Martine Cassinelli: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

De rouille et d'os

2012 | Drama

Frankrijk​/​​België 2012. Drama van Jacques Audiard. Met o.a. Marion Cotillard, Matthias Schoenaerts, Bouli Lanners en Armand Verdure.

Magnifiek melodrama over een arme krachtpatser (Matthias 'Rundskop' Schoenaerts), die een ongewone relatie begint met een orkatrainster die tijdens een wildwatershow beide benen verloor (Cotillard). In handen van een mindere regisseur zou dat tenenkrommende sentimentaliteit opleveren, maar Audiard is een meester in het combineren van de harde werkelijkheid met poëtische beelden. Waarmee De rouille et d'os niet alleen een feest voor het hart, maar ook voor het oog is geworden. Zeer losjes gebaseerd op de gelijknamige verhalenbundel van de Canadese auteur Craig Davidson.

Un prophète

2009 | Drama, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 2009. Drama van Jacques Audiard. Met o.a. Tahar Rahim, Niels Arestrup, Adel Bencherif, Hichem Yacoubi en Gilles Cohen.

De negentienjarige Malik moet voor een niet nader genoemd vergrijp voor zes jaar de gevangenis in. Hij moet nog veel leren. Les een is overleven. Hij moet een medegevangene vermoorden, anders wordt hij zelf te grazen genomen. Regisseur Audiard kreeg het idee voor zijn sublieme film toen hij op bezoek was in een gevangenis, waar hij vrijwel alleen Arabieren en Afrikanen zag. Maar hij wilde geen boodschapperige film maken: 'Mijn film laat zien dat het systeem niet werkt, dat mensen van relatieve onschuld veranderen in doorgewinterde gangsters. Maar dat is geen mening. Dat is een feit.'

Ma 6-T va crack-er

1997 | Drama

Frankrijk 1997. Drama van Jean-François Richet. Met o.a. Arco Descat C., Jean-Marie Robert, Malik Zeggou, Moustapha Ziad en Karim Rezeg.

De negentienjarige Malik moet voor een niet nader genoemd vergrijp voor zes jaar de gevangenis in. Hij moet nog veel leren. Les een is overleven. Hij moet een medegevangene vermoorden, anders wordt hij zelf te grazen genomen. Regisseur Audiard kreeg het idee voor zijn sublieme film toen hij op bezoek was in een gevangenis, waar hij vrijwel alleen Arabieren en Afrikanen zag. Maar hij wilde geen boodschapperige film maken: 'Mijn film laat zien dat het systeem niet werkt, dat mensen van relatieve onschuld veranderen in doorgewinterde gangsters. Maar dat is geen mening. Dat is een feit.'