Liz Snoyink: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Bed & Breakfast

2023 | Romantiek, Komedie

Nederland 2023. Romantiek van Ruud Schuurman. Met o.a. Sanne Langelaar, Oscar Aerts, Mingus Dagelet, Jelka van Houten en Sabri Saad El-Hamus.

Als workaholic Sarah tot haar eigen schrik ontslag neemt, heeft ze geen idee meer wat ze met haar leven aan moet. Ze laat zich overhalen op de B&B van haar tante te passen, maar doet dat met gepaste tegenzin. Wanneer Sarah niet één, maar zelfs twee potentiële lovers ontmoet, wordt ze gedwongen allerlei keuzes te maken.

Sinterklaas en de verdwenen pakjesboot

2009 | Familiefilm

Nederland 2009. Familiefilm van Martijn van Nellestijn. Met o.a. Liz Snoyink, Aad van Toor, Frederik de Groot, Inge Ipenburg en Gerard Joling.

Vorig jaar kwamen er meer dan 300 duizend bezoekers naar Sinterklaas en het Geheim van het Grote Boek. Aan de formule is niets veranderd. Weer wordt er geschmierd door de acteurs, wordt in krakkemikkige dialogen alles nog eens uitgelegd (‘De deur is op slot!’, ‘Dan kunnen we er niet meer uit!’), weer is er de onvermijdelijke niet-zo-sluikreclame en de parade van BN’ers als Frans Bauer en Gerard Joling en gepensioneerde kindervrienden als Adriaan (zonder Bassie) en Tante Til (Familie Knots).

Phileine zegt sorry

2003 | Romantische komedie

Nederland​/​​Verenigde Staten 2003. Romantische komedie van Robert Jan Westdijk. Met o.a. Kim van Kooten, Michiel Huisman, Hadewych Minis, Tara Elders en Kenan Raven.

De Utrechtse studente Phileine (Van Kooten) is een gezelligheidsdier, 'een gnoe', zoals ze zelf zegt. Haar kekke bestaan wankelt als liefde Max (Huisman) naar New York vertrekt voor een theaterproductie. Jaloerse Phileine reist hem achterna en treft hem in de naakte armen van een ander. Op het toneel. Voer voor studentikoos hommeles. Phileine zegt sorry was destijds een enorm succes, dankzij de tieners die eerder de makkelijk verteerbare romans van Ronald Giphart op hun boekenlijst hadden gezet. Vier Gouden Kalveren.

De Rode Zwaan

1999 | Jeugdfilm, Avonturenfilm

Nederland 1999. Jeugdfilm van Martin Lagestee. Met o.a. Rufus Heikens, Sanne Himmelreich, Pierre Bokma, Liz Snoyink en André van den Heuvel.

In deze spannende jeugdfilm gaat een jongen op bezoek bij zijn opa die net is verhuisd naar het huis van zijn jeugd. Even later bevindt hij zich in de wilde fantasiewereld van zijn grootvader, vol angstaanjagende vismannen. De tweede lange speelfilm (na Angie) van Lagestee, doorgaans beter bekend als producent, is een verfilming van het gelijknamige boek van Sjoerd Kuyper. Diens boek 'Het zakmes' leverde eerder een succesvolle kinderfilm op.

De Ziener

1998 | Drama

Nederland 1998. Drama van Gerrit van Elst. Met o.a. Porgy Franssen, Carine Crutzen, Gijs Naber, Elizabeth Hoijtink en Liz Snoyink.

In deze spannende jeugdfilm gaat een jongen op bezoek bij zijn opa die net is verhuisd naar het huis van zijn jeugd. Even later bevindt hij zich in de wilde fantasiewereld van zijn grootvader, vol angstaanjagende vismannen. De tweede lange speelfilm (na Angie) van Lagestee, doorgaans beter bekend als producent, is een verfilming van het gelijknamige boek van Sjoerd Kuyper. Diens boek 'Het zakmes' leverde eerder een succesvolle kinderfilm op.

Saturday Night Fever

1994 |

Nederland 1994. Irene Beerten. Met o.a. Rob vd Meeberg en Liz Snoyink.

