Walter Bannert

Regisseur

Walter Bannert is regisseur.
Er zijn 30 films gevonden.

Wieder daheim

2008 | Drama

Duitsland 2008. Drama van Walter Bannert. Met o.a. Uschi Glas, Enzi Fuchs en Horst Sachtleben.

Meer dan twintig jaar geleden heeft Maren Bertram de ouderlijke boerderij na een heftige ruzie verlaten. Zij hield haar vader verantwoordelijk voor de dood van haar moeder, maar nu komt ze weer terug in haar geboortedorp om zich te verzoenen met haar vader.

Liebe für Fortgeschrittene

2008 | Romantisch drama

Oostenrijk/Duitsland 2008. Romantisch drama van Walter Bannert. Met o.a. Heidelinde Weis, Günther Maria Halmer en Katharina Stemberger.

Fabrikante Erika Backström leidt met ijzeren hand het familiebedrijf. De ideeën van haar kinderen Vanessa en Markus om het bedrijf te moderniseren vindt ze maar niks - totdat ze plotseling verliefd wordt op tuinman Otto.

1:0 für das Glück

2008 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2008. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Thekla Carola Wied, Peter Sattmann en Eva Pflug.

De gescheiden lerares Petra Winter geeft Duits en Latijn, maar als de sportleraar ziek wordt, moet zij het van hem overnemen. Binnenkort is er een belangrijke voetbalwedstrijd en Petra moet het team naar de overwinning leiden. Gelukkig krijgt ze hulp van haar charmante huismeester Christian.

Ein Fall für Mair

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Walter Bannert. Met o.a. Alexander Held, Gerd Anthoff en Ilse Neubauer.

De ervaren advocaat Konrad Mair had een glanzende carrière in de stad kunnen hebben, maar zijn Beierse dorpsgenoten zijn belangrijker voor hem. Rijk worden kan hij niet want zijn cliënten kunnen weinig betalen, maar hebben wel vaak grote problemen

Zwei am großen See - Große Gefühle

2006 | Komedie

Duitsland 2006. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Gerd Anthoff, Ruth Drexel en Uschi Glas.

Als Breitwieser er achter komt dat Antonia's grote liefde in zijn hotel verblijft, regelt hij heimelijk een ontmoeting tussen de twee. Ook voor Regina heeft hij amoureuze plannen die uiteindelijk moeten leiden tot het in zijn bezit vallen van het hotel

Unter weißen Segeln - Abschiedsvorstellung

2005 | Drama, Komedie

Duitsland 2005. Drama van Walter Bannert. Met o.a. Michael Degen, Gila von Weiterhausen, Claudia Messner, Roswitha Schreiner en Ingo Naujoks.

De laatste zeiltocht van de viermaster Star Clipper eindigt in een keldergang door het fantasieloze scenario van Hartmann Schmige. Ingebeelde zieke, concertpianist Caspari (Degen) vreest dat hij MS heeft en wil zich verzoenen met zijn ex-gades, Vera (Von Weitershausen), die arts is, en Ruth Bach (Messner), die Caspari`s agente was. Hun weerzien wordt een regelrechte ramp, want de dames voor wie de jaren eveneens tellen, gedragen zich als furies. Reisorganisatrice Marlene (Neubauer), die eveneens aan boord is, wordt in Egypte het hof gemaakt door Yussuf (Tobias) en moet uit haar benarde positie gered worden door kapitein Bernd Jensen (Janson). De kijkers hopen op zijn minst dat het drijfijs tussen deze twee gaat smelten. In een subplotje wordt automonteur Kwiatkowksi (Naujoks), die net weduwnaar is geworden, verliefd op de charmante reisleidster Probst (Schreiner) als hij zand uit de woestijn wil meenemen voor het graf van zijn vrouw. Zonde van al dat talent, maar lieve mensen, deze variatie op DAS TRAUMSCHIFF is niks en bleef ongeliefd bij de kijkersmassa. Het camerawerk is van Thomas Merker en Duli Diemannsberger.

