Wib Nelissen

Geluidsman

Wib Nelissen is geluidsman.
Er zijn 9 films gevonden.

Johan Cruijff - en un momento dado

2004 | Documentaire, Sportfilm

Nederland/Spanje 2004. Documentaire van Ramón Gieling.

Documentaire over de kunst van het adoreren. Drie Catalanen en tien Spanjaarden vertellen over de mooiste momenten die Cruijff hen heeft gegeven. Tot slot komt ook Cruijff zelf nog aan het woord - al is dat na de prachtige verhalen van zijn fans mosterd na de maaltijd.

Street Noise

1998 |

Nederland 1998. Jonathan Herman. Met o.a. Tony Overwater, Benjamin Herman, Saskia Laroo, Michiel Borstlap en Jesse van Ruller.

Documentaire over de kunst van het adoreren. Drie Catalanen en tien Spanjaarden vertellen over de mooiste momenten die Cruijff hen heeft gegeven. Tot slot komt ook Cruijff zelf nog aan het woord - al is dat na de prachtige verhalen van zijn fans mosterd na de maaltijd.

Prade woont niet meer hier

1998 |

Nederland 1998. Esther Prade.

Documentaire over de kunst van het adoreren. Drie Catalanen en tien Spanjaarden vertellen over de mooiste momenten die Cruijff hen heeft gegeven. Tot slot komt ook Cruijff zelf nog aan het woord - al is dat na de prachtige verhalen van zijn fans mosterd na de maaltijd.

Broken Circle

1998 | Drama, Experimenteel, Documentaire

Nederland 1998. Drama van Kees Hin. Met o.a. Femke Klinkenbijl, Saartje Koningsberger, Leo Hogenboom, Liesbeth Coops en Rob van de Meeberg.

In 1975 opende Wies Smals in Amsterdam de kunstgalerie De Appel, waar kunstenaars terecht konden met vernieuwend werk, waar ze elders zelden een forum voor vonden. Ze leidde de galerij samen met Josine van Droffelaar, tot ze beiden in 1983 bij een vliegtuigongeval in Zwitserland om het leven kwamen. In 1998 ontmoet kunstenares Nusch (Klinkenbijl) in Milaan toevallig Laurie Anderson, die ooit in De Appel debuteerde. Terug in Amsterdam gaat Nusch op zoek naar meer werk uit het atelier van Smals. Ze bekijkt video`s, brengt een bezoek aan de oude gebouwen van De Appel aan de Brouwersgracht en praat (fictief) met mensen die Wies goed gekend hebben. Ze zoekt niet de kunstenaars op, maar vriendinnen en minnaars van Wies. Een hulde aan de audio- visuele avant-garde-kunst uit de jaren 1970. We maken kennis met werk van Gina Pane, Vito Acconci, Christian Boltanski, Gino Dominicis en Lawrence Weiner. Marina Abromovic, Ulay, Laurie Anderson, Charlemagne Palestine en Urs Lüthi getuigen zelf over die periode. Een mengeling van fictie en realiteit die niet steeds even duidelijk is en die zich uitsluitend richt tot de ingewijden van deze kunsttak, want er wordt geen verhelderende uitleg verstrekt. Smals zelf praat regelmatig met de toeschouwer via filmopnames. K. Schippers en Hin schreven het scenario. Marc Felperlaan hanteerde de camera.

Diogenes - Mexico-stad, de stad

1997 | Documentaire

Nederland 1997. Documentaire van Casper Verbrugge, Rob Smidts, Melle van Essen en Gys Zevenberger.

In 1975 opende Wies Smals in Amsterdam de kunstgalerie De Appel, waar kunstenaars terecht konden met vernieuwend werk, waar ze elders zelden een forum voor vonden. Ze leidde de galerij samen met Josine van Droffelaar, tot ze beiden in 1983 bij een vliegtuigongeval in Zwitserland om het leven kwamen. In 1998 ontmoet kunstenares Nusch (Klinkenbijl) in Milaan toevallig Laurie Anderson, die ooit in De Appel debuteerde. Terug in Amsterdam gaat Nusch op zoek naar meer werk uit het atelier van Smals. Ze bekijkt video`s, brengt een bezoek aan de oude gebouwen van De Appel aan de Brouwersgracht en praat (fictief) met mensen die Wies goed gekend hebben. Ze zoekt niet de kunstenaars op, maar vriendinnen en minnaars van Wies. Een hulde aan de audio- visuele avant-garde-kunst uit de jaren 1970. We maken kennis met werk van Gina Pane, Vito Acconci, Christian Boltanski, Gino Dominicis en Lawrence Weiner. Marina Abromovic, Ulay, Laurie Anderson, Charlemagne Palestine en Urs Lüthi getuigen zelf over die periode. Een mengeling van fictie en realiteit die niet steeds even duidelijk is en die zich uitsluitend richt tot de ingewijden van deze kunsttak, want er wordt geen verhelderende uitleg verstrekt. Smals zelf praat regelmatig met de toeschouwer via filmopnames. K. Schippers en Hin schreven het scenario. Marc Felperlaan hanteerde de camera.

Novellen - De wolkenfabriek

1996 | Korte film

Nederland 1996. Korte film van Ineke Smits. Met o.a. Jack Wouterse, Hilde Van Mieghem en Caro Lenssen.

