David Darling: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Kedma

2002 | Historische film

Frankrijk​/​​Italië​/​​Israël 2002. Historische film van Amos Gitai. Met o.a. Andrei Kashkar, Helena Yaralova, Yussef Abu-Warda, Moni Moshonov en Juliano Merr.

Éloge de l'amour

2001 | Drama, Fantasy

Zwitserland​/​​Frankrijk 2001. Drama van Jean-Luc Godard. Met o.a. Bruno Putzulu, Cecile Camp, Jean Davy, Françoise Verney en Audrey Klebaner.

De cineast begint in zwart/wit met een filmmaker (Bruno Putzulu) die na rijp beraad een actrice vindt voor zijn volgende film. Haar naam is Elle (Cecile Camp), haar lot is tragisch. In het tweede deel verhaalt Godard op bont digitaal videomateriaal hoe hij eerder in contact kwam met een echtpaar dat een persoonlijk Holocaustverhaal verkocht aan een gehaaide Hollywoodproducent. Elle blijkt de kleindochter van het echtpaar. In een mozaïek van film- en verteltechnieken bloeit Godards bittere kijk op verlies, geschiedkundig inzicht, geheugen, cognitieve capaciteit en liefde.

Emporte-moi

1999 | Drama

Frankrijk​/​​Canada​/​​Zwitserland 1999. Drama van Léa Pool. Met o.a. Karine Vanasse, Pascale Bussières, Miki Manojlovic, Alexandre Mérineau en Charlotte Christeler.

Het is 1963. De dertienjarige Hanna (Vanasse) is 13 en woont in Montréal. Ze heeft een moeilijke leeftijd, ze is geen meisje meer maar ook nog geen vrouw. Hanna heeft veel ruzie met haar ouders. Duidelijk is wel dat ze veel van haar kwakkelende, hardwerkende moeder (Bussières) houdt. Meer moeite heeft ze met haar vader (Manojlovic), overlevende van de holocaust en miskend schrijver. Haar broer Paul (Mérineau) is haar enige houvast. Op een middag ziet Hanna in de bioscoop de Godard-film 'Vivre Sa Vie'. Gefascineerd door het motto van de film; leef je leven zoals het komt, blijft het Hanna bezighouden, echter vergetend dat er ook grenzen zijn. Langzaamaan neemt Hanna het motto over. Samen met haar broer en vriendin Laura, die ze al bij de film zag en later op een feestje ontmoet, ontdekt ze haar ambivalente sexuele gevoelens. Op een bepaald moment wordt haar duidelijk dat het motto van de Godard-film iets anders inhoudt. Namelijk dat je vrij bent om te leven als je wilt, maar dat daarbij de verantwoordelijkheid komt om het goed te doen en dat je die verantwoordelijkheid ook zelf moet dragen. Een bijzondere film met een steengoede rol van Karine Vanasse.

Compulsive Desire... Passionate Ignorance... Obsessive Becoming

1995 | Drama, Experimenteel

Verenigd Koninkrijk 1995. Drama van Daniel Reeves. Met o.a. Joris Gunewardena, Mooch Gunewardena, Emma Davie, Linda Reeves en Daniel Reeves.

Een opeenvolging van de meest krankzinnige chaotische beelden, die soms op zeer ingenieuze manier in elkaar vloeien. Daar tussendoor schetsen de zus en de halfzus van Milton D. Reeves, vader van de regisseur, een beeld van de man en zijn vreemde familie. Het onderwerp is de moeilijke jeugd die de kinderen van Milton kenden en de problemen die ze hierdoor ondervonden als jonge volwassenen. Ondanks de verbluffende vormgeving is het eigenlijk een videofilm die de maker best in de huiskring in het gezelschap van familie en vrienden zou bekijken, want als buitenstaander heb je weinig boodschap aan dit product, dat op de duur zelfs gaat irriteren. Een mislukt experiment. Daniel Reeves, die verantwoordelijk is voor het concept, de regie, de productie, het scenario en de montage, is duidelijk een uitstekend video-technicus, maar hij zou nu nog een verhaal moeten vertellen dat universele waarde heeft. Teksten worden gelezen door Grace Reeves, Cecilia Swanson en Thich Nhat Hanh. De camera werd gehanteerd door Daniel Reeves, Jane Hall en Malcolm Jameson.