In deze spannende jeugdfilm gaat een jongen op bezoek bij zijn opa die net is verhuisd naar het huis van zijn jeugd. Even later bevindt hij zich in de wilde fantasiewereld van zijn grootvader, vol angstaanjagende vismannen. De tweede lange speelfilm (na Angie) van Lagestee, doorgaans beter bekend als producent, is een verfilming van het gelijknamige boek van Sjoerd Kuyper. Diens boek 'Het zakmes' leverde eerder een succesvolle kinderfilm op.

De kleine blonde dood

1993 | Drama

Nederland 1993. Drama van Jean van de Velde. Met o.a. Antonie Kamerling, Olivier Tuinier, Loes Wouterson, Gees Linnebank en Yoran Hensel.

De deels autobiografische roman 'De kleine blonde dood' van Boudewijn Büch zaliger werd toegankelijk verfilmd door Van de Velde, met groot financieel succes. Kamerling speelt Valentijn Boecke, een gekwelde dichter die zich graag wentelt in een clichépastiche van seks, drugs en rock & roll. Zónder het zoontje (Tuinier) dat hij per ongeluk maakte met Mieke (Wouterson). Maar schoorvoetend begint Valentijn toch te houden van de kleine blonde jongen. Wat Büch zelf van de film vond is onbekend, maar volgens de regisseur was Büch wel van plan om, met baard en zonnebril, naar de middagvoorstelling te gaan.

Openbaringen van een slapeloze

1991 | Drama, Komedie

Nederland 1991. Drama van Pim de la Parra. Met o.a. Liz Snoyink, Marian Morée, Miguel Stigter en Johan Leysen.

Klein, koortsig `minimaal` product van TGV-filmer de la Parra waar geen touw aan vast te knopen is met min of meer filosoferende monologen, puzzelende dames, mooie huisactrice Snoyink en verdienstelijke debutante Mor[KA1]ee. (Voor wie het niet weet: TGV is de afkorting voor Train à Grande Vitesse).

Het Phoenix Mysterie

1990 | Drama

Nederland 1990. Drama van Leonard Retel Helmrich. Met o.a. Luc Boyer, Liz Snoyink, Manouk van der Meulen, Jake Kruyer en Martijn Oversteegen.

Moderne, in Tilburg gesitueerde versie van een oud-Egyptische mythe over de vrouwelijke farao Hachepsut, die de grafbouwer Senmut wilde vernietigen. Een Egyptisch architect ontwerpt de plannen voor een openbaar gebouw in Tilburg, maar botst er tegen een hedendaagse Hachepsut, in het persoontje van een knappe, jonge wethoudster, verantwoordelijk voor de uitvoering van het gebouw.

De nacht van de wilde ezels

1990 |

Nederland 1990. Pim de la Parra. Met o.a. Pim de la Parra, Liz Snoying, Camilla Braaksma, Kenneth Herdigein en Hans Dagelet.

Typische De la Parra-satire over de manier waarop films in Nederland worden gedraaid met de nadruk op de ontmoedigende moeizame en vernederende manier waarop cineasten in spe met het draaiboek in de hand subsidies en fondsen moeten zien te verkrijgen. Zichtbaar voor een habbekrats gemaakt maar met mooie fotografie van Alejandro Agresti die speels van kleur op zwart- wit springt. Het vele bloot is weinig opwindend, af en toe wel ondeugend.

Odyssee d'amour

1987 | Drama

Nederland 1987. Drama van Pim de la Parra. Met o.a. Herbert Flack, Eddy Marchena, Sarah Brackett, Thom Hoffman en Patty Brard.

De la Parra is met een paar vrienden op vakantie geweest op Bonaire, heeft een camera meegenomen en er een filmpje over gemaakt. Wie immuun is voor de 'diepere bedoelingen' en zich tevreden stelt met fraaie plaatjes en modieuze erotiek, hoeft zich niet te vervelen bij deze film, maar spannend of opwindend is het beslist niet.

Crime de la Crime

1986 |

1986. Hans Walther. Met o.a. Lex de Recht, Gerard Thoolen, Liz Snoyink en Sylvia Holstijn.

De la Parra is met een paar vrienden op vakantie geweest op Bonaire, heeft een camera meegenomen en er een filmpje over gemaakt. Wie immuun is voor de 'diepere bedoelingen' en zich tevreden stelt met fraaie plaatjes en modieuze erotiek, hoeft zich niet te vervelen bij deze film, maar spannend of opwindend is het beslist niet.

