Gaston Lepage: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Cabotins

2010 | Komedie

Canada 2010. Komedie van Alain Desrochers. Met o.a. Rémy Girard, Pierre-François Legendre, Gilles Renaud, Marie-Ève Milot en Dorothée Berryman.

Voormalig theaterster Marcel heeft grote geldproblemen en zijn vrouw is er vandoor. Marcel bedenkt iets: met zijn vroegere theatergezelschap zet hij een burlesque show op zoals ze die in de jaren zestig met succes opvoerden. Lastig is dat zijn van hem vervreemde zoon ook meedoet. Franstalige komedie van televisieregisseur Desrochers speelt zich midden jaren tachtig af in Montreal en staat, via een hechte groep acteurs die ouderwets modern theater willen maken, vooral stil bij thema's als loyaliteit, vriendschap en familieliefde.

Rendez-moi mon enfant

1994 | Drama

Brazilië​/​​Frankrijk​/​​Canada 1994. Drama van François Labonte. Met o.a. Julie Vincent, Didier Flamand, Betty Lago, Gaston Lepage en Claudio Marzo.

Vincent volgt de man van wie ze houdt naar Rio de Janeiro. Zodra ze kan laat ze ook haar zoontje overkomen. Ze vormen een gelukkig gezinnetje, totdat het noodlot toeslaat. Op een dag, tijdens een receptie, verdwijnt het kind spoorloos. Er wordt aan ontvoering gedacht, maar de politie staat machteloos. De volgende dag bemerkt de radeloze Vincent in een massa mensen een straatjongen die de pet draagt van haar zoon. Angstaanjagende, beklemmende film die de praktijken aanklaagt van de 'doodseskaders', waarvan de acties oogluikend toegestaan worden door de Braziliaanse politie en die verdwaalde kinderen genadeloos doden. Het scenario van Christine Miller, Jean-Luc Seigle, Jean-Guy Noël en Labonte begint uitstekend, maar gaat dan op de sentimentele toer. Louis De Ernsted stond achter de camera.

Being at Home with Claude

1992 | Drama

Canada 1992. Drama van Jean Beaudin en Jean Boudin. Met o.a. Roy Dupuis, Jacques Godin, Gaston Lepage, Jean-François Pichette en Jean-Francois Pichette.

Verbale en morele confrontatie tussen een politie-inspecteur en een jonge homoseksuele prostitué die zijn minnaar om het leven heeft gebracht. Beaudin opent zijn film met verbijsterende beelden van de pittoreske bevolking van nachtelijk Montréal. Vervolgens voert hij de film een afgesloten ruimte binnen. Het verhaal wordt dan zeer theatraal en loopt vast in een lang pleidooi over sociale troosteloosheid. De acteerprestaties van Godin en de jonge opkomende ster Dupuis zijn echter het vermelden waard.