenteel, Thriller, Komedie, Actiefilm

Zuid-Korea 1999. Experimenteel van Jang Sun-Woo. Met o.a. Lee Eun-Joo, Bang Euni-Jin, Kim Sung-Yeon, Shim Jae-hyun en Im Kwon-Taek.

Napun Younghwa

1998 | Drama, Familiefilm

Zuid-Korea 1998. Drama van Jang Sun-Woo. Met o.a. Kwok Hyok-Sin, Jang Nam-Kyoung, Ducky Kim, Park Kyoung-Won en Mesun Choi.

Ha woo deung

1998 |

Zuid-Korea 1998. Kim Sion. Met o.a. Shim Jae-hyun, Kim Duck-young, Lim Ji-Eun, Jang Sun-Woo en Jung Jin-wook.

Kyotip

1996 |

Zuid-Korea 1996. Jang Sun-Woo.

Neoege narul bonenda

1995 |

Zuid-Korea 1995. Jang Sun-Woo.

Gilwe-eui younghwa

1995 | Documentaire

Verenigd Koninkrijk​/​​Zuid-Korea 1995. Documentaire van Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Hwa-om-kyung

1993 |

Zuid-Korea 1993. Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Kyongmachang kanungil

1991 |

Zuid-Korea 1991. Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Woomuk-Baemi ui sarang

1989 |

Zuid-Korea 1989. Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Songgong sidae

1988 | Komedie

Zuid-Korea 1988. Komedie van Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.

Seoul Jesus

1986 | Drama

Zuid-Korea 1986. Drama van Jang Sun-Woo.

In de reeks 100 YEARS OF CINEMA (ook bekend als THE CENTURY OF FILM) van het BFI is dit de aflevering uit Korea, waarin Sun- Woo als gids optreedt. Hij vatte zijn film op als een dagboek. Kunst en politiek zijn steeds in elkaar verstrengeld geweest in Korea, dus toont Sun-Woo ons actualiteitsbeelden, afgewisseld met filmfragmenten. Alles begint met de boerenopstand van 1894. Aanvankelijk was de Koreaanse film Amerikaans geori[KA3]enteerd, maar na WO II (in 1945) ontwikkelde zich een eigen stijl. Veel regisseurs, onder wie Na Un-Gyu, Kim You-Young en Yoon Bon-Chun belandden om hun werk in de gevangenis. De baanbrekende undergroundfilmers van de jaren 1980 maakten in de jaren 1990 de Koreaanse film internationaal bekend. We horen getuigenissen van Im Kwon-Taek, Lee Jang-Ho, Chung Ji-Young, Park Kwan-Su en Yeo Kyun-Dong. We bezoeken de studio's van Seoul, waar we kennis maken met affiche-tekenaar Chung Chun-Sik. Een documentaire die een verhelderende kijk geeft op de geschiedenis van de Koreaanse film. Het scenario is van Lee Jung-Ha en Lee Hyo-In, een historicus. Het camerawerk is van Park Hyun-Chul.