Zwei am großen See

2004 | Komedie, Drama

Duitsland 2004. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Uschi Glas, Ruth Drexel, Gerd Anthoff, Florian Weber en Eva Haßmann.

Regina Lechner (Drexel) is al twintig jaar de toegewijde huishoudster en levenspartner van de steenrijke Justus Haslinger (Berger), die in een kapitale villa op een prachtig stuk grond aan de Chiemsee woont. Regina gaat er vanuit dat zij in het testament van Justus staat als enige erfgename en koopt alvast een luxe bungalow van Bartholom[KA3]aus Breitwieser (Anthoff) om te bewonen als Justus het tijdelijke met het eeuwige verwisselt. Breitwieser heeft hele andere plannen: hij loert op de villa en de grond, sjoemelt met de hypotheek op de villa om Regina naderhand te confronteren met een onrechtmatige daad: een onderpand afgeven dat niet haar eigendom was. Als Justus dood is en het testament geopend wordt, is de verrassing groot: de enige dochter van Justus, waarvan niemand het bestaan kende, Antonia Berger (Glas) erft alles en Regina heeft het recht om levenslang in de villa te mogen blijven wonen. Breitwieser wrijft zich in de handen, hij ziet zijn kansen stijgen. De dames die willens en wetens met elkaar te maken hebben, besluiten samen te werken en van de villa een hotel te maken. Breitwieser, die met medeplichtigheid van de burgemeester (voor de nodige vergunningen) en de directeur van de bank (voor een listige lening), de dames in de afgrond probeert te duwen, rekent buiten de waard met de scherpe juriste Johanna Lottermeier (Bittenbinder), die het oplichterstrio met de kleine lettertjes in een contract te slim af is. Pure heimatsoap met sterren van weleer. Alleen voor de liefhebbers van deze nostalgie en voor hen niet slecht. Het scenario is van Franz Sengmüller en Tobias Siebert. Het camerawerk is van Georg Diemannsberger.

Tatort - Tod unter der Orgel

2004 | Mysterie

Oostenrijk 2004. Mysterie van Walter Bannert. Met o.a. Harald Krassnitzer, August Schmölzer, Helmut Berger, Michael Schönborn en Michou Friesz.

Moritz Eisner (Krassnitzer) is tegenwoordig ingedeeld bij een speciale afdeling van het ministerie van binnenlandse zaken. Zijn nieuwe baas is Wolfgang Schremser (Schm[KA3]olzer), die zo zijn eigen idee[KA3]en heeft over de misdaadbestrijding. Hun eerste missie is de verantwoordelijkheid voor de persoonlijke veiligheid van bisschop Fritz Hawranek (Berger), die zich heeft ingezet voor de mensenrechten in Brazili[KA3]e. Hij gaat in Kloster Arndorf in K[KA3]arnten een orgelconcours openen. Op Hawranek zijn in het verleden pogingen tot aanslagen gedaan. De bisschop komt te laat en de jonge organist Nikolaus Kutil (Witting) verricht de opening. Tijdens de ceremonie valt er een loden orgelpijp uit het harmonium en Kutil bezwijkt later aan zijn verwondingen. Volgens Schremser gaat het duidelijk om een aanslag, die bedoeld was voor de kerkelijke hoogwaardigheidsbekleder, maar Eisner denkt eerder aan sabotage. Dan valt er een tweede slachtoffer: een toegewijde muziekstudent maakt een kopje chocolade uit de cacaodoos van Hawranek; hij overlijdt aan ernstige vergiftigingsverschijnselen. Het ziet ernaar uit dat Schremser gelijk krijgt, maar de nuchtere Eisner beschikt over het ware speurdersinstinct. Het scenario van Alrun Fichtenbauer biedt weinig nieuws onder de zon, want het is niet de eerste keer dat Eisner buiten Wenen in een kleine plaats moet speuren. Zijn overplaatsing naar het ministerie is wel nieuw, evenals zijn 'partner' Schremser, een ware tegenstelling tot zijn kettingrokende Kommissarin uit vorige afleveringen. Het camerawerk is van Duli Diemannsberger. Aflevering 560.

