Susanna Simon

Acteur

Susanna Simon is acteur.
Er zijn 32 films gevonden.

Harry nervt

2013 | Komedie

Duitsland 2013. Komedie van Bruno Grass. Met o.a. Günther Maria Halmer, Angela Roy en Susanna Simon.

Door een hartinfarct verzwakt, moet wildlifefotograaf Harry terugkeren naar zijn gezin in Duitsland. Alleen zijn jongste dochter en oma Sophie verheugen zich hierop, de rest verwijt hem zijn vertrek.

Idiotentest

2012 | Komedie

Duitsland 2012. Komedie van Thomas Nennstiel. Met o.a. Mariele Millowitsch, Susanna Simon en Henriette Richter-Röhl.

Bij een autorijschool ontmoeten drie vrouwen elkaar voor de zogenaamde Idiotentest, een medisch-psychologische test die moet aantonen of zij nog wel geschikt zijn voor hun rijbewijs. Alle drie hebben ze een afkeer van de macho rijleraar Marius, maar zijn gecharmeerd van Erik, die ook de test moet doen. In deze situatie ontwikkelt zich een vriendschap, die hen helpt hun dagelijkse problemen de baas te worden.

Liebe am Fjord - Sommersturm

2010 | Drama

Duitsland 2010. Drama van Matthias Tiefenbacher. Met o.a. Susanna Simon, Harald Schrott en Martin Feifel.

Karen komt toevallig haar oude jeugdliefde Rune weer tegen en het is gelijk weer als vanouds. Ze besluit de stad te verlaten en met hem mee te gaan naar zijn boerderij. Daar aangekomen belandt Rune echter in een rolstoel na een ongeluk. Het wordt ingewikkelder als Karen buurman Lars ontmoet.

Mamas Flitterwochen

2007 | Komedie

Duitsland 2007. Komedie van Thomas Jacob. Met o.a. Ruth-Maria Kubitschek, Ernst Stankovski, Susanna Simon, Tina Ruland en Marita Marschall.

Hilde trouwt met de charmante Theo, maar vertelt hem niet dat zij last heeft van mysterieuze duizelingen. Als haar gedrag sterk door de duizelingen wordt bepaald - zij mist onder meer het vliegtuig voor haar huwelijksreis - gaat Theo dan ook twijfelen aan haar liefde voor hem.

Die Krähen

2006 | Thriller

Duitsland 2006. Thriller van Edzard Onneken. Met o.a. Stefan Jürgens, Susanna Simon en Doris Kunstmann.

Hilde trouwt met de charmante Theo, maar vertelt hem niet dat zij last heeft van mysterieuze duizelingen. Als haar gedrag sterk door de duizelingen wordt bepaald - zij mist onder meer het vliegtuig voor haar huwelijksreis - gaat Theo dan ook twijfelen aan haar liefde voor hem.

Die Hochzeit meiner Töchter

2006 | Komedie

Duitsland 2006. Komedie van Thomas Jacob. Met o.a. Ruth-Maria Kubitschek, Susanna Simon, Tina Ruland, Marita Marschall en Gesine Cukrowski.

Vervolg op Wunschkinder und andere Zufälle (2003) over de belevenissen van een moeder en haar drie dochters. Eigenlijk is Hilde blij als haar drie volwassen dochters samen met hun partners intrekken in de ouderlijke villa. Het stoort haar echter dat de drie jonge vrouwen nog niet getrouwd zijn. Hilde bedenkt een plan om haar dochters voor het altaar te krijgen.

Wunschkinder und andere Zufälle

2003 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 2003. Komedie van Thomas Jacob. Met o.a. Ruth-Maria Kubitschek, Susanna Simon, Tina Ruland, Marita Marschall en Gesine Cukrowski.

Voor haar zestigste verjaardag wenst Hildegard Reimund (Kubitschek) een kleinkind. Haar jongste dochter Susanne (Simon) is vroedvrouw - ze doet al genoeg om kindertjes op de wereld te brengen en heeft geen tijd om er zelf aan te denken. Middelste dochter Anja (Ruland) is lesbisch en de oudste, getrouwde dochter Regina (Marschall), geniet te veel van het leven en wil het niet opgeven om kinderen te krijgen. Hildegard neemt haar toevlucht tot een list: de kapitale villa, waarin zij woont, gaat naar de dochter die het eerste zwanger is. De race is begonnen! Het tamelijk kolderieke scenario is losjes gebaseerd op het boek van Maria Herder, die vroedvrouw was en haar herinneringen in de vorm van anekdotes heeft opgetekend.

Schöne Lügen

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Karola Hattop. Met o.a. Susanna Simon, Daniel Morgenroth, Brigitte Karner, Carin C. Tietze en Niels Bruno Schmidt.

Binnenhuisarchitecte Kim Joosten is een zelfbewuste, succesvolle en verzorgde vrouw. Als ze tijdens een barbecuefeest het leven van een kind redt, loopt Kim zelf ernstige brandwonden in haar gezicht op. Door haar littekens belandt Kim op haar werk aan de zijlijn en als ze bovendien ontdekt dat haar man vreemdgaat weet ze niet hoe ze nu verder moet.

Freundinnen für immer

2003 | Drama, Komedie

Duitsland 2003. Drama van Konrad Sabrautzky. Met o.a. Jennifer Nitsch, Susanna Simon, Tim Bergmann, Horst Janson en Nadja Bobyleva.

