Peter Sandloff: muziek.
Er zijn 9 films gevonden.

Was zu beweisen war

1986 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1986. Misdaad van Peter Weck. Met o.a. Martin Held, Brigitte Mira, Gisela Trowe, Hans-Jürgen Schatz en Peter Fricke.

De 78-jarige Held speelt de voormalige, gewiekste brandkastenkraker Wilhelm Kaiser, die in het milieu bekend staat als Kaiser Wilhelm. Een filmproductiemaatschappij heeft hem in de arm genomen als adviseur bij een film die over het kraken van een grote kluis bij een bank gaat. Daartoe zullen de scènes gedraaid worden in een echte bank. Bij de voorbesprekingen krijgt hij inzicht in de beveiliging van de kluis en als het geld voor de levensreddende operatie van een ziek meisje ontbreekt, heeft der Kaiser wel een ideetje. Goedgemutste, voorspelbare, zij het supersentimentele Gauner-komödie. Het scenario voor deze ouderwetse film is van Felix Huby en Marcus Conradt. Het camerawerk voor dit brave familevermaak is van Igor Luther.

Sein bester Freund

1962 | Drama, Muziek, Avonturenfilm

Duitsland 1962. Drama van Luis Trenker. Met o.a. Hans Nielsen, Dietmar Schönherr, Toni Sailer, Hilti von Allmen en Elke Roesler.

Trenker's laatste film behandelt de beklimming van de noordhelling van de Eiger met muziek van Rocco Granata, Carmela Torren en anderen. Dit is een super-Heimatfilm, en bijna een parodie op al Trenker's vorige films.

Die Unsichtbaren Krallen des Dr. Mabuse

1962 | Misdaad, Thriller, Mysterie

Duitsland 1962. Misdaad van Harald Reinl. Met o.a. Lex Barker, Karin Dor, Siegfried Lowitz, Wolfgang Preiss en Werner Peters.

Een van de vijf naoorlogse Dr. Mabuse-films, die niet door Fritz Lang gemaakt werden, en waarschijnlijk de beste. Barker is een Amerikaanse rechercheur, die in Duitsland een misdadiger achterna zit, die connecties heeft met Dr. Mabuse (Preiss). Vlot gedaan en de internationale bezetting hielp een handje om het resultaat zo veel mogelijk op te krikken. Ook bekend als The Invisible Claws of Dr. Mabuse.

Im Stahlnetz des Dr. Mabuse

1961 | Misdaad, Mysterie, Thriller

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1961. Misdaad van Harald Reinl. Met o.a. Gert Fröbe, Lex Barker, Daliah Lavi, Wolfgang Preiss en Fausto Tozzi.

Met behulp van de dubieuze FBI-agent Joe Como ( Barker) onderzoekt commissaris Lohmann (Fröbe) de moord op een Interpol-agent en een gangster uit Chicago. Het spoor leidt naar de gevangenis, waar een chemicus gebruikt wordt om een nieuw drug te ontwikkelen. Lohmann krijgt steeds meer het idee dat aartsvijand dr. Mabuse achter de moorden zit. Dit is een van de vijf naoorlogse Dr. Mabuse-films, die niet door Fritz Lang gemaakt werden.

Eheinstitut Aurora

1961 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1961. Misdaad van Wolfgang Schleif. Met o.a. Eva Bartok, Carlos Thompson, Elisabeth Flickenschildt, Claus Holm en Ina Duscha.

Een jonge vrouw, verdacht van moord op haar man, krijgt acht dagen de tijd om de schuldige te vinden. Deze behoort volgens haar tot het personeel van een huwelijksbureau. Zij wordt verliefd op de persoon die zij verdenkt, maar gelukkig wordt de ware dader door de politie ontmaskerd. Goede politiefilm met een zekere spanning. Scenario van Walter Forster. Camerawerk van Friedl Behn-Grund.

Wir Kellerkinder

1960 |

Duitsland 1960. Jochen Wiedermann. Met o.a. Wolfgang Neuss, Jo Herbst, Karin Baal, Ingrid van Bergen en Helmut Käutner.

