J. Michael McClary: regie en camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Annie O

1995 | Drama, Sportfilm, Familiefilm

Canada​/​​Verenigde Staten 1995. Drama van J. Michael McClary. Met o.a. Coco Yares, Robert Stewart, Chad Willett, Robert Luft en Nuno Antunes.

De vijftien-jarige Annie Rojas (Yares) is een kei in het basketspel. Ze scoort beter dan haar broers Freddie (Luft) en Mike (Antunes), die in het schoolteam spelen. Ook al is haar moeder het er niet mee eens, toch brengt Annie al haar vrije tijd door op het basketveld. De schoolcoach Will Cody (Stewart) is onder de indruk van haar talent en biedt haar, als enig meisje, een plaats aan in het schoolteam. De spelers voelen zich niet erg gelukkig met haar. Het is een jongensteam en ze vrezen uitgelachen te worden. Het vervolg laat zich raden want de hele film hangt aan elkaar van de clichés. Yares is een frisse verschijning, maar te weinig actrice om haar rol aanvaardbaar te maken. Enkel voor basketfans, want zowat tachtig procent van de film bestaat uit deze sport. Jefferson Berlin en Mark Bryan schreven het vervelende scenario. Dick Quinlan hanteerde de camera. Ultra Stereo.

Curse Of The Starving Class

1994 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1994. Drama van Michael McClary en J. Michael McClary. Met o.a. James Woods, Kathy Bates, Henry Thomas, Kristin Fiorella en Louis Gossett jr.

Woods heeft via een onbetrouwbare makelaar een waardeloos boerderijtje gekocht. Hij probeert zijn mislukte droom te verdrinken in de alcohol. Zijn vrouw Bates is deze toestand meer dan beu en bovendien zit ze met de eeuwige ruzies van haar tienerkinderen die volop in de puberteit zitten. Wanneer ze dieper in de schulden raken, verkoopt Bates de boerderij weer aan dezelfde makelaar. Ondertussen tracht Woods zijn eigendom te verkopen aan Gossett, de uitbater van zijn stamkroeg. Het faillissement van de Amerikaanse Droom, gesymboliseerd in een boerderij. In zijn regiedebuut brengt McClary een mengeling van weemoed, drama en zwarte humor, schitterend vertolkt door Woods en Bates. Niemand minder dan Bruce Beresford bewerkte het toneelstuk van Sam Shepard tot een gevoelig scenario dat diepe indruk nalaat. Fotografie van Russell Boyd. In Ultra Stereo- sound.

The Turning

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van L.A. Puopolo en L. A. Puopolo. Met o.a. Karen Allen, Raymond J. Barry, Michael Dolan, Tess Harper en Gillian Anderson.

Na vier jaar afwezig geweest te zijn en in kringen van neo- nazi`s te hebben verkeerd, keert Clifford Harnish (Dolan) terug naar huis. Thuis is een gehucht dat Pocahontas heet en in Virginia ligt. Hij ontdekt dat zijn moeder (Harper) gedeprimeerd is en haar heil in de fles zoekt, terwijl zijn vader (Barry) een ander pad is ingeslagen met een nieuwe vriendin, Glory Lawson (Allen). Zijn ouders gaan scheiden, maar voor het definitief zo ver is wil Cliff er wat aan doen. Cliff meent dat het Glory`s schuld is en probeert haar te verjagen, maar zij besluit zijn vader ermee te confronteren. In de film wordt oeverloos gekletst, het tempo is super traag en het onderwerp nauwelijks interresant. Deze film, waarmee flink gerommeld is, had een aantal werktitels: HOME FIRES BURNING en POCAHONTAS, VIRGINIA en kwam uiteindelijk direct uit op de videoband, kijkers in het thuisland (Amerika) verlokkend met de rol sexy rol van Anderson als April Cavanaugh, een serveerster, die in een ondeugende sc[KA2]ene te zien is. Kijkers hebben het de distributeur van de video met deze misleidende lokker zeer kwalijk genomen, want de populaire Anderson (uit X-FILES), die hier haar opwachting maakt in een speelfilm, is nauwelijks een kwartier in de film te zien. Het scenario is van regisseur Puopolo en Chris Ceraso. Het camerawerk is van J. Michael McClary.