Alleenstaande, gescheiden Martina Jakob (Nitsch) zorgt voor haar zestien-jarige dochter Astrid (Bobyleva). Ze werkt op een advocatenkantoor en duikt af en toe tussen de lakens met haar getrouwde baas. Haar jeugdvriendin Eva K[KA3]onig (Simon) leidt een chaotisch bestaan. Zij komt op hetzelfde kantoor werken door toedoen van Martina. Als Eva ontslagen wordt, maakt Martina een einde aan de relatie met haar baas, die promotie gaat maken. Ondertussen sluit Eva vriendschap met Stefan Berger (Bergmann), die in antiek handelt. Stefan trouwt echter met Martina en algauw gaat zijn zaak op de fles. Terwijl Martina de kost tracht te verdienen en de schulden probeert te betalen, glijden Stefan en Eva tussen de lakens. Ze worden enige tijd later betrapt door Astrid. Dit drijft hen uit elkaar. Stefan gaat naar Hamburg, Eva doet een zelfmoordpoging die ter elfder ure verhinderd wordt door Martina. De vriendinnen houden elkaar op de been, maar dan moet Martina voor een operatie het ziekenhuis in. Het herstel laat op zich wachten en als Stefan weer in de buurt is, wil hij een echtscheidingsprocedure beginnen. Hij gelooft dat het tussen hem en Martina niet meer goed kan komen. Ook zijn brieven bleven onbeantwoord. Eva weet echter beter en herinnert zich op het juiste moment wat zij elkaar als kinderen beloofd hebben: altijd elkaars vriendinnen te zullen blijven. Dik melodrama met drie sterke hoofdrollen. De bijrollen van Bobyleva en Janson zijn goed. Het scenario is van Annemarie Schoenle, die op heel wat ervaring kan bogen met een dergelijk uit het leven gegrepen drama. Het camerawerk is van Jörg Seidl. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Vittorio - Momente des Glücks

2002 | Drama

Italië/Duitsland 2002. Drama van Bodo Fürneisen. Met o.a. Susanna Simon, Giulio Ricciarelli, Timothy Peach, Lily Tirinnanzi en Andrea Tidona.

Bea (Simon), pilote van beroep (lekker `modern`) is na een miskraam opnieuw zwanger. Besloten wordt dat zij bij de ouders van haar man Alessandro (Ricciarelli) in Itali[KA3]e zal bevallen. Ze weten dat het een jongetje wordt en ze willen hem Vittorio noemen. Als Bea in de zevende maand is, wordt haar bezitterige moeder, die zich gepasseerd voelt, ernstig ziek. De hoogzwangere Bea gaat terug naar Berlijn. Als ze aangekomen is, blijkt haar moeder overleden te zijn. Nu moet ze zich alleen om alles bekommeren, hoewel ze hulp van haar goede jeugdvriend Moritz (Peach) krijgt. Door een incident, waarbij ze een kind het leven redt, krijgt ze een miskraam en verliest ze de baby. Ze is niet van plan zonder baby naar Italië terug te keren en als Alessandro arriveert, begaat ze een wanhoopsdaad. Gelukkig zijn er voldoende begrijpende volwassenen om haar heen, die haar opvangen. Het scenario voor deze stroperige pulp is van soapschrijfster Brigitte Blobel, die geïnspireerd was door een waar voorval van de ontvoering van een baby. Het camerawerk is van Sebastian Richter. De zakdoekbrigades kunnen hun hartjes ophalen.

Flitterwochen im Treppenhaus

2002 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2002. Komedie van Markus Bräutigam. Met o.a. Susanna Simon, Doreen Jacobi en Steffen Wink.

Bea (Simon), pilote van beroep (lekker `modern`) is na een miskraam opnieuw zwanger. Besloten wordt dat zij bij de ouders van haar man Alessandro (Ricciarelli) in Itali[KA3]e zal bevallen. Ze weten dat het een jongetje wordt en ze willen hem Vittorio noemen. Als Bea in de zevende maand is, wordt haar bezitterige moeder, die zich gepasseerd voelt, ernstig ziek. De hoogzwangere Bea gaat terug naar Berlijn. Als ze aangekomen is, blijkt haar moeder overleden te zijn. Nu moet ze zich alleen om alles bekommeren, hoewel ze hulp van haar goede jeugdvriend Moritz (Peach) krijgt. Door een incident, waarbij ze een kind het leven redt, krijgt ze een miskraam en verliest ze de baby. Ze is niet van plan zonder baby naar Italië terug te keren en als Alessandro arriveert, begaat ze een wanhoopsdaad. Gelukkig zijn er voldoende begrijpende volwassenen om haar heen, die haar opvangen. Het scenario voor deze stroperige pulp is van soapschrijfster Brigitte Blobel, die geïnspireerd was door een waar voorval van de ontvoering van een baby. Het camerawerk is van Sebastian Richter. De zakdoekbrigades kunnen hun hartjes ophalen.

Große Liebe wider Willen

2001 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2001. Komedie van Brigitte Müller. Met o.a. Rosel Zech, Oliver Boysen en Susanna Simon.

