Stephan Grossmann (1971): cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Ihr seid natürlich eingeladen

2018 |

Duitsland 2018. Thomas Nennstiel. Met o.a. Andrea Sawatzki, Axel Milberg, Oskar Bökelmann, Thekla Carola Wied en Stephan Grossmann.

Rolfi, de oudste zoon van Gundula en Gerald Bundschuh, is in Los Angeles gaan studeren. Hij raakt er verliefd op Candy, de twee willen direct trouwen en uit geldgebrek moet dat in de tuin van Gundula en Gerald Bundschuhs in Berlijn plaatsvinden.

Die Anfängerin

2017 | Drama

Duitsland 2017. Drama van Alexandra Sell. Met o.a. Ulrike Krumbiegel, Annekathrin Bürger, Rainer Bock, Christine Errath en Maria Rogozina.

Vrolijkheid, vriendelijkheid, warmte: Annebärbel heeft het niet echt in zich. Zelfs tegenover haar patienten is deze arts weinig toeschietelijk. Wanneer haar man haar verlaat, besluit ze een oude liefde op te pakken: kunstschaatsen. Tegen de zin van haar bemoeizuchtige moeder. Drama over een vrouw van eind vijftig die aan een volgende fase in haar leven begint, heeft aardige momenten dankzij hoofdrolspeelster Krumbiegel die met veel geklungel het ijs op gaat. Feelgoodfilm is het debuut van fotografe-documentairemaakster Sell die zelf als vijftiger een nieuw terrein betreedt.

Amour fou

2014 | Biografie, Drama

Oostenrijk​/​​Luxemburg​/​​Duitsland 2014. Biografie van Jessica Hausner. Met o.a. Christian Friedel, Birte Schnoeink en Stephan Grossmann.

De Duitse dichter Heinrich von Kleist en de zieke Henriette Vogel pleegden in 1811 samen zelfmoord. Die daad is lange tijd gezien als het summum van romantische liefde. Maar was die dat wel? De Oostenrijkse Jessica Hausner beweert van niet in deze zwarte komedie. Kleist had andere vrouwen ook al gevraagd en die hadden geweigerd. Hausners kale visuele stijl - met veel aandacht voor historische details - past goed bij de materie, maar het grote verhaal over de verstikkende Pruisische samenleving dat ze wil vertellen, blijft te vaag.

Freistatt

2015 |

Duitsland 2015. Marc Brummund. Met o.a. Louis Hofmann, Alexander Held, Stephan Grossmann, Katharina Lorenz en Max Riemelt.

Het is 1968 en de veertienjarige Wolfgang (Hofmann) voert een strijd met zijn stiefvader, die hem uiteindelijk naar een christelijk heropvoedingstehuis in Saksen stuurt. Geen rockmuziek en gezellig gehang met vrienden meer: de jongen komt in een soort werkkamp terecht, waarin tieners worden vernederd en mishandeld. Regisseur Brummund maakte een filmisch commentaar op praktijken die in Duitsland tot in de jaren zeventig voortduurden. Met het engagement zit het wel goed, maar de film is tegelijkertijd wat schematisch en voorspelbaar van opzet.