Elisabeth Wendt: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Mordsache Holm

1938 | Mysterie

Duitsland 1938. Mysterie van Erich Engels. Met o.a. Walter Steinbeck, Elisabeth Wendt, Ursula Deinert, Harald Paulsen en Werner Scharf.

In een uitgebrande auto wordt het lijk van de danseres Graciella Holm gevonden. Alles wijst op een misdrijf. Omdat Graciella met haar partner ruzie heeft gehad over een contract valt de verdenking op hem. Prima typeringen en spanning tot het einde toe.

Menschen, Tiere, Sensationen

1938 | Drama

Duitsland 1938. Drama van Harry Piel. Met o.a. Harry Piel, Elisabeth Wendt, Edith Oss, Ruth Eweler en Eugen Rex.

Liefde, jaloezie en moord in het circus: het bekende VARIÉTÉ-stramien in zo ongeveer de honderdste film van Harry Piel die zichzelf de Duitse Douglas Fairbanks noemde. Piel, een humorloze antisemiet, maakte verschillende interessante films, waaronder deze, die precies is wat de film zegt en anderhalf uur vermaak biedt.

Es leuchten die Sterne

1938 | Musical

Duitsland 1938. Musical van Hans H. Zerlett. Met o.a. Ernst Fritz Fürbringer, Vera Bergman, Carla Rust, La Jana en Fridtjof Mjoen.

Een film voor La Jana-fans want deze actrice spant de kroon in enkele schitterend uitgevoerde nummers. Het verhaal van het secretaresje dat filmster wil worden is omspoeld door schlagers als 'Das ist Berlin, Berlin', 'Es leuchten die Sterne' en 'Du muszt die Wahrheit recht verstehen'. Meer dan vijftig persoonlijkheden uit de film- en sportwereld hebben korte bijrolletjes of een gastoptreden.

Sherlock Holmes

1937 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1937. Misdaad van Erich Engels. Met o.a. Hermann Speelmans, Trude Marlen, Theo Shall, Elisabeth Wendt en Edwin Jürgesen.

Een inbrekersbende in Engeland probeert geheime bouwplannen te bemachtigen. Het lijkt alsof Jimmy Ward (Speelmans) ook lid van deze bende is. In werkelijkheid is hij detective Sherlock Holmes, die de misdadigers op heterdaad wil betrappen. Na een reeks turbulente, zowel vrolijke als spannende gebeurtenissen, lukt het hem. Bovendien blijkt, dat niet de geheimzinnige grijze dame (Marlen) de bende aanvoert, maar haar zuster Lola (Wendt). Een onderhoudende misdaadkomedie met een prima hoofdrolspeler en de grootse cabaretier Werner Finck als Holm's knecht John. Ook bekend als DIE GRAUE DAME.

Die vom Niederrhein

1933 | Drama

Duitsland 1933. Drama van Max Obal. Met o.a. Lien Deyers, Albert Lieven, Fritz Kampers, Helene Fehdmer en Elisabeth Wendt.

Verfilming van een boek van de populaire schrijver Rudolf Herzog die vlak voor 1900 heel populiar was. De zoon van een industrieel (Lieven) wordt verliefd op de dochter van een wasvrouw (Fehdmer). Maar als de jongeman uit Düsseldorf in Heidelberg gaat studeren, is hij zijn liefje gauw vergeten. Toch is zij het die hem redt als hij later zelfmoord wil plegen, en de gelieven krijgen elkaar alsnog. Middelmatige verfilming van een middelmatige roman. Een stoffige film die in 1933 al uit de tijd was. Jammer van de goede acteurs.

Unmögliche Liebe

1932 | Drama

Duitsland 1932. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Asta Nielsen, Hans Rehmann, Ery Bos, Ellen Schwanneke en Elisabeth Wendt.

De weduwe van een officier, Vera Holgk (Nielsen), leeft uitsluitend voor haar dochters Nora (Bos) en Toni (Schwanneke). Pas als ze beeldhouwer Steinkamp (Rehmann) leert kennen, ontdekt ze dat ze nog geen oude vrouw is en zelf recht op geluk heeft. Ze begint een verhouding met de beeldhouwer ondanks de vooroordelen en het onbegrip van haar omgeving en ook van haar dochters. Hij is echter getrouwd met een chronisch zieke vrouw, die in een inrichting verblijft. Ze beseft dat de bezoeken van haar man voor de zieke (Wendt) de enige vreugde in haar bestaan vormen. Dan ziet ze af van haar geluk. Deze film staat of valt met Asta Nielsen. De wereldberoemde Deense actrice toont hier nog eenmaal haar grote talent. Omdat de film geen succes had, was haar eerste geluidsfilm meteen ook de laatste.

Kameradschaft

1931 | Drama

Duitsland 1931. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Fritz Kampers, Ernst Busch, Alexander Granach, Elisabeth Wendt en Andrée Ducret.

In de Duits-Franse mijnstreek weigert een Frans meisje te dansen met een Duitse mijnwerker, wat vlak na WO I een kwade stemming kweekt. Na een explosie in de Franse mijn helpen Duitse kompels met de redding. Sociaal-idealisme zou je deze roerende Pabst-film kunnen noemen die erg documentair aandoet. Het Duitse publiek was niet van broederschap gediend en liet de film, die op historische feiten berust, links liggen. Scenario van L. Vajda, K. Otten en P.M. Lampel. Camerawerk van Fritz Arno-Wagner.