Bea (Simon), pilote van beroep (lekker `modern`) is na een miskraam opnieuw zwanger. Besloten wordt dat zij bij de ouders van haar man Alessandro (Ricciarelli) in Itali[KA3]e zal bevallen. Ze weten dat het een jongetje wordt en ze willen hem Vittorio noemen. Als Bea in de zevende maand is, wordt haar bezitterige moeder, die zich gepasseerd voelt, ernstig ziek. De hoogzwangere Bea gaat terug naar Berlijn. Als ze aangekomen is, blijkt haar moeder overleden te zijn. Nu moet ze zich alleen om alles bekommeren, hoewel ze hulp van haar goede jeugdvriend Moritz (Peach) krijgt. Door een incident, waarbij ze een kind het leven redt, krijgt ze een miskraam en verliest ze de baby. Ze is niet van plan zonder baby naar Italië terug te keren en als Alessandro arriveert, begaat ze een wanhoopsdaad. Gelukkig zijn er voldoende begrijpende volwassenen om haar heen, die haar opvangen. Het scenario voor deze stroperige pulp is van soapschrijfster Brigitte Blobel, die geïnspireerd was door een waar voorval van de ontvoering van een baby. Het camerawerk is van Sebastian Richter. De zakdoekbrigades kunnen hun hartjes ophalen.

Der Verleger

2001 | Biografie

Duitsland 2001. Biografie van Bernd Böhlich. Met o.a. Heiner Lauterbach, Susanna Simon, Sylvester Groth, Anica Dobra en Jürgen Hentsch.

Wie na afloop van WO II in Duitsland een vergunning kon krijgen om een blad of een krant uit te geven, had in feite een `licentie` om geld te drukken, want de leeshonger van de massa was niet te stillen. Toen Axel Springer, de zoon van een tamelijk onfortuinlijke Hamburgse uitgever, aan de Britse autoriteiten een licentie vroeg om een radiogids uit te geven, kreeg hij die, omdat hij zijn toevlucht niet nam tot doorzichtige smoezen, waaruit zou moeten blijken, dat hij `altijd` tegen de nazi`s geweest was en dat hij het `slachtoffer` van hun terreur was, maar heel eerlijk vertelde dat het hem gelukt was om onder het fascisme zijn snor te drukken. Toen men hem vroeg of hij soms toch geen mensen vervolgd had onder druk van het regime, luidde het antwoord: vrouwen, om ze te veroveren! Daarop kreeg Axel Springer toestemming om te beginnen met de radiogids [KL]H[KA3]or Zu[KLE] dat nog steeds tot de koplopers van de Duitse rtv-gidsen gerekend mag worden. Wat later vroeg hij de licentie om een krant uit te geven - die kreeg hij en zo verscheen het [KL]Hamburger Abendblatt[KLE]. Hij kreeg in 1950 de kans om [KL]Die Welt[KLE], een prestigieus weekblad dat hij voor de Engelsen drukte, over te nemen toen de Britten vonden dat het niet meer opportuun was voor hen als bezettingsmacht, om het uit te geven en daarmee opinie te vormen. De grootste coup van Springer was de uitgave van [KL]Bild[KLE], gemodelleerd door de Engelsen naar de [KL]Daily Mirror[KLE]. Tot op heden is het de grootste krant van Duitsland met een oplage die de Engelse [KL]Mirror[KLE] sterk overtreft. Axel toonde zich meer een tycoon dan een journalist en slaagde erin om in relatief korte tijd een groot media-imperium op te bouwen. Springer bemoeide zich altijd met de signatuur van zijn uitgaven, iets wat veel kwaad bloed zette bij zijn hoofdredacteuren, omdat hij hen zo verplichtte om zijn politieke opvattingen te ventileren. Axel had een vooruitziende blik: hij zag de geldsanering aankomen, maakte zich sterk voor de Duitse hereniging en bevorderde de verzoening met Isra[KA3]el en maakte zich sterk voor vergoedingen aan joden, inclusief forse schenkingen van hemzelf. Als mens was Axel een onverbeterlijke rokkenjager, een egotripper en een harteloze tiran, vooral voor zijn zoon Axel junior, die zelfmoord pleegde. Springers bemoeienis en kritiek op de Beweging van 68 bezorgde hem de reputatie reactionair te zijn omdat hij de `oude` waarden verdedigde. Het is natuurlijk onmogelijk om in een lange tv-film van drie uur het turbulente en interessante leven van Axel Caesar Springer (Lauterbach) accuraat weer te geven. Terwijl men in Lauterbach de ideale figuur gevonden heeft, concentreert het scenario van Paul Hengge, naar de biografie [KL]Der Fall Axel Springer[KLE] van Michael J[KA3]urgs en de bewerking tot draaiboek voor de film van regisseur B[KA3]ohlich zich op een periode van 35 jaar, zijn derde vrouw Luise (Simon), zijn vierde echtgenote Monika (Dobra), zijn jonge levensgezellin in de laatse jaren Angela (Martinek) en in mindere mate op Gisela (Blacher), zijn tweede gade en moeder van zijn zoon Axel junior (Schwering- Sohney). Als belangrijkste personen uit Springers directe omgeving worden opgevoerd Christian Kracht (Groth), die procuratie had om zaken af te wikkelen, Hans Zehrer (Hentsch) die jarenlang hoofdredacteur van [KL]Die Welt[KLE] was en Franz Radtke (Rudolph), een goede vriend van Springer. Stuk voor stuk competente spelers die de hoofdrol Lauterbach voortreffelijk ondersteunen. Lauterbach zet Springer neer als een bezeten personage, die heel monomaan kan zijn en tenslotte niet met zijn zoon overweg kon. Er werd gedraaid in Duitsland, op het eiland Sylt (waar Springer een huis had), in Moskou (omdat hij bij Nikita Chroetsjov de Duitse hereniging bepleitte) en op Patmos, waar Springer ging mediteren en dat tevens door moest gaan voor Isra[KA3]el (omdat Springer een gigantische schenking deed aan het Nationale Museum in Jerusalem en het filmen in Israël te riskant gevonden werd). Een boeiend stukje geschiedenis over opinievorming in Europa door middel van kranten en tijdschriften en slechts een tipje opgelicht van de sluier, die de persoonlijkheid van een machtig en mystiek mens bedekte. Springers karakter had veel onsympathieke kanten en hij verwisselde als mens met een weinig positieve balans het tijdelijke met het eeuwige. Wie heel erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de Europese printmedia vindt deze lange tv- film niet genoeg. Wordt meestal uitgezonden in twee delen. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Vor Sonnenuntergang

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Dagmar Damek. Met o.a. Harald Juhnke, Julia Stemberger, Claudine Wilde, Susanna Simon en Jörg Schüttauf.

