Odette Duc: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les Maîtresses de vacances

1974 | Erotiek

Frankrijk 1974. Erotiek van Pierre Unia. Met o.a. Yves Collignon, Carina François, Victoria Ville, Laurence Bosch en Marie-Christine Carliez.

De ontgroening van een veel te serieuze student door twee brutale nichtjes, evenals door een mooie buurvrouw op vakantie in een Normandisch landhuis. De zoveelste film over puistige adolescenten. Bovendien geeft hij een verkeerd beeld van de jeugd en het leven, hoewel, toen de film gemaakt werd was het nog geen crisis. Over het geheel genomen een komedie zonder scenario en zonder stijl, gemaakt van aan elkaar geregen scènes waarin de kleine geneugten te zien zijn. Van het genre van Robert Lamoureux en Pascal Thomas. Ook bekend als LE PUCEAU.

Le Seuil du vide

1971 | Horror, Mysterie

Frankrijk 1971. Horror van Jean-François Davy. Met o.a. Dominique Erlanger, Jean Servais, Pierre Vaneck, Odette Duc en Michel Lemoine.

De geliefde van een overgeplaatst politicus huurt via een bevriende arts een kamer bij een oude Parijse dame, die haar toegang tot één bepaald vertrek verbiedt. Ze gaat toch naar binnen, ziet vreemde verschijningen en verschijnselen en ontdekt dat de arts haar lichaam wil gebruiken voor de verjonging van de oude hospita. Interessante poging tot een eigentijdse Franse horrorfilm, die door middel van dubbelzinnige details de alledaagse werkelijkheid verontrustend weet te tekenen, maar in de vormgeving van de fantasie beroep doet op overbekende effecten. Niettemin een veelbelovend debuut dat nooit bioscooproulatie kreeg, zodat de regisseur zich moest omscholen voor pornofilms om faillissement te ontlopen.

La Maison

1970 | Komedie

Frankrijk 1970. Komedie van Gérard Brach. Met o.a. Michel Simon, Patti D'Arbanville, Alain Libolt, Paul Préboist en Richard Bohringer.

Een ex-leraar natuurlijke historie woont in een oud landhuis met zijn bediende, waar hij ongevraagd de dochter van een Amerikaanse collega te logeren krijgt in wier gevolg zich een groep hippies op zijn terrein installeert. Hij geniet van alle onverwachte voorvallen en is zich na hun vertrek zijn eenzaamheid des te pijnlijker bewust. Het non-conformisme van de oude Simon en de frisheid van het fotomodel dat het lied MY LADY D`ARBANVILLE inspireerde zijn ideaal voor de broze tragi-komedie waarmee de scenarioschrijver van Polanski veelbelovend debuteerde. (Hij zou het echter bij slechts één volgende film laten.)