Robin Scott is acteur en producer.
Er zijn 2 films gevonden.

Die Rosenzüchterin

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Erhard Riedlsperger. Met o.a. Hannelore Elsner, Axel Milberg, Frank Giering, Eva Herzig en David Rott.

De film begint in 1990 op Guernsey, het Britse eiland voor de Normandische kust. Helene Feldmann (Kubitschek) is vermoord en Beatrice Shaye (Elsner) zit in de gevangenis als de verdachte. Beatrice vraagt haar zoon Alan (Giering), die advocaat is, haar te verdedigen. Alan, geen sterke persoonlijkheid, die soms te diep in het glaasje kijkt, heeft zich als jurist beziggehouden met het oprichten van bedrijfjes en onduidelijke onroerend goed transacties en voelt zich niet competent genoeg om zijn moeder in een moordzaak te verdedigen. Beatrice vraagt Alan om haar in de gevangenis te bezoeken en haar verhaal aan te horen. Het begint in 1940 als de nazi`s het eilandje bezetten en de elf-jarige Beatrice (dan Tietz) haar beide ouders verliest. Ze verbergt zich in het ouderlijk huis dat gevorderd wordt door de Wehrmacht, waarin het kinderloze officiersechtpaar Feldmann ingekwartierd wordt. Erich Feldmann (Milberg) die besluit Beatrice te adopteren, kan niet goed met zijn vrouw Helene (dan Herzig) opschieten. Ze liggen dikwijls met elkaar overhoop en Beatrice belandt tussen hamer en aanbeeld. Ze trekt zich terug in de rozentuin van haar overleden moeder en legt zich toe op het kweken van die fascinerende geurige, doornige bloemen. Erich zorgt ervoor voor dat twee krijgsgevangenen haar gaan helpen; het zijn Fransen, Julien Lacroix (Rott) en Pierre Roi (Van Vuuren). Julien wordt Beatrice`s eerste grote liefde. Als Erich Julien bedreigt, schiet Beatrice Erich dood en bedekt Helene de moord als een ongeluk. Na afloop van de oorlog besluit Helene op Guernsey te blijven en Beatrice gaat naar het vasteland, Engeland, om te studeren. Ze trouwt met universiteitsprofessor Frederic Shaye (McCloud). Dan ontmoet ze door toeval Julien weer en raakt zwanger van hem. Alleen Helene kent het geheim, dat ze misbruikt om het huwelijk te verbreken, zodat ze Beatrice weer in haar macht krijgt en het kind kan bemoederen; zo krijgt Alan twee moeders. Als de jaren verstrijken krijgt de weinig wilskrachtige Alan eindelijk kennis aan een vrouw, de getrouwde Franca Palmer (Sbaffi), die evenwel bij hem past. Helene intrigeert opnieuw om ook Alan in haar macht te houden en zo stapelen de mensen met moordmotieven zich op. Ook Julien duikt weer op en Beatrice herkent hem onmiddellijk na al die jaren. De pulpromans van Charlotte Link zijn een stuk beter dan de zeperige bestsellers van Rosamunde Pilcher, maar ze laat veel aan het toeval over en gaat in het laatste gedeelte van haar verhaal over liefde, haat, oorlog en moord toch behoorlijk de mist in door te veel onbenullige zijpaden te bewandelen, die fataal zijn voor de dramatische spanning en de juiste verhaalontwikkeling. Dat is heel jammer, want de rolbezetting is goed, met name Elsner en Kubitschek, de vormgeving is mooi evenals het camerawerk van Frank Brühne. Het scenario van Jürgen Werner is een getrouwe bewerking voor een lange tv-film, die meestal in twee delen wordt uitgezonden.

Old Rococo!

1996 | Drama, Biografie, Muziek

Duitsland/Verenigd Koninkrijk 1996. Drama van Colin Nears. Met o.a. Brian Blessed, Timothy Bateson, Della Jones, John Del Carlo en Alberto Rinaldi.

Geboren in 1792 in Pesaro werd Rossini vooral in zijn tijd bekend als componist van vrolijke liederen. Amper achttien schreef hij reeds zijn eerste opera [KL]La cambiale di matrimonio[KLE]. Hij werkte aan een hels tempo, soms tot zes opera`s op twee jaar. Ironie was zijn sterkste punt. Hierdoor werd er heel wat over hem geroddeld en het is nu zelfs niet meer mogelijk om fictie en realiteit te onderscheiden in zijn leven. Hij haalde zijn tijdsgenoten genadeloos over de hekel. Hij keek geamuseerd naar alles wat verkeerd ging in de wereld. Toen zijn opera [KL]Il barbiere di Siviglia[KLE] in premi[KA2]ere ging was dit zijn eerste flop. Nadien zou het zijn populairste werk worden. In 1824 werd hij directeur van een opera in Parijs. Op zijn zevenendertigste schreef hij het epos [KL]Guillaume Tell[KLE]. Het werd zijn laatste opera. Nadien schreef hij nog wat liederen, maar niets memorabel. Jarenlang was hij ten prooi aan een depressie tot hij zich op zijn drie[KA3]enzestigste leek te herpakken en nog enkele grootse werken componeerde. Hij stierf in 1868. De film is een mengeling van documentaire beelden, operafragmenten en gespeelde sc[KA2]enes (met Blessed als Rossini en Bateson als Stendhal). Op een uiterst speelse wijze wordt de kijker ingeleid in de wereld en het werk van de componist en de tijd waarin hij leefde. Boeiend didactisch kijkvoer. Nears schreef het scenario en sprak de commentaar in. Francesca Ross stond in voor de montage en Giancarlo Leggeri, Raymond Grosjean en Chris O'Dell stonden achter de camera. Stereo.