Dr. Johannes Benning (Juhnke) is sedert drie jaar weduwnaar. Hij is een rijke uitgever en uit hoofde van zijn beroep leert hij Rena Kollitz (Stemberger), een germaniste, kennen. Tussen dit tweetal bloeit een romance op. Uiteraard ziet de familie de verhouding tussen de oudere man en de jongere vrouw met lede ogen. Dochter Juliane (Simon) meent dat vader dit ter nagedachtenis aan moeder niet mag doen en haar gefrustreerde zus Chris (Wilde), die ooit haar vader zou opvolgen is aan de drank en keurt vaders gedrag af, terwijl haar man Thomas Kellermann (Schüttauf) de uitgeverij wil laten overnemen door een groot concern. Ze maken met de hulp van een dokter de oude Benning wijs dat hij ongeneeslijk ziek is en dat zijn dagen geteld zijn. Bedroefd hierover vindt Benning dat hij Rena er niet mee mag confronteren. Als hij zich terugtrekt in zijn huisje aan zee, vindt hij daar de ongelukkige Rena en ze komen samen tot de conclusie dat er een complot tegen hen gesmeed is. Benning besluit met gelijke munt terug te betalen. Het scenario van Ulli Stephan is vrijelijk gebaseerd op het toneelstuk van Gerhart Hauptmann en is onder de geroutineerde regie van Damek een film geworden, die om Juhnke draait. De ondersteuning van de bijrollen is uitstekend, maar het verhaal is niet echt opwindend. Het camerawerk is van L.E. Stickelbrucks.

Tatort - Bittere Mandeln

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Anna Loos, Renée Soutendijk en Jana Hora.

Commissarissen Max Ballauf (Behrendt) en Schenk (B[KA3]ar) zitten met een cyaankaligeval: Gerd Weisbach, een rijke ondernemer, die aan een ongeneeslijke kanker leed, is evenwel vroegtijdig dood gegaan. Was het moord of zelfmoord? Twee vrouwen profiteren van zijn heengaan: echtgenote Evelyn (Soutendijk), een goedkoop blondje op leeftijd die zich chiquer voordoet dan ze is (ook in werkelijkheid) en op de Canarische eilanden in Teneriffe woont: het vermogen komt in haar bezit; de veel jongere geliefde, Marion Grimm (Hora), ook al een weinig sympathiek blondje ([KA1]en zonder klasse), die een drukke fitness-studio runt, daar best van leven kan, maar de eigenaresse niet is: ze hoopt hem nu definitief in handen te krijgen. Blonde Dagmar Nehls (Simon) heeft ook een motief: haar man Axel, een ijshockeyprof, zit voorgoed in een rolstoel door de schuld van Weisbach, die hem omver reed; Dagmar, die de peperdure verpleging moet betalen van Axel, verdient bij door op parties te bedienen. Max, die rondrijdt in een Chevrolet Caprice uit de jaren 1980, volgt het spoor van zelfdoding; Freddy Schenk komt achter de bron van de cyaankali: het is Schlegel (Kolenda), een chemicus die met het bezorgen van pillen [KA2]a 1500 euro mensen uit hun lijden helpt (en zijn firma met acht medewerkers), maar die `hulpverlening` is uiteindelijk niet strafbaar. Dit spoor leidt tot niets, totdat Freddy ontdekt dat Dagmar een verhouding heeft met verpleger Lotz, die een strafblad heeft en de contacten legt tussen leverancier Schlegel en de ten dode opgeschreven afnemers, maar ook dit spoor loopt dood. Ook de connectie van Lotz met Marion leidt tot niets. Ondertussen probeert Evelyn via een advocaat de fitness-studio van Marion Grimm, die overigens haar weldoener Weisbach bedroog met een gespierde, gebrilde fitnessboy, in handen te krijgen. Ook dit spoor, voor zover er sprake van was, leidt tot niets. Dan wordt verpleger Lotz levenloos aangetroffen en pas tegen het einde ontdekken we de verbinding tussen hem en Evelyn. Haar motief, niet tegen een definitieve echtscheiding op te kunnen, is heel zwakjes bedacht. Al met al een behoorlijk onderhoudende aflevering, die niet spannend is, met sympathieke mannen (Behrendt, B[KA3]ar en Kn[KA3]ufken) en onsympathieke vrouwen (Soutendijk en Hora). Heel wat running-gags, w.o. de botsing aan het begin en in de finale met de Chevrolet; het afschuwelijke eten in de politiekantine, waarvan Max griezelt en Freddy telkens weer geniet; en grappen zoals rode rozen op het graf van Schenks opa inplaats van een grafkrans; die overigens bezorgd wordt aan Schenks jarige en pittige collega Lissy (Loos). De diverse episoden in het scenario worden netjes aan elkaar gelijmd onder een glas bier op het terras van een Bratwurst- Imbiß. Het scenario is van Karl-Heinz Käfer; het camerawerk is sfeervol. Afleverin 437.

