Liane Haid: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Die Fünf Karnickel

1954 | Komedie

Oostenrijk 1954. Komedie van Kurt Steinwendner. Met o.a. Ingrid Lutz, Josef Menschik, Rudolf Carl, Pepi Glöckner-Kramer en Wolfgang Hebenstreit.

Een uit mannen bestaand kaartclubje willen wel eens in een naburig dorp de 'Fünf Karnickel' zien dansen. Hun vrouwen, verenigd door het clubje van de kaartspelende echtgenoten, volgen hen met een korte interval, want ze zijn het met een bezoek aan een dergelijke nachtgelegenheid in het geheel niet eens. Onnozel gedoe.

Die Unvollkommene Liebe

1940 | Drama

Duitsland 1940. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Willy Fritsch, Gisela Uhlen, Liane Haid en Ida Wüst.

De ingenieur Thomas Holk verlooft zich met de boerendochter Krista, tot ergernis van de mondaine Ada Rasmus, die 't liefst zèlf met hem zou trouwen. Ze probeert het meisje zwart te maken. Er wordt erg veel gepraat, maar het spel van Uhlen en Fritsch is aardig.

Peter im Schnee

1937 | Drama

Oostenrijk 1937. Drama van Karl Lamac. Met o.a. Traudl Stark, Liane Haid, Ursula Grabley, Paul Hörbiger en Annie Rosar.

Door toedoen van hun kind wordt het huwelijk van een stel dat op scheiden staat gered. Matte regie en er wordt, behalve door Paul Hörbiger, niet erg overtuigend geacteerd.

Wer zuletzt küsst...

1936 | Komedie

Oostenrijk 1936. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Liane Haid, Theo Lingen, Hans Moser, Annie Rosar en Susi Lanner.

Een jongeman, die verliefd is op de dochter van een grammofoonplatenfabrikant, wordt aangezien voor de vriend van een in het geheim getrouwde filmster. Een komedie die steunt op het komiekentrio Moser-Lingen-Rühmann en waarin bovendien liedjes van Robert Stolz voorkomen, waaronder Ungeküsst sollst du nicht schlafen gehn'. Onder een variatie daarop, UNGEKŸSST SOLL MAN NICHT SCHLAFEN GEHEN, wordt de film ook wel vertoond. Het scenario is van Fritz Koselka. Het camerawerk is van Harry Stradling.

Tanzmusik

1935 | Muziek

Oostenrijk 1935. Muziek van J.A. Hübler-Kahla. Met o.a. Liane Haid, Gusti Huber, Hermann Thimig, Leo Slezak en Georg Alexander.

Een Weense pianist, die in Amerika jazzmusicus is geworden, keert naar zijn land terug om zich voortaan aan de klassieke muziek te wijden. De Amerikaanse vrouw, die hij onderweg trouwt, houdt daar niet van en dus raakt het huwelijk op de klippen. Gelukkig heeft hij inmiddels een Oostenrijks meisje leren kennen! Goed spel van allen, maar Slezak steelt de show.

Die Fahrt in die Jugend

1935 | Komedie

Oostenrijk 1935. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Hermann Thimig, Hans Moser, Rudolf Carl, Leo Slezak en Liane Haid.

Een man van middelbare leeftijd ondergaat ter wille van een jonge soubrette een verjongingskuur, maar zijn neef verovert haar. Aardige verfilming van gelijknamige operette van Eduard Künneke, met een prima dubbelrol van Hermann Thimig en goede bijrollen van Leo Slezak en Hans Moser.

Besuch am Abend

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Paul Hörbiger, Liane Haid, Harald Paulsen, Jakob Tiedtke en Erika Gläßner.

Flauwe komedie over een geremde jongeman (H[KA3]orbiger) die onverwacht bezoek krijgt van een revuemeisje (Haid). Zij wijdt hem stukje bij beetje in in de liefde. Natuurlijk op zedige wijze, geheel in de stijl van 1934. Ondanks het originele idee en de goede muziek wil de film maar niet van de grond komen, en de kijker raakt al snel verveeld. Jammer van de goede acteurs.