Een filmisch cabaretprogramma over drie `gekken` die een parodie maken op de Hitlertijd, het verbod op jazz in de DDR en het `Wirtschaftswunder` [KA2]a la Hoffmanns WIR WUNDERKINDER (waaraan scenario-schrijver Wolfgang Neuss ook had meegewerkt).

Nackt wie Gott sie schuf

1958 | Drama

Italië​/​​Oostenrijk​/​​Duitsland 1958. Drama van Hanns Schott-Schöbinger. Met o.a. Marisa Allasio, Rik Battaglia, Carl Wery, Paul Bösiger en Ellen Schwiers.

Hevig verontwaardigd dat ze gebruikt zou zijn door haar vriend, arbeider Battaglia als alibi voor zijn smokkelpraktijken, trekt de jonge Allasio uit de Italiaanse Tirol naar haar oom Wery in een klooster, hoog in de Alpen. Daar ontmoet ze jeugdvriend Bösiger, die ze het hoofd op hol maakt en hem aan het twijfelen brengt over het celibaat. Oom Wery verongelukt en de geschokte Bösiger ziet dit als een teken en trekt zich definitief terug in het klooster. De jonge vamp Allasio daalt weer af in de richting van de Po-vlakte, waar ze zich verzoent met haar vriend, wegwerker Battaglia. Film met een moraal die zo vals is, als de zee diep is. Van Battaglia hoorden we later toch meer en het scenario voor deze film naar een idee van regisseur Schott-Schöbinger en J.F. Perkonig werd geschreven door een zekere Johannes Mario Simmel, die tien jaar later enige decennia lang z'n zakken mocht vullen met de opbrengsten van dikke bestsellers die hij schreef voor het Groot-Germaanse publiek. Deze draak kan echter veertig jaar na zijn première echt niet meer! Achter de camera stond Franz Weihmayr.

Madchen In Uniform

1958 | Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 1958. Drama van Géza von Radványi. Met o.a. Lilli Palmer, Therese Giese, Blandine Ebinger, Adelheid Seeck en Gina Albert.

Een nieuwe versie van de film uit 1931. De militaristische opvoeding van de kostschoolmeisjes komt hier minder hard aan en de directrice laat zich aan het eind zelfs bekeren, in tegenstelling tot de oorspronkelijke film. Heel wat behoudender dan de versie uit de jaren 1930-40. Franz Höllering en F.D. Andam bewerkten de roman van Christa Winslö tot scenario. Camerawerk van Werner Krien.

Geliebte Corinna

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Eduard von Borsody. Met o.a. Elisabeth Müller, Hans Söhnker, Hannelore Schroth, Inkijinoff en Alexander Kerst.

M[KA3]uller houdt van toneelspeler Kinski, maar wordt halsoverkop verliefd op twintig-jaar oudere plantagemanager S[KA3]ohnker, die net uit Maleisi[KA3]e is teruggekeerd naar Hamburg. S[KA3]ohnker moet echter na enige tijd opnieuw naar het Verre Oosten, terwijl de doodongelukkige Kinski (in zijn achtste film) zelfmoord pleegt. Müller zegt haar baantje als laboratoriummedewerkster op en vertrekt naar Maleisië, waar zij een onder zware lasten gebukte Söhnker ontmoet: zijn vrouw Schroth is aan de drank en wil niet scheiden. Dan de deus- ex-machina: Söhnker's Chinese bediende doodt Schroth in een opwelling, nadat hij haar de schuld gaf voor de zelfmoord van zijn vriendin die in de gevangenis zat, en de weg naar het geluk is vrij voor tortelduifjes Söhnker en Müller. Super bioscoop-soap van de zuiverste soort, dito gespeeld. Naar de gelijknamige driestuiversroman van Robert Pilchowski in de reeks Constanze, die men indertijd in groten getale aantrof in de stationskiosken. Curt J. Braun en Ernst von Salomon tiepten met ernstige gezichten en vol overgave het scenario voor deze fraaie pulpprent. Fritz Arno-Wagner stond achter de camera.