Mord im Swingerclub

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Maria Simon, Ohrt, Christoph M en Susanna Simon.

Commissarissen Max Ballauf (Behrendt) en Schenk (B[KA3]ar) zitten met een cyaankaligeval: Gerd Weisbach, een rijke ondernemer, die aan een ongeneeslijke kanker leed, is evenwel vroegtijdig dood gegaan. Was het moord of zelfmoord? Twee vrouwen profiteren van zijn heengaan: echtgenote Evelyn (Soutendijk), een goedkoop blondje op leeftijd die zich chiquer voordoet dan ze is (ook in werkelijkheid) en op de Canarische eilanden in Teneriffe woont: het vermogen komt in haar bezit; de veel jongere geliefde, Marion Grimm (Hora), ook al een weinig sympathiek blondje ([KA1]en zonder klasse), die een drukke fitness-studio runt, daar best van leven kan, maar de eigenaresse niet is: ze hoopt hem nu definitief in handen te krijgen. Blonde Dagmar Nehls (Simon) heeft ook een motief: haar man Axel, een ijshockeyprof, zit voorgoed in een rolstoel door de schuld van Weisbach, die hem omver reed; Dagmar, die de peperdure verpleging moet betalen van Axel, verdient bij door op parties te bedienen. Max, die rondrijdt in een Chevrolet Caprice uit de jaren 1980, volgt het spoor van zelfdoding; Freddy Schenk komt achter de bron van de cyaankali: het is Schlegel (Kolenda), een chemicus die met het bezorgen van pillen [KA2]a 1500 euro mensen uit hun lijden helpt (en zijn firma met acht medewerkers), maar die `hulpverlening` is uiteindelijk niet strafbaar. Dit spoor leidt tot niets, totdat Freddy ontdekt dat Dagmar een verhouding heeft met verpleger Lotz, die een strafblad heeft en de contacten legt tussen leverancier Schlegel en de ten dode opgeschreven afnemers, maar ook dit spoor loopt dood. Ook de connectie van Lotz met Marion leidt tot niets. Ondertussen probeert Evelyn via een advocaat de fitness-studio van Marion Grimm, die overigens haar weldoener Weisbach bedroog met een gespierde, gebrilde fitnessboy, in handen te krijgen. Ook dit spoor, voor zover er sprake van was, leidt tot niets. Dan wordt verpleger Lotz levenloos aangetroffen en pas tegen het einde ontdekken we de verbinding tussen hem en Evelyn. Haar motief, niet tegen een definitieve echtscheiding op te kunnen, is heel zwakjes bedacht. Al met al een behoorlijk onderhoudende aflevering, die niet spannend is, met sympathieke mannen (Behrendt, B[KA3]ar en Kn[KA3]ufken) en onsympathieke vrouwen (Soutendijk en Hora). Heel wat running-gags, w.o. de botsing aan het begin en in de finale met de Chevrolet; het afschuwelijke eten in de politiekantine, waarvan Max griezelt en Freddy telkens weer geniet; en grappen zoals rode rozen op het graf van Schenks opa inplaats van een grafkrans; die overigens bezorgd wordt aan Schenks jarige en pittige collega Lissy (Loos). De diverse episoden in het scenario worden netjes aan elkaar gelijmd onder een glas bier op het terras van een Bratwurst- Imbiß. Het scenario is van Karl-Heinz Käfer; het camerawerk is sfeervol. Afleverin 437.

Liebesschuld

2000 | Romantiek, Drama

Duitsland 2000. Romantiek van Ulrich Stark. Met o.a. Bibiana Beglau, Kai Scheve, Dominique Horwitz, Ulrike Kriener en Monica Bleibtreu.

Anke (Beglau) werkt als advocate op het kantoor van Stefan (Horwitz) in Hamburg. Ze vormen samen een paar en Stefan heeft haar beloofd dat zij ook op kantoor zijn partner zal worden. Dan krijgt Anke de jobstijding dat haar moeder Inga (Kriener) op sterven ligt. Eigenlijk waren Inga en Anke gebrouilleerd, maar nu haar moeder kanker heeft, keert Anke spoorslags terug naar Nordfriesland. Daar ontmoet ze Alex (Scheve), haar jeugdvriend van weleer, een herenboer, inmiddels weduwnaar en vader van een schattig dochtertje. Tussen Anke en Alex is ooit iets voorgevallen, maar de kijker wordt voorlopig in het ongewisse gelaten. Anke ontdekt dat ze goed kan opschieten met het kleine meisje en dat haar grootouders, de schoonouders van Alex, een proces tegen hem voeren om de voogdij omdat ze hem verantwoordelijk houden voor het verkeersongeluk, waarbij hun dochter het leven liet. Bovendien willen ze de boerderij in hun bezit verkrijgen. Voor Anke een aardige juridische kluif, waar ze best tegen opgewassen is. Ondertussen vindt die sympathieke Stefan dat ze wel lang wegblijft. Hij besluit Anke op te zoeken en voelt dat er iets broeit of bloeit tussen Anke en haar oude vlam. Dan verdwijnt het kind en het is de vraag wiens werk dit nu is. Daarmee worden de kijksters tot het einde in spanning gehouden, want dat bepaalt tevens wie Anke definitief in de armen mag sluiten. Wie weet dat Barbara Engelke het scenario heeft geschreven, weet ook, door haar talloze bewerkingen van o.a. de korte verhalen van Rosamunde Pilcher, exact hoe laat het is. Het camerawerk is van Wolf Siegelmann. Het ziet er mooi uit en de rolverdeling is eigenlijk te goed voor het zoete spul.

