Goya Toledo: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Die Fremde

2000 | Drama, Film noir

Oostenrijk 2000. Drama van Götz Spielmann en Roger Frappier. Met o.a. Goya Toledo, Harry Prinz, Martin Feifel, Nina Proll en Simon Schwarz.

Mexicaanse Mercedes (Toledo) en haar Duitse vriend Rainer (Feifel) arriveren met een vlucht uit New York op de Weense luchthaven. Ze hebben een kilo coca[KA3]ine in hun bagage. Ze kunnen echter ongehinderd de douane passeren. Het grote geld lokt, maar ze zijn amateurs als het op dealen met bendes aankomt en door een onlangs gehouden actie van de politie ligt de markt plat. In de taxi van Harry (Prinz) die het stel van het vliegveld naar de stad neemt, laat Mercedes haar muziekcassette met Mexicaanse muziek liggen. Harry die de cassette later vindt, kan zijn exotische passagiere niet uit het hoofd zetten. Enkele dagen later als Mercedes en Rainer nog steeds geen zaken gedaan hebben, kan Harry, een eenzame gescheiden vader, zijn geluk niet op: Mercedes en Rainer stappen bij hem in de taxi. Als Rainer onderweg de wagen laat stoppen om geld uit de muur te halen, benut Harry de gelegenheid om Mercedes de cassette te geven. Mercedes die dolgelukkig is dat ze haar musictape weer terug heeft, vraagt Harry door te rijden en plankgas te geven. Harry ontpopt zich als de ideale partner voor Mercedes, maar hun geluk is van korte duur. In het scenario van Maria Scheibelhofer en regisseur Spielmann wordt het portret geschilderd van het leven aan de zelfkant van de grote stad. Het spel is geloofwaardig, de decors zijn minimaal, maar sterk genoeg om de sfeer indringend te maken. Een interessante film. Het camerawerk is van Fabian Eder.

Amores Perros

2000 | Thriller, Drama

Mexico 2000. Thriller van Alejandro G. Iñárritu. Met o.a. Emilio Echevarria, Gael García Bernal, Goya Toledo, Álvaro Guerrero en Vanessa Bauche.

Een auto ongeluk op een kruispunt in Mexico Stad is het dramatische epicentrum van dit energieke, met prijzen en lof overladen speelfilmdebuut van regisseur Iñárritu. Bij het ongeluk, gefilmd door negen camera's tegelijk, zijn ondermeer een model en een jongeman die verliefd is op zijn schoonzus betrokken. In dit drieluik leren we ze beter kennen via... hun honden. Honden spelen een grote rol in de film die niet voor niets begint met de mededeling dat er tijdens de opnamen geen dieren gewond zijn geraakt. Toch was Amores perros in Engeland aanleiding voor een aanklacht van de dierenbescherming naar aanleiding van een 21 seconden durend hondengevecht. De film werd een wereldwijde hit en de Mexicaanse inzending voor de Oscars.

Cronaca di un amore violato

1995 | Thriller

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1995. Thriller van Giacomo Battiato. Met o.a. Roberto Zibetti, Isabella Ferrari, Sophie Broustal, Goya Toledo en Marisa Paredes.

Luca (Zibetti) die aan de universiteit studeert, is onzeker. Uiterlijk merk je dat niet aan hem, maar zijn twijfel aan zichzelf heeft hem contactarm gemaakt en gestoord. Tegenover zijn woning is een tandartsenpraktijk waar hij de hupse assistente Valeria (Broustal) ziet. Hij heeft de wildste fantasie[KA3]en en de bizarste seksuele obssesies over haar. Hij begluurt haar en volgt haar heimelijk met zijn videocamera. Hij wordt steeds wanhopiger. Als hij ziet dat ze `s avonds haar auto niet aan de gang kan krijgen, besluipt hij haar en verkracht haar in het donker. Hij keert snel terug naar de woning en ontpopt zich even later als de barmhartige overbuur, die met haar te doen heeft. Valeria heeft hem niet herkend, is ontdaan over zijn warme gevoelens en is hem dankbaar. Terwijl Valeria het trauma over het voorval tracht te verwerken, gaat Luca gebukt onder schuldgevoelens. Als hij troost zoekt bij de oudere Lorena (Ferrari), vangt zij hem wel op, maar weigert iedere vorm van intimiteit. Nu komt de duivel pas echt los in Luca en belandt hij in een neerwaartse spiraal. Deze film gaat over de ontleding van een ongelukkige ziel en is gedaan in de vorm van een psychologische thriller. Broustal gooide later hogere ogen met vergelijkbare rollen in haar eigen land in sterkere films. Het magere scenario van regisseur Battiato en Graziano Diana naar de feministische roman van Anna Maria Pellegrino is behoorlijk traag. Het camerawerk is van Roberto Forza.