In 1975 opende Wies Smals in Amsterdam de kunstgalerie De Appel, waar kunstenaars terecht konden met vernieuwend werk, waar ze elders zelden een forum voor vonden. Ze leidde de galerij samen met Josine van Droffelaar, tot ze beiden in 1983 bij een vliegtuigongeval in Zwitserland om het leven kwamen. In 1998 ontmoet kunstenares Nusch (Klinkenbijl) in Milaan toevallig Laurie Anderson, die ooit in De Appel debuteerde. Terug in Amsterdam gaat Nusch op zoek naar meer werk uit het atelier van Smals. Ze bekijkt video`s, brengt een bezoek aan de oude gebouwen van De Appel aan de Brouwersgracht en praat (fictief) met mensen die Wies goed gekend hebben. Ze zoekt niet de kunstenaars op, maar vriendinnen en minnaars van Wies. Een hulde aan de audio- visuele avant-garde-kunst uit de jaren 1970. We maken kennis met werk van Gina Pane, Vito Acconci, Christian Boltanski, Gino Dominicis en Lawrence Weiner. Marina Abromovic, Ulay, Laurie Anderson, Charlemagne Palestine en Urs Lüthi getuigen zelf over die periode. Een mengeling van fictie en realiteit die niet steeds even duidelijk is en die zich uitsluitend richt tot de ingewijden van deze kunsttak, want er wordt geen verhelderende uitleg verstrekt. Smals zelf praat regelmatig met de toeschouwer via filmopnames. K. Schippers en Hin schreven het scenario. Marc Felperlaan hanteerde de camera.

Madelief II

1996 | Familiefilm

Nederland 1996. Familiefilm van Ineke Houtman en Rita Horst. Met o.a. Victor Löw, Margo Dames, Madelief Verelst en Damien Hope.

In 1975 opende Wies Smals in Amsterdam de kunstgalerie De Appel, waar kunstenaars terecht konden met vernieuwend werk, waar ze elders zelden een forum voor vonden. Ze leidde de galerij samen met Josine van Droffelaar, tot ze beiden in 1983 bij een vliegtuigongeval in Zwitserland om het leven kwamen. In 1998 ontmoet kunstenares Nusch (Klinkenbijl) in Milaan toevallig Laurie Anderson, die ooit in De Appel debuteerde. Terug in Amsterdam gaat Nusch op zoek naar meer werk uit het atelier van Smals. Ze bekijkt video`s, brengt een bezoek aan de oude gebouwen van De Appel aan de Brouwersgracht en praat (fictief) met mensen die Wies goed gekend hebben. Ze zoekt niet de kunstenaars op, maar vriendinnen en minnaars van Wies. Een hulde aan de audio- visuele avant-garde-kunst uit de jaren 1970. We maken kennis met werk van Gina Pane, Vito Acconci, Christian Boltanski, Gino Dominicis en Lawrence Weiner. Marina Abromovic, Ulay, Laurie Anderson, Charlemagne Palestine en Urs Lüthi getuigen zelf over die periode. Een mengeling van fictie en realiteit die niet steeds even duidelijk is en die zich uitsluitend richt tot de ingewijden van deze kunsttak, want er wordt geen verhelderende uitleg verstrekt. Smals zelf praat regelmatig met de toeschouwer via filmopnames. K. Schippers en Hin schreven het scenario. Marc Felperlaan hanteerde de camera.

Recht voor z'n raab

1993 |

1993. Anne van der Linden, Tjebbo Penning en Ron Termaat. Met o.a. Cees Scheel, Leo Hogenboom, André van den Heuvel, Carolien van de Berg en Rob Das.

In 1975 opende Wies Smals in Amsterdam de kunstgalerie De Appel, waar kunstenaars terecht konden met vernieuwend werk, waar ze elders zelden een forum voor vonden. Ze leidde de galerij samen met Josine van Droffelaar, tot ze beiden in 1983 bij een vliegtuigongeval in Zwitserland om het leven kwamen. In 1998 ontmoet kunstenares Nusch (Klinkenbijl) in Milaan toevallig Laurie Anderson, die ooit in De Appel debuteerde. Terug in Amsterdam gaat Nusch op zoek naar meer werk uit het atelier van Smals. Ze bekijkt video`s, brengt een bezoek aan de oude gebouwen van De Appel aan de Brouwersgracht en praat (fictief) met mensen die Wies goed gekend hebben. Ze zoekt niet de kunstenaars op, maar vriendinnen en minnaars van Wies. Een hulde aan de audio- visuele avant-garde-kunst uit de jaren 1970. We maken kennis met werk van Gina Pane, Vito Acconci, Christian Boltanski, Gino Dominicis en Lawrence Weiner. Marina Abromovic, Ulay, Laurie Anderson, Charlemagne Palestine en Urs Lüthi getuigen zelf over die periode. Een mengeling van fictie en realiteit die niet steeds even duidelijk is en die zich uitsluitend richt tot de ingewijden van deze kunsttak, want er wordt geen verhelderende uitleg verstrekt. Smals zelf praat regelmatig met de toeschouwer via filmopnames. K. Schippers en Hin schreven het scenario. Marc Felperlaan hanteerde de camera.

Lost in Amsterdam

1989 | Mysterie, Film noir

Nederland 1989. Mysterie van Pim de la Parra. Met o.a. Kenneth Herdigein, Sabine van den Eynden, Ira Goldwasser, Manouk van der Meulen en Bonnie Williams.

Een lekkere, vulgaire, low-budget, stads-roadmovie rond een satirisch getekend kunstmilieu met heerlijk geïmproviseerde vertolkingen en een Peter Falk-detective pastiche van Wingers om duimen en vingers van af te likken. De Amerikaans-Nederlandse psychiater Boldwasser speelt in zijn rol van detective Scotty alle professionele acteurs van het doek weg. Lange plan sequenceshots geven de film een bijna documentair, authentiek uiterlijk.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Wib Nelissen op televisie komt.

Reageer