Ôta Yoshinori: montage.
Er zijn 4 films gevonden.

Zatoichi

2003 | Drama, Actiefilm

Japan 2003. Drama van Takeshi Kitano. Met o.a. Takeshi Kitano, Tadanobu Asano, Yui Natsukawa, Michiyo Ookusu en Ittoku Kishibe.

Meeslepende samoeraifilm waarin Takeshi Kitano zelf de show steelt als geblondeerde blinde masseur. De krasse oude baas beweegt zich voetje voor voetje voort, maar als er gevochten moet worden, blijken zijn reflexen nog onnavolgbaar. Naast het onvermijdelijke hak- en slachtwerk reserveert Kitano in zijn eerste kostuumfilm een belangrijke plek voor pure slapstick en grapjes. Maar het mooist zijn de ritmische intermezzi - boeren bewerken op de maat van de meeslepende muziek van Keiichi Suzuki het land - en het slotakkoord: een minuten durende klompendans waarin de meeste personages terugkomen. Openingsfilm van het Rotterdams filmfestival 2004 scoorde hoog in de publiekspoll.

Brother

2000 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk​/​​Japan​/​​Verenigde Staten 2000. Misdaad van Takeshi Kitano. Met o.a. Ren Ôsugi, Masaya Kato, Claude Maki, Omar Epps en Takeshi Kitano.

Meeslepende samoeraifilm waarin Takeshi Kitano zelf de show steelt als geblondeerde blinde masseur. De krasse oude baas beweegt zich voetje voor voetje voort, maar als er gevochten moet worden, blijken zijn reflexen nog onnavolgbaar. Naast het onvermijdelijke hak- en slachtwerk reserveert Kitano in zijn eerste kostuumfilm een belangrijke plek voor pure slapstick en grapjes. Maar het mooist zijn de ritmische intermezzi - boeren bewerken op de maat van de meeslepende muziek van Keiichi Suzuki het land - en het slotakkoord: een minuten durende klompendans waarin de meeste personages terugkomen. Openingsfilm van het Rotterdams filmfestival 2004 scoorde hoog in de publiekspoll.

Ikinai

1998 | Drama, Experimenteel

Japan 1998. Drama van Shimizu Hiroshi. Met o.a. Murano Takenori, Soda Ippei, Omi Toshinori, Okouchi Nanako en Dankan.

Meeslepende samoeraifilm waarin Takeshi Kitano zelf de show steelt als geblondeerde blinde masseur. De krasse oude baas beweegt zich voetje voor voetje voort, maar als er gevochten moet worden, blijken zijn reflexen nog onnavolgbaar. Naast het onvermijdelijke hak- en slachtwerk reserveert Kitano in zijn eerste kostuumfilm een belangrijke plek voor pure slapstick en grapjes. Maar het mooist zijn de ritmische intermezzi - boeren bewerken op de maat van de meeslepende muziek van Keiichi Suzuki het land - en het slotakkoord: een minuten durende klompendans waarin de meeste personages terugkomen. Openingsfilm van het Rotterdams filmfestival 2004 scoorde hoog in de publiekspoll.

Hana-bi

1997 | Misdaad, Drama, Thriller

Japan 1997. Misdaad van Takeshi Kitano. Met o.a. Takeshi Kitano, Kayoko Khishimoto, Ren Ôsugi en Susumu Terajima.

Miyuki, de vrouw van rechercheur Yoshitaka Nishi (regisseur Kitano zelf) is ongeneeslijk ziek. Terwijl hij haar in het ziekenhuis bezoekt, wordt zijn collega Horibe (Ôsugi) neergeschoten, waardoor deze verlamd raakt. Verbitterd neemt hij ontslag om met Miyuki (Kishimoto) een laatste reis door Japan te maken. Het geld voor deze reis en voor steun aan Horibe, die wil gaan schilderen, leent Nishi van gangsters. Om hen terug te betalen, berooft hij in politieuniform een bank. Verstilde, poëtische momenten worden afgewisseld met keihard geweld, onthutsend drama met gitzwarte humor. De film is daarmee volstrekt in evenwicht.