Rupert Reid is acteur.
Er zijn 4 films gevonden.

Another Earth

2011 | Sciencefiction

Verenigde Staten 2011. Sciencefiction van Mike Cahill. Met o.a. Brit Marling, William Mapother, Jordan Baker, Matthew-Lee Erlbach en Paul Mezey.

Kersverse MIT-studente Rhoda Williams knalt na een feestje frontaal op een andere wagen. Een zwangere moeder en kind sterven, vader raakt in coma. Vier jaar later hoort Rhoda, uit de gevangenis ontslagen, dat de man wiens leven ze heeft geruïneerd is ontwaakt. Tezelfdertijd doet een ontzagwekkende verschijning de wereld de adem inhouden: een tweede aardbol, exact gelijk aan de onze. Marling, tevens coscenariste, draagt met gemak deze lome, fascinerende independentmengeling van psychodrama en filosofische science fiction. Passende mineurmuziek van Fall On Your Sword. Bekroond op Sundance.

The Mystery of Natalie Wood

2004 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 2004. Biografie van Peter Bogdanovich. Met o.a. Justine Waddell, Michael Weatherly, Matthew Settle, Colin Friels en Elizabeth Rice.

Natalie Wood werd geboren op 20 juli 1938 als Natasha Zakharenko. Haar vader was architect en van Russische afkomst. Haar moeder was balletdanseres en van Franse afkomst. Natalie werd wereldberoemd door haar rollen in REBEL WITHOUT A CAUSE (1955), SPLENDOR IN THE GRASS (1961) en de musical WEST SIDE STORY, ook uit dat jaar. Menigeen zal haar misschien ook nog herinneren uit de uitstekende miniserie FROM HERE TO ETERNITY (1979). Ze trouwde op negentien-jarige leeftijd met de 27-jarige Robert Wagner (in 1957), ging zes jaar later van hem scheiden en trouwde opnieuw met hem in 1972. In 1981 verdween zij tijdens het Thanksgving weekeinde van hun jacht nabij het Zuidcalifornische eilandje Catalina en werd zij korte tijd later uit het water opgevist - ze was verdronken. Deze miniserie die meestal in twee delen wordt uitgezonden, begint met het verdrinkingsdrama en suggereert dat het een ongeluk was, omstandigheden die tot op heden niet zijn opgehelderd. Bekend was dat het `tweede` huwelijk met Wagner geplaagd werd door overvloedig alcoholgebruik, drugs, ruzies en depressies. Elizabeth Egloff, die het scenario schreef heeft vrijelijk geput uit een tweetal boeken: [KL]Natasha: The Biography of Natalie Wood[KLE] van Suzanne Finstad en [KL]Natalie & R.J.[KLE] van Warren G. Harris, maar geeft zo haar eigen kijk op Wood`s leven. Ze wordt afwisselend gespeeld door Fulton (vier tot zes jaar), Rice (als ze veertien is) en door Waddell (als ze volwassen is), maar deze laatste hoeft niet veel meer te doen dan te drinken, ongelukkig te zijn en versuft te kijken of een beetje te kijven. We zien de grote invloed die haar moeder Maria (Krige) over haar had en hoe die haar carri[KA2]ere letterlijk op alle fronten verschrikkelijk pushte. Ook haar zuster Lana (Roy), een minder bekende actrice kan er van meepraten. Haar moeder vond het belangrijk dat ze gunsten verleende aan invloedrijke figuren zoals de regisseur Nicholas Ray (Taylor) of Frank Sinatra, als dat in het belang van haar loopbaan was. In deze film komt een beeld naar voren van een onzekere, enigszins wispelturige jonge vrouw: als ze de rol van Maria krijgt in WEST SIDE STORY, is ze om drie dingen bezorgd - ze kan niet zingen en dansen en ziet er niet als een Portoricaanse uit; het werd haar glansrol. In de biopic komt naar voren dat een zigeunerin de toekomst voorspeld had toen ze nog heel klein was; ze zou beroemd worden en verdrinken. Fact of Fiction? De algehele vormgeving ziet er niet bijzonder uit en dat komt omdat men gedraaid heeft in Australi[KA3]e dat toch niet helemaal lijkt op Californi[KA3]e, veel bijrollen werden ter plekke gerecruteerd en hebben al met al minder opgeleverd. De hoofrollen zijn niet indrukwekkend, ook die van Weatherly als Robert Wagner en Settle als Warren Beatty. De regie van Bogdanovich maakt zeer veel goed en hij gebruikte naar voorbeeld van Heinrich Breloer`s meesterlijke DIE MANNS - EIN JAHRHUNDERT ROMAN (2001) de techniek om tussen de fiction interviews met de echte mensen te houden; Lana Wood (net zoals Elisabeth Mann) getuigt op die manier als tijdgenote. Het camerawerk is van John Stokes. Wordt soms ook in vier delen uitgezonden. Werktitel: LOOKING FOR NATALIE WOOD.

