Constance Moore: cast.
Er zijn 19 films gevonden.

In Old Sacramento

1946 | Western

Verenigde Staten 1946. Western van Joseph Kane. Met o.a. William Elliott, Constance Moore, Hank Daniels, Ruth Donnelly en Eugene Pallette.

De outlaw Spanish Jack wordt door de sheriff op de hielen gezeten. Hij wordt verliefd op saloonzangeres Moore. Als een ander voor zijn misdaden wordt opgepakt, offert hij zich op. Elliott speelt de gemaskerde bandiet, en daar hadden zijn fans wel even moeite mee. Hij was een acteur uit seriewesterns, die door zijn studio, Republic, gepromoveerd was. Hij mocht tot 1950 in tien B-westerns optreden, en dat was een beter genre. Dit was de eerste die Elliott maakte, samen met regisseur Kane die in het algemeen zijn B-films zou regisseren. Elliott wilde toen ook niet meer als 'Wild Bill' op de titelrol staan, maar netjes als 'William'.

Mexicana

1945 | Muziek, Romantiek

Verenigde Staten 1945. Muziek van Alfred Santell. Met o.a. Tito Guizar, Constance Moore, Leo Carrillo, Estelita Rodriguez en Howard Freeman.

Deze musical behandelt de relatie tussen Guizar en Moore, die in Mexico samen een film maken. Guizar wil van het gedoe met fans af en ziet wel wat in een nephuwelijk met Moore. Er wordt veel en goed gezongen, en dat maakt de film onderhoudend. Het verhaal is niet zo belangrijk. Guizar werd door Republic vaak ingezet om de Mexicanen die in de VS woonden naar de bioscoop te trekken.

Earl Carroll Vanities

1945 | Musical

Verenigde Staten 1945. Musical van Joseph Santley. Met o.a. Dennis O'Keefe, Constance Moore, Eve Arden, Otto Kruger en Alan Mowbray.

Een bekoorlijke prinses uit een arm vorstendom gaat naar New York om daar als zangeres in een nachtclub het nodige geld bijeen te garen. Republic Pictures deed zijn uiterste best om hier een musical van klasse van te maken, maar een meer dan middelmatig niveau werd niet bereikt. Arden voegt er haar gebruikelijke spitsvondigheden aan toe.

Delightfully Dangerous

1945 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1945. Drama van Arthur Lubin. Met o.a. Jane Powell, Ralph Bellamy, Constance Moore, Morton Gould Orchestra en Arthur Treacher.

Plezierig gebazel van zusjes Powell (bezadigd) en Moore (stripper) die vechten om de liefde van Bellamy.

Show Business

1944 | Musical

Verenigde Staten 1944. Musical van Edwin L. Marin. Met o.a. Eddie Cantor, Joan Davis, George Murphy, Nancy Kelly en Constance Moore.

De musical werd gemaakt ter gelegenheid van Eddie Cantors 35- jarige jubileum en het is een caleidoscoop van sterren van 1914 uit de veaudeville-dagen tot de keur van de Ziegfeld Follies. Joan Davis valt het meeste op. Voor de liefhebbers. Een van de liedjes: 'It Had To Be You'.

Atlantic City

1944 | Muziek, Musical

Verenigde Staten 1944. Muziek van Ray McCarey. Met o.a. Brad Taylor, Constance Moore, Charley Grapewin, Jerry Colonna en Adele Mara.

Ondernemende jongeman Taylor heeft het originele idee om aan het begin van de 20e eeuw de grote pier bij New York om te toveren tot het grootste entertainment centrum ter wereld. Hij noemt het Atlantic City. Het ontstaan van dit gokparadijs wordt hier in een sympathieke, goedkoop gemaakte, musical verteld. Historisch waardeloos, maar de muziek van o.a. Louis Armstrong, Paul Whiteman, e.a., maakt heel veel goed. Om het verhaal van opkomst en ondergang van deze goktent-exploitant nog wat stroperiger te maken, toverden scenaristen Doris Gilbert, Frank Gill Jr., en George Carlton Brown, er nog een love-story bij tussen Taylor en Moore. Dit leuke niemendalletje werd in beeld gebracht door John Alton en heeft niets te maken met de gelijknamige film van Louis Malle. Taylor, vanaf deze film heet hij zo, was Stanley Brown bij Columbia.

Take a Letter, Darling

1942 | Komedie

Verenigde Staten 1942. Komedie van Mitchell Leisen. Met o.a. Rosalind Russell, Fred MacMurray, Constance Moore, Robert Benchley en Macdonald Carey.

We horen geestige dialogen wanneer Rosalind als reclamevrouw MacMurray inhuurt als secretaris, maar de relatie houdt daar niet mee op. Benchley is treffend als Russells gokkende vennoot. Het scenario is van Claude Binyon, naar een verhaal van George Beck. Camerawerk van John Mescall.

I Wanted Wings

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Mitchell Leisen. Met o.a. Ray Milland, William Holden, Wayne Morris, Brian Donlevy en Constance Moore.

Het oubollig gegeven van drie mannen die een training ondergaan bij de luchtmacht is meer bedoeld als introductie voor Lake om als ster te stralen; dat blijft het enige interessante. De film kreeg echter een Oscar voor de special effects.

Buy Me That Town

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Eugene Forde. Met o.a. Lloyd Nolan, Albert Dekker, Constance Moore, Sheldon Leonard en Vera Vague.

Komedie over een stel gangsters die een stad bezetten - maar dan wel met een knipoog. De film is humoristisch en is het aankijken waard. Het is pretentieloos amusement met Cameron in een klein rolletje, nog slechts een paar jaar verwijderd van zijn status als westernster.