Maître Da Costa - Panique à Munich

1999 | Misdaad, Thriller

Frankrijk/Duitsland 1999. Misdaad van Gabriele Heberling en Gabrielle Heberling. Met o.a. Roger Hanin, Andreas Brucker, Susanne Simon, Gert Burkart en Maxime Paz.

Ma[KA4]aitre Da Costa (Hanin) hoort over een geplande aanslag op het Oktober Fest in M[KA3]unchen. Met chantage door het bier te vergiftigen hoopt de terrorist Nero Laroque (Boden) de Mona Lisa van Leonardo Da Vinci te bemachtigen, die in een kasteel in de omgeving van de Beierse hoofdstad wordt gerestaureerd. Robert Stern (Brucker) is belast met het onderzoek en Da Costa gaat hem een handje helpen. Stern ontmoet Martine Guigal (Simon) aan wie de verantwoording voor het kostbare schilderij van de dame met de raadselachtige glimlach is toevertrouwd. Hij laat zich door haar inpalmen, maar Da Costa is een oude vos en heeft door dat zij niet te vertrouwen is. Het vergezochte scenario van deze Duitse aflevering in de reeks is van Holger Badura en Wolfgang Brenner. Het grote bierfeest werd gefilmd in de Barrandov Studio in Praag, welke stad tevens dienst deed als München. Hanin is zoals gebruikelijk zichzelf. Het camerawerk is van Hagen Bogdanski.

Das verflixte Babyjahr - Nie wieder Sex?!

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Markus Bräutigam. Met o.a. Susanna Simon, Andreas Herder, Ina Weisse, Tim Bergmann en Loretta Pflaum.

Twee moderne stelletjes van rond de dertig, Lisa (Simon) en Carsten Landauer (Herder); Sophia (Weisse) en Peter Blohm (Bergmann). De vrouwen zijn zwanger. Lisa heeft een vuurwerkfabriekje en is van plan een jaar vrij te nemen om zich aan de baby te wijden. Zij krijgt een jongetje, Anton. Carsten neemt de leiding van de zaak over. Sophia wil haar werk niet opgeven. Zij krijgt een meisje, Katinka. Peter doet zijn garagebedrijf voor een jaar over aan een collega en gaat voor Katinka zorgen. Zowel Lisa als Peter moeten aan hun nieuwe rol wennen, en natuurlijk leren ze elkaar kennen. Ze gaan elkaar hartstochtelijk beminnen en treffen elkaar in het geheim in een hotel voor hun herdersuurtjes. Carsten krijgt een licentie voor Chinees vuurwerk. Met de vurige draak kan hij een concours winnen en hoopt een fortuin te verdienen. Als hij de Chinese fabrikant laat overkomen om het contract te ondertekenen en hem in het hotel wil onderbrengen, bevinden Lisa en Peter zich daar juist voor hun liefdesspelletje. Zij verlaten halsoverkop het hotel, maar verwisselen in de haast de kinderwagens... Onbenullige klucht, die nog net genietbaar is. Het tamelijk oppervlakkige scenario vol toevalligheden is van Beate Langmaack en het camerawerk is van Kay Gauditz.

Zur Zeit zu Zweit

1998 | Romantiek

Duitsland 1998. Romantiek van Anno Saul. Met o.a. Natalia Wörner, Felix Eitner, Susanna Simon, Antje Schmidt en Peer Jäger.

Tijdens een verblijf in New York wordt de donkerharige journaliste Vanessa van Helsing (W[KA3]orner) hals over kop verliefd op de mooie, gevoelige opticien uit Hamburg, Romeo (Eitner). Zij willen trouwen maar geleidelijk komen Romeo`s kleinburgerlijke kantjes en vooroordelen aan de oppervlakte. Volgens Vanessa`s vriendin Lili (Simon) moet zij wat soepeler zijn, maar Vanessa wil nu zelf het voorgenomen huwelijk uitstellen. Volgens haar andere boezemvriendin Karoline (Schmidt) moet ze de vrijheid nemen. Dan ontdekt zij dat ze zwanger is. Vrij amusant verhaal, geschreven door Karina Lübke en Christian Pfannenschmidt, over vrouwen in de dertig met de steeds terugkerende vragen: kind of carrière? Living apart together? Alleenstaande moeder of liever niet? Is een huwelijk vervelend? In tegenstelling tot zo veel andere sentimentele komedies is er geen happy-end aan het altaar. De film biedt eerder alternatieve, maar creatieve suggesties. Camerawerk van Gero Steffen.

Rache für mein totes Kind

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Vivian Naefe. Met o.a. Christoph Waltz, Hansa Czypionka, Susanna Simon en Kim Hardt.

Tijdens een verblijf in New York wordt de donkerharige journaliste Vanessa van Helsing (W[KA3]orner) hals over kop verliefd op de mooie, gevoelige opticien uit Hamburg, Romeo (Eitner). Zij willen trouwen maar geleidelijk komen Romeo`s kleinburgerlijke kantjes en vooroordelen aan de oppervlakte. Volgens Vanessa`s vriendin Lili (Simon) moet zij wat soepeler zijn, maar Vanessa wil nu zelf het voorgenomen huwelijk uitstellen. Volgens haar andere boezemvriendin Karoline (Schmidt) moet ze de vrijheid nemen. Dan ontdekt zij dat ze zwanger is. Vrij amusant verhaal, geschreven door Karina Lübke en Christian Pfannenschmidt, over vrouwen in de dertig met de steeds terugkerende vragen: kind of carrière? Living apart together? Alleenstaande moeder of liever niet? Is een huwelijk vervelend? In tegenstelling tot zo veel andere sentimentele komedies is er geen happy-end aan het altaar. De film biedt eerder alternatieve, maar creatieve suggesties. Camerawerk van Gero Steffen.