Als in een roes

1986 | Drama

Nederland 1986. Drama van Pim de la Parra. Met o.a. Herbert Flack, Liz Snoyink, Thom Hoffman, Devika Strooker en Leonoor Pauw.

Schrijver-regisseur en actrice gebruiken repetities van een toneelstuk als therapie voor hun persoonlijke relatie. Het wel en wee van een toneelgroep-rond-de-generale werd brutaal in acht dagen gefilmd (en dat is te merken). Onevenwichtig script, soms amusant, dan weer vervelend tot onbegrijpelijk. Veel inside grappen. Gastrolletje van regisseur Frans Weisz.

Paul Chevrolet en de Ultieme Hallucinatie

1985 | Komedie

Nederland 1985. Komedie van Pim de la Parra. Met o.a. Peter Faber, Jenny Arean, Liz Snoyink, Ellen Vogel en Cas Enkelaar.

Een inventieve, gedeeltelijk geïmproviseerde B-film met Faber als een ontevreden schrijver van detectiveromans, die in een sfeervol gefotografeerd en functioneel benut Amsterdam de ene rare vogel na de andere tegen het lijf loopt. Bewust rommelig en nauwelijks gehinderd door een scenario moet de film het vooral hebben van sterke, geïsoleerde scènes en een aantal opmerkelijke acteurs-prestaties. Met name Faber bewijst nog maar eens zijn grote klasse, hoewel zijn inspanningen voor een groot deel verloren gaan in een eigenzinnig, doelloos geheel waar je als toeschouwer moeilijk vat op krijgt.

Willem van Oranje

1984 | Drama, Historische film

Nederland​/​​België 1984. Drama van Walter van der Kamp. Met o.a. Jeroen Krabbé, Willem Nijholt, Ellen Vogel, Paul Cammermans en Dora van der Groen.

