Beto Villares: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

The Year My Parents Went on Vacation

2006 | Drama

Brazilië 2006. Drama van Cao Hamburger. Met o.a. Michel Joelsas, Germano Haiut, Simone Spoladore, Eduardo Moreira en Paulo Autran.

In de zomer van 1970 brengen zijn ouders, linkse activisten, de twaalfjarige Mauro (Joelsas) naar zijn opa en gaan zelf op vakantie. Opa blijkt overleden, Mauro komt terecht bij de orthodox-joodse ouwe knorrepot Shlomo (Haiut), en twijfelt of zijn ouders nog wel terugkomen. Door de ogen van een kind zien we hoe Brazilië destijds in de greep was van dictatuur én in de ban van het WK voetbal. Voetbalgekte rond held Pelé en nieuwe vriendschappen helpen de jongen door een onzekere tijd, in dit gevoelige drama dat ernst en vrolijkheid combineert. Gouden Beer-nominatie in Berlijn.

Antônia - O Filme

2006 | Drama, Muziek

Brazilië 2006. Drama van Tata Amaral. Met o.a. Negra Li, Cindy Mendes, Leilah Moreno en Jacqueline Simão.

Eerst een korte film, daarna een televisieserie en vervolgens deze bioscoopfilm: het gegeven van vier hiphoppende meiden uit de Vila Brasilândia-favela van São Paulo bleek rijk aan niche-overstijgende hitpotentie. Verhaaltje ontstijgt nauwelijks het niveau van de tv-soap over Preta, Barbarah, Mayah en Lena die 'het gaan maken' in de popbiz. Thema's als armoede, achterbuurtgeweld, alleenstaand moederschap, seksisme en racisme ontbreken echter niet. Hoofdrolspelend kwartet is zelf in de muziek actief, waardoor hun groep Antônia authentiek overkomt. Amarals dynamische regie gaat vrolijk voorbij aan oppervlakkigheid van hiphop- en R&B-cultuur.

Abril Despedaçado

2001 | Drama, Actiefilm

Frankrijk​/​​Brazilië​/​​Zwitserland 2001. Drama van Walter Salles. Met o.a. Jose Dumont, Rita Assemany, Luiz Carlos Vasconcelos, Ravi Ramos Lacerda en Flavia Marco Antonio.

Fraai gestileerde film over strijdende families en bloedwraak. Net als in Central do Brasil, goed voor twee Oscarnominaties en bijna zestig andere filmprijzen, kiest regisseur Salles in Behind the Sun voor het vertelperspectief van een kleine jongen. Opnieuw is het een effectieve vertelwijze, gesteund door sterk spel en gevat in oogstrelend camerawerk, met gloedvolle tinten. Het eenvoudige verhaal slaat echter dood op platte symboliek en behaagzieke mooifilmerij. Regisseur Salles baseerde zijn film op 'Een breuk in april' van Ismail Kadare, maar hij nam alleen het thema van de bloedwraak over en zette het verhaal verder volledig naar zijn hand.

L pide

1997 |

Brazilië 1997. Paulo Morelli. Met o.a. Antonio Calloni en Denise Fraga.

Fraai gestileerde film over strijdende families en bloedwraak. Net als in Central do Brasil, goed voor twee Oscarnominaties en bijna zestig andere filmprijzen, kiest regisseur Salles in Behind the Sun voor het vertelperspectief van een kleine jongen. Opnieuw is het een effectieve vertelwijze, gesteund door sterk spel en gevat in oogstrelend camerawerk, met gloedvolle tinten. Het eenvoudige verhaal slaat echter dood op platte symboliek en behaagzieke mooifilmerij. Regisseur Salles baseerde zijn film op 'Een breuk in april' van Ismail Kadare, maar hij nam alleen het thema van de bloedwraak over en zette het verhaal verder volledig naar zijn hand.