Cora Frost

Acteur

Cora Frost is acteur.
Er zijn 3 films gevonden.

Flucht ins Leben - Die Erika und Klaus Mann Story

2001 | Drama, Documentaire

Duitsland/Verenigd Koninkrijk 2001. Drama van Andrea Weiss en Wieland Speck. Met o.a. Conny Appenzeller, Albrecht Becker, Sol Bondy, Thomas Bronner en Michael Callahan.

De titel van deze documentaire die vermengd is met docudrama, is ontleend aan een boek van Klaus en Erika Mann uit 1939. In de Engelstalige versie is de verhaalstem te horen van Vanessa Redgrave - in de Duitstalige versie is het Barbara Nusse - en Corin Redgrave, resp. Ulrich Matthes, die artikelen uit kranten en tijdschriften, gedichten of gedeeltes uit de boeken voorlezen. Verder bevat de film fragmenten uit interviews en oude journaalopnames. Uit de boeken en toneelstukken van Klaus Mann (o.a. Der fromme Tanz, Der Vulkan en Speed) worden scène's nagespeeld die dan weer het docudrama gedeelte vormen. Zo ontstaat er een beeld van Klaus en Erika die doorgingen voor een tweeling, maar bijna twee jaar scheelden en beiden tijdens hun bohemiène-achtige leven in Berlijn, hun biseksualiteit ontdekten, nadat ze hun geboorteplaats München verlaten hadden. Dat hadden ze van geen vreemde, want hun vader, de beroemde schrijver en Nobelprijswinnaar Thomas Mann, was ook biseksueel. Erika trouwde twee maal; eerst met Gustaf Gründgens, een opportunist die onder de nazi's het schouwburgwezen onder zijn beheer kreeg, en later met de Britse dichter W.H. Auden, waardoor ze de Engelse nationaliteit kreeg. Klaus had een ongelukkig huwelijk met Pamela Wedekind en was een somber mens - in 1949 pleegde hij zelfmoord. Zijn zus overleefde hem bijna twintig jaar, zij ging tenslotte kapot aan de drugs en de alcohol. De film bevat een interview in het Engels met Marianne Breslauer-Feilchenfeldt en Elisabeth Mann-Borgese, die het langst leefde; zij stierf in februari 2002 aan longontsteking na een uiterst kort ziekbed. De compositie van de film is rommelig, het materiaal betrekkelijk en hij kan zich niet meten aan zowel de miniserie als de documentaire, beiden in drie delen, van Heinrich Breloer. Anderzijds heeft de familie Mann zijn stempel gedrukt op de Duitse literatuur uit de twintigste eeuw en in dit opzicht is deze film voor kijkers die steeds meer willen weten natuurlijk heel interessant. Het scenario is van Weiss en Speck. Het camerawerk is van Uli Fischer, Ann T. Rossetti en Nuala Campbell.

Paradiso - Sieben Tage mit sieben Frauen

2000 | Komedie

Duitsland 2000. Komedie van Rudolf Thome. Met o.a. Hanns Zischler, Cora Frost, Adriana Altaras, Sabine Bach en Khyana El Bitar.

