Daphne Wagner: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Der Nebenbuhler

1992 | Drama, Mysterie

Duitsland 1992. Drama van Heinz Schirk. Met o.a. Hannelore Elsner, Hans-Jürgen Stockerl, Andreas Egginger, Doris Schade en Walter Renneisen.

Een wie-is-de-dader-krimi met als grondslag een moeizame moeder-zoon verhouding. Toneelspeelster Elmer, aan de drank geraakt, wordt verdacht van moord op haar nieuwe vriend Pohl, die zojuist een hoge levensverzekering had afgesloten met Elmer als begunstigde. Als Elmer ingesloten wordt, bekent zoon Stockerl medeplichtigheid, maar het blijkt alras dat ook anderen motieven te over hebben.

Tatort - Einer sah den Mörder

1986 | Mysterie

Duitsland 1986. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Werner Schumacher, Frank Strecker, Horst Michael Neutze, Friedrich G. Beckhaus en Dieter Eppler.

De laatste aflevering met inspecteur Lutz, zijn zestiende zaak. Hij komt deze keer nogal in de problemen, omdat hij vroeger een verhouding had met de vrouw, die vermoord is. Hij moet het geval beslist oplossen. Bovendien legt een getuige een voor hem belastende verklaring af. Het scenario is van Fritz Eckhardt en het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering 178.

Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull

1982 | Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1982. Komedie van Bernhard Sinkel. Met o.a. Daphne Wagner, Klaus Schwarzkopf en John Moulder-Brown.

De laatste aflevering met inspecteur Lutz, zijn zestiende zaak. Hij komt deze keer nogal in de problemen, omdat hij vroeger een verhouding had met de vrouw, die vermoord is. Hij moet het geval beslist oplossen. Bovendien legt een getuige een voor hem belastende verklaring af. Het scenario is van Fritz Eckhardt en het camerawerk is van Justus Pankau. Aflevering 178.

Die Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull

1981 | Komedie

Duitsland 1981. Komedie van Bernhard Sinkel. Met o.a. John Moulder-Brown, Oliver Wehe, Klaus Schwarzkopf, Daphne Wagner en Franziska Walser.

Vrij onopvallende verfilming in vijf delen van de gelijknamige schelmenroman van Thomas Mann (1954) over het leven rond de eeuwwisseling van 1900 van een impressionistische genotsmens die zich voortdurend beweegt op het randje van het ongeoorloofde. De jonge titelpersonage (Wehe als tiener), die al vroeg beseft dat iedereen hem sympathiek vindt, heeft zijn eerste ervaringen op het liefdesgebied met het dienstmeisje Genoveva (Walser). Wanneer het bedrijf van zijn vader (Schwarzkopf), ook een genieter, op de fles gaat, pleegt die zelfmoord en voor het eerst wordt Felix geconfronteerd met de keiharde werkelijkheid van het leven. De volwassen Felix (nu Moulder-Brown) gaat in Frankfurt wonen, waar zijn moeder (Wagner) een pension heeft geopend. Hier geraakt hij in de ban van het hoertje Rosza (Pajanou), maar die stelt steeds hogere eisen en wil hem tot haar beschermer en gigolo maken. Zijn grootvader Schimmelpreester (Paryla) stelt hem voor in een chique hotel in Monte Carlo te gaan werken. Tijdens de douanecontrole laat hij het juwelenkistje van een medereizigster in zijn bagage verdwijnen. Met behulp van zijn kamergenoot Stanko (Zacher) maakt Felix de juwelen meteen te gelde, maar dan duikt de eigenaresse, Madame de Houfl[KA1]e (No[KA3]el), op. Ze lokt hem mee naar haar suite, en laat hem bekennen. Intussen promoveert Felix van liftboy tot ober. Bij de vrouwtjes blijft hij onthutsend populair. Zelf wordt hij verliefd op de trapezewerkster Zaza (Kolbin), maar op een avond leert hij de markies De Venosta (Pistoria) kennen, die hem voorstelt in zijn plaats een wereldreis te maken. Met het vertrek van Krull voor een wereldreis worden de galante avonturen afgebroken. Regisseur Sinkel, noch scenarioschrijver Alf Brustelin slaagden erin het fragmentarische van de roman van Mann te overbruggen. Het blijft bij een groot aantal min of meer geestig aan elkaar geknoopte avonturen over een knappe jongen die in de hoogste maatschappelijke kringen van die tijd weet door te dringen. Een jaar later werd deze miniserie gemonteerd tot een bioscoopfilm van 114 minuten (op de tv dan weer 127 minuten) en is het verhaal beperkt tot Krulls erotische escapades, die voornamelijk uit dialogen bestaan. De bioscoopfilm werd uitgebracht door CIC- Taurus. Het camerawerk is van Dietrich Lohmann.