Charles Watts: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

The Wheeler Dealers

1963 | Komedie

Verenigde Staten 1963. Komedie van Arthur Hiller. Met o.a. Lee Remick, James Garner, Jim Backus, Phil Harris en Shelley Berman.

Een satire met veel vaart over miljonairs uit Texas die met hun investeringen gokken voor de pret. Garner wint tussen de bedrijven door ook Remick nog. Scenario van George J.W. Goodman en Ira Wallach. Camerawerk van Charles Lang.

Billy Rose's Jumbo

1962 | Drama, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1962. Drama van Charles Walters. Met o.a. Doris Day, Stephen Boyd, Jimmy Durante, Martha Raye en Dean Jagger.

Een prima film die zich afspeelt in het circus. De liedjes zijn van Rodgers & Hart en Busby Berkely heeft het heel goed in scène gezet. Durante en Raye spelen de sterretjes van de hemel. Welluidende songs waaronder 'The Most Beautiful Girl in the World', 'My Romance', 'This Can't Be Love'. Scenario van Sidney Sheldon naar een musical van Ben Hecht. Camerawerk van William Daniels. Ook bekend als JUMBO.

Ada

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Daniel Mann. Met o.a. Susan Hayward, Dean Martin, Martin Balsam, Ralph Meeker en Frank Maxwell.

Een zeper van het type `van krantenjongen-tot-miljonair` over een arm meisje (Hayward) dat de gemakzuchtige Martin helpt gouverneur te worden, terwijl zij zelf een enorme standvastigheid aan de dag moet leggen om de politieke corruptie te overwinnen. Hayward contra Hyde-White in de volksvertegenwoordiging van de staat vormt het hoogtepunt van de film. William Driskill bewerkte de roman van Wirt Williams tot scenario. Camerawerk van Joseph Ruttenberg.

No Name on the Bullet

1959 | Western

Verenigde Staten 1959. Western van Jack Arnold. Met o.a. Audie Murphy, Joan Evans, Charles Drake, R.G. Armstrong en Karl Swenson.

Een keiharde revolverheld arriveert in een stadje met de opdracht iemand te doden. Niemand weet wie en de paniek onder de brave burgerij is groot. Zijn doelwit is een ex-rechter (Stehli). Het einde mag onbevredigend zijn, de sfeer in de film is geladen en Murphy blijkt ook deze voor hem ongewone rol perfect te kunnen spelen. Evans was in 1953 ook al eens zijn tegenspeler geweest. Van de diverse westerns die SF-regisseur Arnold gemaakt heeft, is deze trage, filosofische en intelligente film de beste. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Harold Lipstein.

The Lone Ranger and the Lost City of Gold

1958 | Western

Verenigde Staten 1958. Western van Lesley Selander. Met o.a. Clayton Moore, Jay Silverheels, Douglas Kennedy en Charles Watts.

Een typisch Lone Ranger (in ons land ook bekend als de Onbekende Stille) verzinsel voor de jongere kijkers met gemaskerde moordenaars en mysterieuze aanwijzingen over een verborgen schat.

Alfred Hitchcock presents: The Right Kind of House

1958 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1958. Mysterie van Don Taylor. Met o.a. Robert Emhardt, Jeanette Nolan, James Drury, Harry O. Tyler en Jamie O'Hara.

Midden in de nacht hoort Sadie Grimes (Nolan) gestommel in haar huis in Ivy Corners. Het is haar misdadige zoon Michael (Drury) die onverwacht zijn moeder komt `bezoeken`. Hij heeft een tas bij zich. Wat later hoort Sadie een schot en Michael is morsdood. De onbekende moordenaar is gevlucht. Na Michaels begrafenis wordt het duidelijk, dat hij had deelgenomen aan een bankoverval, waarbij tweehonderdduizend dollar werd buitgemaakt. Vermoedelijk zat het geld in de tas. Waar Michael de tas heeft verstopt, weet Sadie tot op heden niet. Hoewel Michael geen lieverdje was, wil Sadie zijn vroegtijdige dood wreken. De jaren zijn verstreken en Sadie wil haar huis verkopen. Ze vraagt vijftigduizend dollar, hoewel de makelaar (Tyler) meent dat het slechts tienduizend waard is. Er meldt zich een koper, een zekere Mr. Waterbury (Emhardt). De prijs is geen bezwaar, hij meent dat hij het ideale huis gevonden heeft en hij laat zich niet afschrikken door de moord, die hier gebeurd is. Nu weet Sadie bijna zeker dat het Mr. Waterbury om de buit van toen te doen is. Ze nodigt hem uit een glas limonade te drinken en krijgt hem aan de praat. Er volgt een bekentenis. Haar wraak is zoet en inspecteur van politie Singer (Maxwell) heeft het nakijken, want Mr. Waterbury heeft het niet overleefd. Het aardige scenario is van Robert C. Dennis naar een verhaal van Henry Slesar. Het camerawerk is van Lionel Lindon. Aflevering 101 is minder opwindend dan andere, maar het spel is goed en het tempo zeer vlot.

Alfred Hitchcock Presents: The Crooked Road

1958 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1958. Misdaad van Paul Henried. Met o.a. Richard Kiley, Walter Matthau, Patricia Breslin, Richard Erdman en Charles Watts.

Stadsmussen Henry Adams (Kiley) en zijn vrouw (Breslin) rijden rustig over een landweg als ze op brutale wijze worden tegengehouden door politieman Chandler (Matthau). Deze beschuldigt Henry van overdreven snelheid. Henry is het hiermee niet eens en de bijkomende beschuldigingen stapelen zich op. De zaak komt voor de vrederechter. Het wordt Henry al vlug duidelijk dat alles en iedereen in dit dorpje onder één hoedje speelt en dat hij geen enkele kans maakt. De schitterend onderkoeld acterende Matthau steelt hier moeiteloos de show als de cynische cop die er geen problemen mee heeft om de pretentieuze stadsmensen, waarvoor hij enkel afschuw koestert, eens goed onder handen te nemen. Dat hij daarmee de wet overtreedt zal hem worst wezen. De plot is zeer doordacht opgebouwd en de climax is op zijn minst onverwacht te noemen. In zijn inleidende tekst steekt Hitch op ludieke wijze de draak met zijn 'sponsors'. William Fay baseerde zijn scenario op een verhaal van Alex Gaby. Fotografie is van John L. Russell, Jr.

Outlaw's Son

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Lesley Selander. Met o.a. Dane Clark, Ben Cooper, Lori Nelson, Ellen Drew en Charles Watts.

Richard Alan Simmons bewerkte de roman van Clifton Adams voor producent Howard Koch. Cooper is de zoon van bandiet Clark die in de schaduw van zijn vader de nodige psychologische problemen heeft met groot worden. Hij wordt hulpsheriff maar sluit zich uiteindelijk toch aan bij een bandietenbende omdat hij, vanwege zijn vader, door vele nette burgers toch maar met de nek aangekeken wordt. Dan keert Clark terug om het leven van zijn zoon te redden. Een onderhoudende western.