Kick

1999 | Romantiek, Familiefilm

Australië 1999. Romantiek van Lynda Heys. Met o.a. Russell Page, Rebecca Yates, Martin Henderson, Radha Mitchell en Paul Mercurio.

Matt Grant (Page) is een aboriginal, die kan dansen als de beste, al weten dat maar heel weinig mensen. Hij komt uit de arbeidersklasse, maar dankzij zijn talent op het rugbyveld, zit hij op een dure middelbare school voor jongens. In zijn vrije tijd gaat hij naar een amusementspark, waar zijn vader Jack (Spartels) werkt. Matt doet daar een individuele dansact. Hij hoort dat er een uitvoering van [KL]Romeo and Juliet[KLE] van William Shakespeare geproduceerd wordt, en hij zou heel graag de partij van Romeo willen dansen. Hij benadert de choreograaf David Knight (Mercurio) die hem de rol geeft. Nu breken er moeilijke tijden aan voor Matt. Hij moet op school en op het speelveld zijn best doen, anders krijgt hij nooit een beurs voor de universiteit; tegelijkertijd moet hij David Knight tevreden stellen, en overweg kunnen met zijn danspartner Claire Andrews (Yates), die niet zo mooi is als Matt`s vriendin Tamara Spencer (Mitchell). Tweemaal raden hoe dit afloopt: bijna alles komt voor elkaar in een hoogtepunt in de opera van Sydney, alleen Tamara heeft het voor het nakijken (maar zij vindt wel iemand anders), omdat er iets moois is opgebloeid tussen Matt en Claire. Henderson speelt Tom Bradshaw, Matts vriend, die hem regelmatig uit de penarie redt. Deze rolprent vol clichés speelde flink leentjebuur bij FLASH DANCE, STRICTLY BALLROOM en andere soortgelijke films. Dit hoeft de pret niet te drukken, want de hoofdrollen zijn aantrekkelijk en geloofwaardig en debuterend regisseuse Heys hield er flink de gang in. Het scenario van Stuart Beattie zal in de eerste plaats jonge meisjes van twaalf tot zestien in volvoering brengen. Het camerawerk is van Martin McGrath. Ook bekend als JAMES.

Meteorites!

1998 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1998. Drama van Chris Thomson en Chris Thompson. Met o.a. Tom Wopat, Roxanne Hart, Abby Meates, Darrin Klimek en Pato Hoffmann.

In het jaar 1998 regende het van de meteorietenfilms, die de aarde zouden vernietigen als Hollywood niet tijdig zou ingrijpen. Aldus geschiedde en zo werd de bioscoopganger verlokt met spektakels, die gebaseerd waren op slechts één idee. Voorts werden kijkers videotheken ingeloodst om kielzogvaarders te huren. Naïeve consumenten werd het geld uit de zakken geklopt om soortgelijke DVD's die razendsnel in de schappen van de grote supermakten neer gezet waren, mee te pakken. Ook met deze film hebben de makers geprobeerd van die regen enige druppels op te vangen, maar het is een regelrechte ramp geworden! Het onlogische scenario van Bart Baker verslijt de kijkers voor onnozele halzen door boven het Amerikaanse landschap of liever gezegd boven één dorpje zo een regenwolk aan te maken. De bewoners die het hemelwater zo hard nodig hebben, willen heel lang niet geloven dat het stenen zal regenen. De spelprestaties zijn houterig, de personages stereotiep, iedere cliché uit het bestand is opgeroepen en het verloop van de film is uiterst voorspelbaar. Enig gegniffel over onbedoeld grappige situaties is mogelijk.