Winterkind

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Margarethe von Trotta. Met o.a. Susanna Simon, Benjamin Kaatz, Lena Stolze, August Zirner en Joachim Kemmer.

Omdat Von Trotta niet genoeg geld bij elkaar kon krijgen voor een speelfilm over het verzet van een groep Duitse vrouwen tegen het naziregime besloot ze het aanbod te accepteren een tv-film te regisseren. Van Winterkind maakte ze een pretentieloze, gevoelige film over een jonge Russin die na een jarenlange gevangenisstraf ontdekt dat haar zoontje zonder haar medeweten is geadopteerd door een Duits echtpaar. Ze vertrekt naar het winterse Duitsland om koste wat kost haar kind terug te krijgen.

Tödlicher Duft

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Jan Ruzicka. Met o.a. Rudolf Kowalski, Petra Kleinert, Sebastian Koch en Susanna Simon.

Taxichauffeur Robert kan de mooie vrouw niet vergeten die hij had opgepikt, noch de hoge snelheid waarmee hij haar achtervolgers van zich af moest schudden. Maar waarom werd zij achtervolgd? Geïntrigeerd door deze mysterieuze vrouw ziet hij kans om haar verblijfplaats te achterhalen en wordt meegesleurd in een donkere wereld van dodelijke valstrikken, moordlustig bedrog en een geheim dat het leven van miljoenen mensen kan vernietigen. Hij vraagt zich daarbij af of zij een koelbloedige moordenares is of het slachtoffer dat zij zegt te zijn

The Lost Daughter

1997 | Drama

Verenigde Staten/Zwitserland/Duitsland/Canada 1997. Drama van Roger Cardinal. Met o.a. Richard Chamberlain, Helmut Griem, Christoph M. Ohrt, Susanna Simon en Michael Mendl.

Andrew McCracken, een succesvol zakenman, krijgt op een ochtend van de politie te horen dat zijn dochter Laurie vermoedelijk met 46 andere mensen om het leven is gekomen bij een brand in een Zwitsers chalet. Ze behoorde tot een sekte en de politie vermoedt dat er sprake is van collectieve zelfmoord

Dein Tod ist die gerechte Strafe

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Wolfgang Mühlbauer. Met o.a. Jan Josef Liefers, Susanna Simon, Francis Fulton-Smith, Leon Gruchenberg en Karthrin Ackermann.

Het lijkt Pamela en haar man Harry te mooi om waar te zijn, maar eindelijk hebben ze dan het droomhuis gevonden waar ze zolang naar hebben gezocht. Nog mooier is, dat de huur van het pand niet hoog is en de verhuurder bijzonder hulpvaardig lijkt te zijn. Alles gaat perfect totdat Pamela van haar buurvrouw verontrustende verhalen hoort. Zo zou de vorige huurder spoorloos verdwenen zijn en heeft de verhuurder dat volgens haar op zijn geweten. Als Pamela hem duidelijk maakt dat ze hem niet vertrouwt, begint hij haar te intimideren en lastig te vallen. Het probleem is echter dat niemand haar beschuldigingen gelooft, waardoor haar leven in een nachtmerrie verandert

Polizeiruf 110: Lauf oder Stirb

1996 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1996. Misdaad van Matti Geschonneck. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Daniel Minetti en Susanna Simon.

Schm[KA3]ucke (Schwarz) en Schneider (Winkler) moeten de identiteit achterhalen van een persoon die het slachtoffer werd van een aanrijding. De bestuurder was na het ongeval doorgereden. Ze weten al gauw dat het slachtoffer Andrej Naumow heet en in de jaren 1980 samen met zijn zus Olga (Simon) een veelvuldig gelauwerde olympische sprinter was uit de voormalige Sovjetunie. Ze wonen tegenwoordig in Halle in de ex-DDR en Olga is getrouwd met trainer/sportpromotor Jan K[KA3]oppel (Minetti), een keiharde vent die over lijken gaat om resultaten te behalen. Naumow en Olga trainden voor de stadsmarathon van Halle, die georganiseerd wordt door de niet onknappe, maar weinig sympathieke Brigitte Landau (Richter). Als het tweetal speurders de atleten gaat ondervragen die Andrej goed kenden, ontdekken zij een wereldje van haat en nijd, waar maar één ding geldt: winnen. Hoe hoog stonden de kansen van Andrej eigenlijk? Het scenario van Peter Probst is anders dan anders en vorst naar de donkere kanten van de menselijke natuur. Het spel is heel behoorlijk en Schwarz en Winkler vormen in hun tweede zaak een fraai team, dat duidelijk een langdurige samenwerking beschoren is en de hoogte zou bereiken van het succesvolle TATORT duo Manfred Krug als Hauptkommissar Paul Stoever en Charles Brauer als diens collega Peter Brockmöller. Het camerawerk is van Jürgen Heimlich. Aflevering 180.

Liebe, Leben, Tod

1996 | Komedie

Duitsland 1996. Komedie van Mathias Allary. Met o.a. Idil Üner, Christine Buchegger, Katharina Thalbach, Jacques Breuer en Claus Eberth.

