Elsa Grube-Deister: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Polizeiruf 110: Mörderkind

1999 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1999. Mysterie van Matti Geschonneck. Met o.a. Jutta Hoffmann, Horst Krause, Kathrin Angerer, Robert Stadlober en Dominique Horwitz.

Liebe deine Nächste!

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Detlev Buck. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Lea Mornar, Heike Makatsch, Marc Hosemann en Heribert Sasse.

Anna - Im Banne des Bösen

1995 | Drama, Horror

Duitsland 1995. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Pia Podgornik, Thomas Kretschmann, Michael König, Götz Behrendt en Sabine Kaufmann.

De militante vrouw van een dominee raakt verstrikt in een duivelse relatie met de leider van een sekte die ze juist zo graag te vuur en te zwaard had willen bestrijden.

Der Brocken

1993 |

Duitsland 1993. Vadim Glowna. Met o.a. Muriel Baumeister, Rolf Zacher en Elsa Grube-Deister.

De militante vrouw van een dominee raakt verstrikt in een duivelse relatie met de leider van een sekte die ze juist zo graag te vuur en te zwaard had willen bestrijden.

Das Große Fest - Wiedersehen an der Ostsee

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Klaus Poche, Frank Beyer en Frank Meyer. Met o.a. Hans Christian Blech, Rolf Hoppe, Iris Berben, Elsa Grube-Deister en Michael Gwisdek.

Het scenario van het regisseursduo Poche en Beyer kwam tot stand in de golf van films die over de gevolgen van de Duitse hereniging gingen. Het onderwerp hier is een vervallen hotel aan de Oostzeekust, dat door Friedrich (Hoppe), een rijke projectontwikkelaar uit het Westen, gerenoveerd zal worden. Het hotel dat ooit van zijn vader was, werd in de DDR gerund door partijprofiteur Viktor (Gwisdek), maar het echte werk werd door Friedrichs broer Richard (Blech) gedaan. Hij moest zich Viktor, de 'Verwalter' als directeur laten welgevallen. Terwijl Richard hoopt dat met de middelen van zijn rijke broer het statige hotel in ere hersteld zal worden, heeft Friedrich met hulp van Viktor, die zijn hand op de aankoopvergunningen van de grond heeft kunnen leggen, totaal andere, zuiver speculatieve plannen. Dit leidt tot wrijving tussen de broers, waarbij de goede moraal het tenslotte mag winnen zonder dat er echte verliezers zijn. Wie goed op de hoogte is met de muur van Berlijn die nog steeds in de hoofden van de mensen uit Oost- en West-Duitsland bestaat, vindt dit een aanvaardbaar drama. De rolverdeling, die uit wessis en ossis bestaat, is heel goed. Het camerawerk is van Peter Ziesche.

Brocken

1991 | Komedie

Duitsland 1991. Komedie van Vadim Glowna. Met o.a. Elsa Grube-Deister, Rolf Zacher, Muriel Baumeister, Ben Becker en Günter Kornas.

Na de val van de Muur gaat de Duitse geheime dienst gewoon door met het bespioneren van de Russen. Het doel is een basis bij Rügen, die ze vanuit het huisje van een weduwe van een gewezen partijsecretaris van de Oost-Duitse communistische partij het best kunnen observeren, maar de weduwe wil niet van verkopen weten. De BND probeert met alle mogelijke middelen zijh zin door te zetten. Ossies blijken slimmer dan Wessies. Scenario van Knout Boeser.

Drost

1985 | Drama

Oost Duitsland 1985. Drama van Claus Dobberke. Met o.a. Klaus Schleiff, Annelise Matschulat, Siegfried Höchst en Elsa Grube-Deister.

Drost wordt na een lange carrière in het leger, burgemeester van zijn geboortedorp. Dorpelingen zijn echter geen soldaten en ze maken hem het leven behoorlijk zuur.

Meschkas Enkel

1981 | Komedie

Oost Duitsland 1981. Komedie van Klaus Gendries. Met o.a. Erwin Geschonneck, Götz Gendries, Elsa Grube-Deister, Valter Taub en Monika Lennartz.

Na de dood van zijn dochter trekt opa Geschonnek zich het lot aan van zijn kleinkind Gendries, omdat zijn vader geen interesse heeft om het kind op te voeden. Hij wil hem naar zijn andere dochter brengen, maar de reis loopt niet van een leien dakje. In de eerste plaats missen ze de laatste trein en geld voor overnachting in een hotel heeft opa niet. Een vriendelijke vrouw laat hen in haar appartement overnachten. Zijn jongste dochter reageert bovendien niet zoals hij had verwacht. Aangrijpende geschiedenis van een kind dat niemand wil, dat in het gezelschap van zijn optimistische grootvader reist. Op hun tocht komen ze blijkbaar uitsluitend sympathieke mensen tegen. Zelfs een tovenaar in een café, van wie opa denkt dat deze hem voor 5O mark oplichtte, brengt het geld terug. Gendries baseerde zijn scenario op een verhaal van Helmut H. Schulz, dat hem de gelegenheid bood zijn eigen zoontje Götz zijn filmdebuut te laten maken. Voor de fotografie was Adam Pöpperl verantwoordlijk.

Bankett für Achilles

1975 | Drama

Oost Duitsland 1975. Drama van Roland Gräf. Met o.a. Erwin Geschonneck en Elsa Grube-Deister.

Karl Achilles staat aan de vooravond van zijn pensioen. In de film volgen we deze trouwe kracht op zijn laatste dag in de fabriek.

Karbid und Sauerampfer

1963 | Komedie, Romantiek, Drama

Oost Duitsland​/​​Duitsland 1963. Komedie van Frank Beyer en Frank Meyer. Met o.a. Erwin Geschonneck, Marita Böhme, Manja Behrens, Margot Busse en Kurt Raekelmann.

Mei 1945. Dresden kort na de onvoorwaardelijke capitulatie. De arbeiders besluiten hun fabriek weer aan de gang te krijgen. De fabriek heeft ongeschonden het bombardement doorstaan. Hiervoor moeten zeven vaten carbid opgehaald worden in Wittenberg, de stad waar Maarten Luther zijn 96 stellingen op de kerkdeur spijkerde. De keuze valt op de jonge, ongetrouwde Kalle (Geschonneck) omdat zijn zwager in Wittenberg in de carbidfrabriek werkt en omdat Kalle vegetari[KA3]er is zodat hij zich met langs de kant van de weg groeiende zuring kan voeden, want er was letterlijk aan alles gebrek in die meidagen. Het lukt Kalle om te voet en met liften Wittenberg te bereiken en zeven vaten te regelen. De terugweg wordt een moeizame tocht met aanvaringen met Russische militairen en Amerikaanse patrouilles op de Elbe. Tenslotte arriveert Kalle met slechts twee vaten, en de vrouw van zijn leven. Bijna twintig jaar na afloop van WO II (1939-45) liet men in de DDR op luchtige wijze in een vermakelijke film zien, dat vadertje Honeckers paradijs voor arbeiders en boeren niet zomaar is ontstaan. De spelprestaties zijn heel behoorlijk. Het scenario is van regisseur Beyer en Frank Oliva. Het camerawerk is van Günter Marczinkowski.