Stern von Valencia

1933 | Avonturenfilm

Duitsland 1933. Avonturenfilm van Alfred Zeisler. Met o.a. Liane Haid, Ossi Oswalda, Paul Westermeier en Hans Deppe.

Een man vindt zijn verdwenen vrouw als danseres in een variététheater terug, maar ondekt tevens dat men op het punt staat haar en haar collega's als blanke slavinnen te ontvoeren. Hoewel er goed geacteerd wordt en ook de cameraman een aardig woordje meespreekt, wil de film maar niet tot leven komen.

Madame wünscht keine Kinder

1933 | Komedie

Oostenrijk​/​​Duitsland 1933. Komedie van Hans Steinhoff. Met o.a. Georg Alexander, Liane Haid, Lucie Mannheim, Erika Glässner en Hans Moser.

Het scenario is van Billy Wilder en Max Kolpe, het succesvolle filmschrijversduo, naar de roman Madame ne veut pas d'enfants van Clément Vautel. Schlagers 'Nur sport' en 'Ich geh' nie von dir fort'. Het kersverse huisvrouwtje van dokter Alexander is een tennisfreak en wil niets van kindertjes krijgen en eten koken weten. Steinhoff filmde later de kwalijke HITLERJUNGE QUEX. In de Franstalige versie van deze film, MADAME NE VEUT PAS D'ENFANTS, speelden Marie Clory en Robert Arnoux.

Ich will nicht wissen wer du bist

1932 | Komedie, Muziek

Duitsland 1932. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Liane Haid, Gustav Fröhlich, Betty Bird, Max Gülstorff en Fritz Odemar.

Een verarmde graaf, die zijn brood als chauffeur verdient, ontmoet een meisje dat niet met een chauffeur maar wel met een verarmde graaf wil trouwen! Een vrolijke filmoperette met alleraardigste liedjes van Robert Stolz en prima rollen van Liane Haid en Gustav Fröhlich.

Der Prinz von Arkadien

1932 | Avonturenfilm, Muziek

Oostenrijk 1932. Avonturenfilm van Karl Hartl. Met o.a. Willi Forst, Liane Haid, Hedwig Bleibtreu, Herbert Hübner en Ingeborg Grahn.

Een prins wordt afgezet en trouwt met een actrice. Typische Forst-Stolz-produktie.

Der Unsterbliche Lump

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Gustav Ucicky. Met o.a. Gustav Fröhlich, Liane Haid, Attila Hörbiger, Hans Adalbert Schlettow en Paul Hörbiger.

Een operette van Felix Doermann en Edmund Eysler over een dorpsonderwijzer die een opera componeert terwijl zijn beminde een rijke boer trouwt.

Das Lied ist aus

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Liane Haid, Willi Forst, Hedwig Bleibtreu, Fritz Odemar en Otto Wallburg.

Een operettezangeres is verliefd op haar secretaris, die echter weigert zich aan haar te binden. Liane Haid en Willi Forst zijn prima in dit trieste verhaal, waarvoor Robert Stolz het beroemde 'Adieu, mein kleiner Gardeoffizier' componeerde.

Schlagende Wetter

1923 | Zwijgende film

Duitsland 1923. Zwijgende film van Karl Grune. Met o.a. Liane Haid, Eugen Klöpfer, Walter Brügmann en Adele Reuter-Eichberg.

De jonge Maria wordt het ouderlijk huis uitgestuurd en in de steek gelaten door vriend Georg wanneer ze zwanger blijkt, maar vindt onderdak bij mijnwerker Thomas. Wanneer Georg terugkeert komt het tot een noodlottige confrontatie. Het originele negatief van dit stomme melodrama is zoek, deze versie is samengesteld uit Duitse en Italiaanse kopieën, en de gehele tweede akte ontbreekt. Evengoed de moeite waard om de indringende mijnscènes en het innovatieve camerawerk en lichtgebruik. Regisseur Grune (Die Straße) introduceert een naturalistische blik in een expressionistische tijd.