Charlie Korsmo: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Can't Hardly Wait

1998 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1998. Komedie van Harry Elfont en Deborah Kaplan. Met o.a. Jennifer Love Hewitt, Ethan Embry, Charlie Korsmo, Lauren Ambrose en Peter Facinelli.

Een groep jongeren is klaar met de middelbare school en iedereen heeft zo zijn plannen voor het eindfeest. De verliefde Preston wil zijn gevoelens bekennen aan het populairste meisje van de klas dat net gedumpt is door haar vriendje. Kenny, een 'wannabe' rapper, is vastbesloten zijn maagdelijkheid te verliezen.

What About Bob?

1991 | Komedie

Verenigde Staten 1991. Komedie van Frank Oz. Met o.a. Bill Murray, Richard Dreyfuss, Julie Hagerty, Charlie Korsmo en Kathryn Erbe.

Smetvrees, pleinvrees, claustrofobie: bedenk het en Bob (Murray) heeft het, of anders denkt hij wel dat hij het heeft. Bob is voor psychiater Leo Marvin (Dreyfuss) aanvankelijk een zoveelste bevestiging van zijn kunnen: Leo's therapie en zijn boek 'Baby Steps' slaan bij Bob aan. Maar als Bob uit enthousiasme een stel fobieën overwint zodat hij zijn favoriete psychiater op vakantie kan volgen, wordt Leo nijdig. Bob gaat heel ver in het negeren van Niet Welkom-signalen en Leo gaat steeds verder met het pogen van Bob af te komen. Fenomenale komedie had als lokkertje het gedicht 'Roses are red/ violets are blue/ I'm a schizo/ and so am I'.

The Doctor

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van Randa Haines. Met o.a. William Hurt, Christine Lahti, Elizabeth Perkins, Mandy Patinkin en Adam Arkin.

Rond het thema 'Hoe gedragen geneesheren zich als patiënten?' krijgt Hurt een voorproefje van zijn eigen geneeskunde. Melodramatisch en vooral te pruimen door kijkers die houden van hartoperaties. Tranen gewaarborgd wanneer het stilstaand hart opnieuw begint te slaan. Robert Caswell schreef het scenario naar de roman van Ed Rosenbaum M.D. A Taste of my own medicine. John Seale deed het camerawerk.

Hook

1991 | Familiefilm, Fantasy, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1991. Familiefilm van Steven Spielberg. Met o.a. Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Bob Hoskins en Maggie Smith.

Spielbergs boodschap in Hook is: vergeet alsjeblieft niet dat je ooit kind bent geweest. Zakenman Peter Banning (Williams) is vergeten dat hij ooit de magische Peter Pan was. Nu Peters kinderen zijn ontvoerd door kapitein Hook (Hoffman) moet hij eerst zijn oude leven oprakelen. Het lichtelfje Tinkerbell (Roberts) komt hem daarbij helpen, en dan gaat de reis naar Neverland. Als iemand nog weet hoe het is om kind te zijn is het Williams wel, en hij is dan ook het beste punt van Hook. Maar Neverland is foeilelijk ontworpen, en Spielberg blijkt helaas niets nieuws te kunnen doen met het fantasievolle toneelstuk van J.M. Barrie.

Men Don't Leave

1990 | Komedie

Verenigde Staten 1990. Komedie van Paul Brickman. Met o.a. Jessica Lange, Arliss Howard, Joan Cusack, Chris O'Donnell en Charlie Korsman.

Sterk gespeelde, maar oppervlakkige Amerikaanse remake van LA VIE CONTINUE van Moshe Mizrahi met kersverse weduwe Lange die met haar twee zoons van het platteland naar de stad (Baltimore) trekt, waar ze een nieuw leven willen beginnen. Ze ontmoet Howard en tussen hen groeit een relatie, zeer tegen de zin van de oudste zoon, die zelf verleid werd door een buurmeisje. Het scenario van Barbara Benedek en Brickman is erg overladen, waardoor de personages twee-dimensionaal overkomen. Gelukkig wordt de film gered door de overtuigende vertolkingen van de hoofdpersonages. Gevoelige score van Thomas Newman en sfeervolle fotografie van Bruce Surtees, maar we raden toch aan de originele film te bekijken.

Dick Tracy

1990 | Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1990. Actiefilm van Warren Beatty. Met o.a. Warren Beatty, Al Pacino, Madonna, Dustin Hoffman en Charlie Korsmo.

In een Amerikaanse stad, halverwege de jaren 30 is maffiabaas Big Boy Caprice (Pacino) hardhandig onderweg de capo di tutti capi te worden. Gelukkig probeert de dappere rechercheur Dick Tracy (Beatty) daar een stokje voor te steken. Interessante stripverfilming waarin vooral de bijzondere vormgeving opvalt. De kleuren zijn rechtstreeks overgenomen uit de comics van Chester Gould die vanaf de jaren 30 razend populair waren in de VS. Ook de personages van de gangsters lijken zo van de pagina's van de pulpstrips gestapt, mede dankzij de Oscarwinnende make-up.