Tatort: Tod unter der Orgel

2003 | Thriller

Oostenrijk/Duitsland 2003. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Helmut Berger, August Schmölzer en Harald Krassnitzer.

Moritz Eisner krijgt zijn eerste opdracht als medewerker van een speciale eenheid van het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken. Als de invaller van de bisschop sterft tijdens de opening van een internationaal orgelconcours denkt Eisner aan sabotage en niet aan een moordaanslag, maar dan valt er opnieuw een slachtoffer

Die Dickköpfe

2002 | Komedie

Duitsland 2002. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Harald Krassnitzer, Ottfried Fischer, April Hailer en Anna Brggemann.

Moritz Eisner krijgt zijn eerste opdracht als medewerker van een speciale eenheid van het Oostenrijkse ministerie van binnenlandse zaken. Als de invaller van de bisschop sterft tijdens de opening van een internationaal orgelconcours denkt Eisner aan sabotage en niet aan een moordaanslag, maar dan valt er opnieuw een slachtoffer

Tatort - Nichts mehr im Griff

2001 | Mysterie

Oostenrijk/Duitsland 2001. Mysterie van Walter Bannert. Met o.a. Harald Krassnitzer, Alois Frank, Loretta Pflaum, Gundula Rapsch en Georg Kern.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Treibjagd

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Katerina Jacob, Ruth Drexel en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Berg der Begierden

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Tod in der Walpurgisnacht

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Mord im Irrenhaus

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Hans Brenner, Ruth Drexel en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Der Mistgabelmord

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Waidmanns Zank

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katreina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Tod in der Brauerei

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Tod auf Tournee

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Tod am Altar

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Leiche dringend gesucht

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob, Ottfried Fischer en Katreina Jacob.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Bauernhochzeit

1996 | Thriller

Duitsland 1996. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Unter Freunden...

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katreina Jacob, Ottfried Fischer en Katreina Jacob.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Palermo ist nah

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Ruth Drexel, Katerina Jacob en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Der Bulle von Tölz: Das Amigo-Komplott

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Katerina Jacob, Ruth Drexel en Ottfried Fischer.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Tatort: Ein Sommernachtstraum

1993 | Thriller

Duitsland 1993. Thriller van Walter Bannert. Met o.a. Max Tidof, Udo Wachtveitl en Miro Nemc.

TATORT-films staan erom bekend dat ze actuele maatschappelijke thema`s behandelen. Deze aflevering met het Weense team van Chefinspektor Moritz Eisner (Krassnitzer) gaat over de door de nazi`s gestolen kunst. Op een chique (veel bla, bla) vernissage van een door de Oostenrijkse bankiersvereniging georganiseerde tentoonstelling van het werk van Egon Schiele hangt een aquarel, die behoort aan de joodse mevrouw Ester von Steinhof (Sorbo) uit New York. Haar advocaat Dr. Manfred Reichelt (Strobele) zorgt voor een verschrikkelijke rel (gefundenes Fressen voor de pers) zonder dat de charmante Ester daartoe opdracht had gegeven. Hier zit veel meer achter, want de schilderijen worden de volgende nacht gestolen en een nachtwaker heeft het leven gelaten. Eisner moet een kluwe van intrige, list en bedrog ontwarren en dat valt niet mee. Kunstvervalsing, speelzucht, nep expertises en de Italiaanse maffia (fraaie accenten in het Duits) in de Weense onderwereld zijn de zaken, waaraan het Oostenrijkse team bijna de handen (en meer) brandt. Het kleurrijke scenario met running gags en irritante types is van de ervaren TATORT-auteur Peter Zingler. Het camerawerk is van Hanus Polak. Mevrouw Von Steinhof krijgt haar bezit terug en mag het huis van haar vermoorde grootouders bezoeken, de huidige bewoners zijn vriendelijk, bij het kruiperige (dat ligt in de Oostenrijkse volksaard) af, tegen haar.