Prestigieuze miniserie, voor het eerst uitgezonden in 1984, precies vierhonderd jaar na de moord op de 51-jarige Willem van Oranje, bijgenaamd Willem de Zwijger (Jeroen Krabb[KA1]e), die in 1533 was geboren. Van der Kamp werkte zes jaar lang aan de voorbereiding en het resultaat was een aardig stuk huisvlijt, goede televisie en historisch verantwoord. Omroepvereniging AVRO maakte de Belgische BRT en Veronica tot co-productiepartners want er moest drie[KA3]eneenhalf miljoen gulden (1,58 miljoen euro) worden opgehoest. Niet minder dan 61 Nederlandse en Vlaamse acteurs werden gecontracteerd en tweeduizend kostuums gehuurd en gemaakt (naar ontwerpen van Yan Tax). Krabb[KA1]e speelt charmant, fel en gewichtig de prins met de uitstraling van een geboren leider. Cammermans is Karel de Vijfde. Van der Groen is indrukwekkend als Margaretha van Parma. De vrouwen van Willem zijn Snoyink als Anna van Buren, Van Dijck als Anna van Saksen, Vandendriessche als Charlotte de Bourbon en Ramoudt als Louise de Coligny. Verteld wordt hoe de twaalf-jarige Willem, zoon van de protestantse graaf Willem van Nassau-Dillenburg, de uitgebreide bezittingen erft van het huis Oranje-Nassau met als voorwaarde dat hij in de Nederlanden katholiek zal worden opgevoed. De onverbiddelijke vervolging van zogenaamde ketters brengt hem in conflict met zijn ouders en dat leidt tot een eerste gewetenscrisis. Oranje`s opmars als lid van de Raad van State in de politiek van de lage landen is dan niet meer te stuiten. Hij breidt zijn bezittingen uit door een huwelijk aan te gaan met Anna van Buren in 1551. Het huwelijk wordt met een rits kinderen gezegend (Anna stierf zeven jaar later). Bovendien passeert hij Lamoraal, de Graaf van Egmond (Shaffy) als opperbevelhebber van de strijdkrachten. De nieuwe (Spaanse) koning Filips II (Nijholt) toont zich meer dan onverzettelijk tegenover de afvalligen van de r.k. kerk en regeert als een absoluut vorst. Met de prins van Oranje groeit hij langzaam naar een confrontatie, temeer Willem een huwelijk beoogt met de rijke, lutherse prinses Anna van Saksen, die hij in 1561 trouwde. Na Filips` vertrek naar Spanje wordt kardinaal Antoine Perrenot de Granvelle (Vroom) het mikpunt van het steeds groter wordende verzet onder de Nederlandse adel. Granvelle moet na de krachtmeting met Willem van Oranje in 1564 ontslag nemen. De onrust in de Nederlanden stijgt. Het Verbond der Edelen neemt vaste vorm aan en de Beeldenstorm raast dat jaar nog door het land. Hoewel Willem van Oranje tegen de geloofsvervolging was, keurde hij de Beeldenstorm af. Daarom hoopt Oranje nog op een verzoening met de koning: tevergeefs. Oranje vlucht in 1567 met zijn vrouw naar het stamslot van de Nassau`s in Dillenburg. Hij is nauwelijks vertrokken of de Hertog van Alva (Van den Heuvel) installeert zijn Bloedraad. Egmond en Hoorne (Morel) worden onthoofd, Oranje`s zoon Filips Willem (Martijn Krabb[KA1]e) wordt naar Spanje ontvoerd en er wordt beslag gelegd op Willems bezittingen. De getergde prins van Oranje gaat nu over tot een reeks aanvallen, die eindigen in een nederlaag. Berooid keert hij naar zijn stamslot terug en merkt dat zijn gemalin Anna van Saksen nu op hem neerkijkt. Zij keert hem de rug toe, pleegt overspel en wordt opgesloten. Oranje maakt in 1571 een einde aan de hel van dit huwelijk en stoot Anna definitief af. Ondertussen neemt ook het wederzijds geweld tussen de calvinisten en de katholieken toe. Zowel Oranje als Alva worden verteerd door wroeging en wanhoop. Alva laat zich naar Spanje terugroepen, het Spaanse offensief verzwakt en nieuwe landvoogden sterven als ratten in de onherbergzame lage landen. Algemene vermoeidheid aan beide zijden leidt tot de Pacificatie van Gent in 1576. Oranje was het jaar ervoor hertrouwd - voor de derde maal - met Charlotte de Bourbon. De verzoening en de herwonnen eenheid van de Nederlanden blijken weldra een illusie die te hoop loopt op de calvinistische onverdraagzaamheid en de oorlogszucht van Philips II. De Allessandro Farnese (Croiset), de Hertog van Parma, is de nieuwe landvoogd en die bereidt vakkundig de oorlog voor. Prins Willem van Oranje zoekt naar buitenlandse steun, maar koning Filips II spreekt in 1580 de banvloek over hem uit en zet een prijs op diens hoofd. Het `opstandige` Noorden zweert Filips II af als vorst en brengt hulde aan Anjou, die zich echter spoedig onmogelijk maakt. Rond de prins van Oranje wordt het net dichter aangetrokken. Hij overleeft een eerste moordaanslag, waarbij zijn derde vrouw omkomt. Hij hertrouwt tot groot ongenoegen van de bevolking met de Fran[KA10]caise Louise de Coligny 1583. Parma`s troepen komen in beweging en op dat kritieke moment wordt Oranje in 1584 door de sluipmoordenaar Balthasar Gerards (Pleysier) in Delft op de trap van het stadsslot met pistoolschoten gedood. De aankleding van deze serie is van internationale klasse, hoewel het verhaal weinig meeslepend is. Dramatische hoogstandjes lijden te veel onder pogingen om de historische nauwgezetheid in ere te houden.

De lift

1983 | Horror, Mysterie, Thriller

Nederland 1983. Horror van Dick Maas. Met o.a. Huub Stapel, Ab Abspoel, Willeke van Ammelrooy, Kees Prins en Peer Mascini.

Voordat Spielberg doorbrak met Jaws maakte hij de lowbudgetfilm Duel, over een man die wordt achtervolgd door een demonische vrachtwagen. De lift, de eerste grote film van Dick Maas, is op vele manieren verwant met het vroege werk van Spielberg. De lift gaat over de subjectieve angst (zie Jaws) voor machines (zie Duel) en is met ­uiterst simpele middelen een zeer ­effectieve horrorfilm. De guillotine-­eigenschap van de lift wordt vakkundig spaarzaam gebruikt: het is de dodelijke potentie van de denkende machine die de film tergend spannend houdt. In 2001 probeerde Maas de Amerikaanse bioscoopgangers te verleiden met de nagenoeg identieke film Down.