Succesvolle componist Adam Bergschmidt (Zischler) wordt binnenkort zestig. Hij werkt door de week alleen in een knus huis aan een meer in Mecklenburg-Vorpommeren, vier uur reizen in noordelijke richting vanuit Berlijn. Zijn derde vrouw, de nog jonge Eva W[KA3]ustenberg (Frost), heeft twee kinderen van hem en woont in Berlijn. Ze besluiten dat Adam ter gelegenheid van zijn verjaardag een week zal doorbrengen in het huis aan het meer met alle vrouwen die een rol hebben gespeeld in zijn leven. Dat is zijn vrouw Eva, zijn eerste vrouw Berenice (Hermann), die een klooster is ingegaan en een non is, Billy (Brattia), de zoon uit zijn eerste huwelijk, zijn tweede vrouw Lulu (Altaras), een gevierde actrice, ma[KA4]itresses van weleer Marion (El Bitar), operazangeres Lucia (Hindersin), Jacqueline (Zur M[KA3]uhlen) en Lilith (Bach). Het begint met het uitpakken van cadeaus, waarbij Adam moet raden wie wat gaf (dat doet hij goed), er wordt gemeenschappelijk gekookt en vooral veel gepraat. Billy maakt zijn vader nogal wat verwijten. Adam neemt hen mee naar een uitvoering van een nieuwe compositie die hij geschreven heeft en ze bezoeken een waarzegster, die hem voorspelt dat hij wederom een nieuwe ontmoeting zal hebben. De negentiende film van Thome, waarvoor hij het scenario schreef, staat op het niveau van de vertellingen van Eric Rohmer met enkele vinnigheden van Woody Allen. Deze op de Berlinale 2000 bekroonde film bevat veel monologue interieur als Adam aan het overpeinzen slaat. Het spel is ongerijmd maar goed en de bijbelse parabel ligt er te dik bovenop. Vrouwvijandig is deze rolprent geenszins en het camerawerk van Reinhold Vorschneider laat zien hoe mooi het Duitse merengebied eigenlijk is. Technisch is het allemaal prachtig uitgevoerd. Dolby mono.

Tigerstreifenbaby wartet auf Tarzan

1998 | Fantasy, Komedie

Duitsland 1998. Fantasy van Rudolf Thome. Met o.a. Herbert Fritsch, Cora Frost, Valeska Hanel, Irm Hermann en Rüdiger Vogler.

Theo (Werner) en Luise (Frost) zijn nog maar kort getrouwd. Ze keren terug van een welverdiende vakantie naar Berlijn en pikken onderweg en blonde punkachtige lifter op: het is Frank Mackay (Fritsch) uit het jaar 5000 (en nog wat), die geen kleingeld bij zich heeft, maar wel een koffer vol goudstaafjes. In Franks universum is de vrouwelijke kunne uitgestorven. Luise ziet hem wel zitten en begint al meteen naar hem te lonken. Frank is echter op zoek naar Laura Luna (Hanel) de succesvolle schrijfster van het boek met de titel van deze film. Hij is n.l. verliefd op haar foto en wil haar overhalen met hem terug te keren naar de toekomst. Via haar rijke uitgeefster Birgit Kirchstein (Hermann) komt hij achter haar adres, maar na een gezellig etentje in een restaurant, waarbij ze zich door Chinezen beloerd voelen, ontdekken ze dat Laura`s flat is doorzocht. Laura stelt voor naar het zomerhuis van haar vader (Vogler) te gaan en Frank vraagt aan Luise om mee te gaan. Theo is dan net even uit het zicht verdwenen (en dat komt goed uit). In het zomerhuis ontwikkelt zich een gezellige driehoeksverhouding, waarbij iedereen met iedereen in bed duikt. Ondertussen doet Laura een poging om haar nieuwe boek Die utopische Frau te schrijven. Tenslotte komt Theo weer boven water en maakt een einde aan al dat paradijselijke geluk. Het scenario van regisseur Thome en Peter Lund klinkt niet alleen belachelijk, maar is het ook. Het zijn de spelprestaties van de onervaren Frost (een zangeres) en Hanel, die de aandacht van de kijker met de erotische fantasieën van een inmiddels bejaarde 'achtenzestiger' weten vast te houden. Het duurt vrij lang voordat de film op gang komt en lesbische kijksters voelen zich te kort gedaan door zoveel, en tegelijkertijd zo weinig door een man bedachte seks tussen twee vrouwen. Veel 'gewone kijkers van vlees en bloed' ontgaat deze film geheel en al. Het camerawerk van Carsten Thiele is onberispelijk. Regionale omroep WDR was medeproducent en medefinancier van het Thome's project.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Cora Frost op televisie komt.

Reageer