Tatort - Ein Sommernachtstraum

1993 | Mysterie

Duitsland 1993. Mysterie van Walter Bannert. Met o.a. Miroslav Nemec, Udo Wachtveitl, Michael Fitz, Max Tidof en Wolfgang Bauer.

Bannerts tweede TATORT-film speelt zich af in bekende Englischer Garten in M[KA3]unchen. Een toneelgroep van jonge mensen, die er Shakespeare`s [KL]Midzomernachtdroom[KLE] opvoert, raakt om een meisje (Langenwalter) slaags met een bende duivelsaanbidders onder aanvoering van Tidof. Als daarbij een dodelijk slachtoffer valt, komen vervolgens commissarissen Batic (Nemec) en Leitmayr (Wachtveitl) in actie. Een doorsnee misdaadfilm, bezet is met nieuwe gezichten die in een recent tv- drama hun sporen verdiend hebben. Franz Geiger en Hans Dräxler schreven het scenario neer. Het camearwerk is van Kurt Lorenz. Vijfde zaak van Batic en Leitmayr, aflevering 278.

Tatort - Animals

1991 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1991. Mysterie van Walter Bannert. Met o.a. Miroslav Nemec, Udo Wachtveitl, Anke Sevenich, Angelika Bartsch en Béla Erny.

Angelika Weiss wil bij de politie een aanklacht indienen over het cosmetica-bedrijf Pelzer omdat men er illegale experimenten op dieren doet. Angelika komt per abuis bij afdeling moordzaken terecht, waar commissarissen Ivo Batic (Nemec) en Franz Leitmayr (Wachtveitl) haar met een kluitje in het riet sturen. Kort daarop moeten de heren uitrukken omdat een vrouw door een hond is doodgebeten. Jawel, het slachtoffer is Angelika Weiss... Is de dubieuze directeur van de cosmetica-firma, Klaus Pelzer (Erny), de dader? Een aardig verhaal met meer sfeer en bonte personages dan een spannend plot. Het scenario is van Max Zihlmann en Veith von Fürstenberg. Eerste zaak van het duo Batc-Leitmayr. Aflevering 238.

Gummibärchen küßt man nicht

1989 | Komedie, Avonturenfilm

Duitsland 1989. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Christopher Mitchum, Robby Rosa, Bentley C. Mitchum, Angela Alvarado en Ernest Borgnine.

De negentienjarige Fred gaat met vrienden op weg naar het zuiden, op zoek naar zijn vader, die op mysterieuze wijze is verdwenen. Tot zijn verrassing vindt Fred zijn vader in tweevoud. Klucht der vergissingen, met de nadruk op klucht. Verschrikkelijk onleuk.

Eis am Stiel, 7. Teil - Verliebte Jungs

1986 | Komedie, Erotiek

Israël/Duitsland 1986. Komedie van Walter Bannert. Met o.a. Jesse Katzur, Zachi Noy, Jonathan Sagall, Sissi Liebold en Sibylle Rauch.

Noy's rijke ouders zijn met vakantie. Hij gaat met Katzur en Segal een ritje maken langs de kust in de peperdure Cadillac- cabriolet en knalt tegen een boom. De reparatie gaat zeshonderd dollar kosten en hun zakken zijn uiteraard leeg. Ze zoeken werk aan het strand en algauw is de schade en schande vergeten en duiken ze in de hupse meiden. Gelukkig de een na laatste z.g. pikante klucht uit de serie die net zo onvolwassen is als het publiek waarvoor hij bedoeld is. Muziek uit de periode 1953-1959. Ook bekend als VERLIEBTE JUNGS.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Walter Bannert op televisie komt.

Reageer