Drie min of meer op zichzelf staande verhalen, die in M[KA3]unchen spelen en tegen het einde toe in elkaar overgaan. Het eerste gaat over een zestig-jarige man, Herr Garlei (Eberth), een wetenschappelijke querulant, die van zijn kritiek kond doet in winkelcentra, bij fabrieksuitgangen en op grote pleinen. Hij heeft een reuzenspandoek van doorzichtig plastic dat hij kwijtraakt. Hij loopt vast op een kerkhof in de stad waar in geen vijftig jaar geen ziel meer ter aarde is besteld. Het tweede verhaal gaat over Paul (Breuer) de bedrijfsleider van een bedrijf dat fijn eten van de kok aan huis bezorgt. De man is een schoenen-fetisjist die in de middagpauze willekeurig telefoonnummers kiest en daarbij dames al dan niet lastig valt over hun schoeisel. Hij stuit daarbij op de Turkse Leyla ([KA3]Uner), het slachtoffer van een xenofobische brandstichting die bijgevolg het huis niet meer uitdurft. Hoewel zij geen schoenen (aan) heeft, beschrijft zij een prachtig paar en in vervolgende gesprekken een hele niet bestaande collectie. Als ze afspreken elkaar op een kerkhof te ontmoeten, onderbreekt Paul Leyla als zij de schoenen die ze zal dragen wil beschrijven, want hij kent ze toch immers allemaal... Zo is de cirkel rond en toch weer niet. Aardig idee dat te complex is aangepakt met een onnodig nevenplot en bovendien ongelijkmatig is verdeeld. Scenario van regisseur Allary, die ook produceerde en camerawerk van Jörg Widmer.

Auf eigene Gefahr - Polizeiliche Beobachtung

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Markus Imboden. Met o.a. Thekla Carola Wied, Walter Kreye, Susanna Simon, Pierre Besson en Dominik Bender.

Iedereen is ervan overtuigd dat Besson aan achtervolgingswaanzin lijdt. Hij beweert dat hij door de politie in het oog gehouden wordt en dat men zijn telefoon afluistert. Zijn vriendin Simon stuurt hem de laan uit en hij komt terecht op de redactie van de Bonner Zeitung waar ook Wied erg sceptisch staat tegenover zijn verklaring, maar een bezoekje bij haar vriend, commissaris Kreye, bevestigt dat Besson inderdaad als terrorist constant gevolgd wordt. Hier moet een vergissing in het spel zijn, maar hoe kan ze dat aantonen? Onderhoudende Krimi met Wied weer op het pad om de onschuld te bewijzen van een slachtoffer van toevallige omstandigheden. Boeiend scenario van Matthias Herbert. In beeld gebracht door Rainer Klausmann.

Tödliche Verbindung

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Jan Ruzicka. Met o.a. Susanna Simon, Petra Kleinert en Sebastian Koch.

Taxichauffeur Robert kan de mooie vrouw niet vergeten die hij had opgepikt, noch de hoge snelheid waarmee hij haar achtervolgers van zich af moest schudden. Maar waarom werd zij achtervolgd? Geïntrigeerd door deze mysterieuze vrouw ziet hij kans om haar verblijfplaats te achterhalen en wordt meegesleurd in een donkere wereld van dodelijke valstrikken, moordlustig bedrog en een geheim dat het leven van miljoenen mensen kan vernietigen. Hij vraagt zich daarbij af of zij een koelbloedige moordenares is of het slachtoffer dat zij zegt te zijn.

Endloser Abschied

1994 |

Duitsland 1994. Mathias Allary. Met o.a. Susanna Simon, Hilde Ziegler en Helmut Griem.

Taxichauffeur Robert kan de mooie vrouw niet vergeten die hij had opgepikt, noch de hoge snelheid waarmee hij haar achtervolgers van zich af moest schudden. Maar waarom werd zij achtervolgd? Geïntrigeerd door deze mysterieuze vrouw ziet hij kans om haar verblijfplaats te achterhalen en wordt meegesleurd in een donkere wereld van dodelijke valstrikken, moordlustig bedrog en een geheim dat het leven van miljoenen mensen kan vernietigen. Hij vraagt zich daarbij af of zij een koelbloedige moordenares is of het slachtoffer dat zij zegt te zijn.

Die heilige Hure

1977 | Drama, Erotiek

Duitsland 1977. Drama van D.E. Othenin-Girard. Met o.a. Susanna Simon, Felix Bresser, Manfred Andrae en Sven Martinek.

Heide-Marie Emmermann doceerde r.k. theologie aan een universiteit en raakte verstrikt in de dubbele moraal van de kerk en mensen uit haar directe omgeving. Ze werd door deze geselingen van haar ziel een domina, die haar gunsten exploiteert. Ze schreef hierover een boek, getiteld Credo an Gott und sein Fleisch, dat in pocket verscheen als Heilige Hure.

Maïtre Da Costa: Panique à Munich

-1 |

. Gabrielle Heberling. Met o.a. Susanna Simon, Andreas Brucker en Roger Hanin.

Heide-Marie Emmermann doceerde r.k. theologie aan een universiteit en raakte verstrikt in de dubbele moraal van de kerk en mensen uit haar directe omgeving. Ze werd door deze geselingen van haar ziel een domina, die haar gunsten exploiteert. Ze schreef hierover een boek, getiteld Credo an Gott und sein Fleisch, dat in pocket verscheen als Heilige Hure.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Susanna Simon op televisie komt.

Reageer