Argentine Nights

1940 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1940. Komedie van Albert S. Rogell en Albert Rogell. Met o.a. < Ritz Brothers, Constance Moore, George Reeves, Peggy Moran en Anne Nagel.

Ontstuimige, muzikale komedie met de Ritzbroers die uit de VS wegvluchten en bij een groep artiesten in Argentinië terechtkomen. Onsamenhangend gegeven, maar plezierig.

You Can't Cheat an Honest Man

1939 | Komedie

Verenigde Staten 1939. Komedie van George Marshall en Edward Cline. Met o.a. W. C. Fields, Edgar Bergen, Constance Moore, James Bush en Mary Forbes.

Fields is als Larson F. Whipsnade een circusdirecteur, en zijn escapades worden onderbroken door Bergen en Charlie McCarthy met allerlei schitterend kluchtwerk. Deze Fields-komedie is ietsje minder dan zijn andere films, maar nog steeds de moeite waard.

Ex-Champ

1939 | Drama

Verenigde Staten 1939. Drama van Phil Rosen. Met o.a. Victor McLaglen, Tom Brown, Nan Grey en Constance Moore.

Lopende - band - celluloidvuller over een oude, doorgewinterde bokser die probeert goede daden te doen voor zijn zoon, hetgeen het goksyndicaat niet welgevallig is.

Detective Charlie Mccarthy

1939 |

1939. Frank Tuttle. Met o.a. Charlie McCarthy, Edgar Bergen, Harold Huber, John Sutton en Robert Cummings.

Lopende - band - celluloidvuller over een oude, doorgewinterde bokser die probeert goede daden te doen voor zijn zoon, hetgeen het goksyndicaat niet welgevallig is.

Destination Saturn

1939 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1939. Sciencefiction van Ford Beebe, Saul Goodkind en Saul A. Goodkind. Met o.a. Buster Crabbe, Constance Moore, Jackie Moran, Jack Mulhall en Anthony Warde.

Nieuwe versie van de BUCK ROGERS serie. Buck en Buddy Wade, worden van een schijndood tot leven gewekt door toekomstige geleerden die dan op Aarde zijn, en binden de strijd aan tegen Killer Kane en zijn supergangsters. Ongeïnspireerde bewerking van het oorspronkelijke filmmateriaal.

Buck Rogers

1939 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1939. Sciencefiction van Ford Beebe en Saul A. Goodkind. Met o.a. Buster Crabbe, Constance Moore, Jackie Moran, Jack Mulhall en Anthony Warde.

Serial in twaalf hoofdstukken. Crabbe speelt de stripheld Buck Rogers. Eerder speelde hij al Flash Gordon. Universal besteedde een flink bedrag en er kwam een goed resultaat uit de bus. Crabbe en zijn vriend Moran worden na 500 jaar wakker en stellen vast dat de aarde dan getiranniseerd wordt door Warde. Samen met Moore (als Wilma Deering) en Shaw (als Dr. Huer) gaan ze de tiran te lijf. Er zit volop actie en spanning in het scenario van Norman S. Hall en Ray Trampe. Jerry Ash was de bekwame cameraman en Barney Sarecky de producent. Er werden twee filmversies uit de serial gemonteerd, in 1953 PLANET OUTLAWS en in 1965 DESTINATION SATURN. Maar er gaat niets boven deze goede serial met een glansrol van Crabbe. In 1979 werd de stripfiguur opnieuw tot leven gebracht, gevolgd door een tv-serie. Gil Gerard speelde toen Buck Rogers.

Wives under Suspicion

1938 | Drama

Verenigde Staten 1938. Drama van James Whale. Met o.a. Warren William, Gail Patrick, Constance Moore, William Lundigan en Ralph Morgan.

Openbaar aanklager Williams is onverbiddelijk voorstander van de doodstraf voor moordenaars. Niemand is volgens hem in staat tot moord als dit niet in zijn natuur ligt. Op het ogenblik dat hij een gerespecteerd dokter naar de stoel wil sturen wegens moord op diens ontrouwe echtgenote, krijgt hij het vermoeden dat ook zijn vrouw, Patrick, er een minnaar op nahoudt. Voorspelbaar melodrama, dat nu tranerig, traag en sterk verouderd overkomt. Het scenario van Myles Connolly, gebaseerd op een toneelstuk van Ladislaus Fedor, is geforceerd en ook al is het einde zeer sterk, dit is niet voldoende om de film te redden. George Robinson fotografeerde en Charles Previn zorgde voor de score.

The Missing Guest

1938 | Misdaad

Verenigde Staten 1938. Misdaad van John Rawlins. Met o.a. Paul Kelly, Constance Moore, William Lundigan, Edwin Stanley en Selmer Jackson.

Zoals wel vaker gebeurde in B-melodrama`s uit de jaren dertig, is ook hier een dagbladjournalist (uiteraard `Scoop`ofwel (primeur genaamd) ter plekke wanneer zich een reeks moorden voltrekt in een spookhuis. Eerder verfilmd als SECRET OF THE BLUE ROOM en opnieuw als MURDER IN THE BLUE ROOM.

The Last Stand

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph H. Lewis. Met o.a. Bob Baker, Constance Moore, Fuzzy Knight, Earl Hodgins en Forrest Taylor.

Een onderhoudende western met het bekende thema: de held (Baker) doet zich voor als bandiet om toegang te krijgen tot een bende. De leider ervan heeft zijn vader vermoord.

Border Wolves

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph H. Lewis. Met o.a. Bob Baker, Constance Moore, Fuzzy Knight, Dickie Jones en Willie Fung.

Baker komt in de problemen in deze langzame western omdat hij wordt aangezien voor een bandiet. Het kost hem de nodige moeite zijn naam weer te zuiveren, ook al omdat het scenario te wensen overlaat.