Ruth Donnelly: cast.
Er zijn 42 films gevonden.

A Lawless Street

1955 | Western

Verenigde Staten 1955. Western van Joseph H. Lewis. Met o.a. Randolph Scott, Angela Lansbury, Warner Anderson, Jean Parker en Wallace Ford.

De verbeten sheriff Scott probeert kwade krachten uit een westernstadje te bannen, maar wordt dan met zijn bitterzoete verleden geconfronteerd als zangeres Lansbury naar het stadje komt. Een western boven de middelmaat, met teleurstellende afloop.

I'd Climb The Highest Mountain

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Henry King. Met o.a. Susan Hayward, William Lundigan, Rory Calhoun, Barbara Bates en Gene Lockhart.

Een ontroerend verhaal over het leven van een gezin in Georgia in het begin van de 20e eeuw, waarbij Amerika op zijn best beschreven wordt.

Where the Sidewalk Ends

1950 | Misdaad, Film noir, Drama

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Otto Preminger. Met o.a. Dana Andrews, Gene Tierney, Gary Merrill, Karl Malden en Ruth Donnelly.

Terwijl hij een moord onderzoekt, doodt agent Andrews per ongeluk een man. Een stemmig misdaaddrama met goede karaktertekeningen.

The Snake Pit

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Anatole Litvak. Met o.a. Mark Stevens, Leo Genn, Celeste Holm, Glenn Langan en Helen Craig.

Eén van de eerste films die intelligent geestelijke ineenstortingen en het langzame herstel bekijkt. Deze aangrijpende film in een inrichting gesitueerd mist thans waarschijnlijk het schokeffect van weleer, maar heeft nog genoeg kracht. De Havilland speelt prachtig.

In Old Sacramento

1946 | Western

Verenigde Staten 1946. Western van Joseph Kane. Met o.a. William Elliott, Constance Moore, Hank Daniels, Ruth Donnelly en Eugene Pallette.

De outlaw Spanish Jack wordt door de sheriff op de hielen gezeten. Hij wordt verliefd op saloonzangeres Moore. Als een ander voor zijn misdaden wordt opgepakt, offert hij zich op. Elliott speelt de gemaskerde bandiet, en daar hadden zijn fans wel even moeite mee. Hij was een acteur uit seriewesterns, die door zijn studio, Republic, gepromoveerd was. Hij mocht tot 1950 in tien B-westerns optreden, en dat was een beter genre. Dit was de eerste die Elliott maakte, samen met regisseur Kane die in het algemeen zijn B-films zou regisseren. Elliott wilde toen ook niet meer als 'Wild Bill' op de titelrol staan, maar netjes als 'William'.

Cross My Heart

1946 | Komedie

Verenigde Staten 1946. Komedie van John Berry. Met o.a. Betty Hutton, Sonny Tufts, Rhys Williams, Ruth Donnelly en Iris Adrian.

Vreemde komedie met Hutton als het meisje dat altijd liegt. Ze bekent een moord te hebben gepleegd, want ze wil haar echtgenoot, de gewetensvolle en eerlijke advocaat Tufts, helpen. Tufts wint de zaak: Hutton is vrij van alle blaam en zijn reputatie is gevestigd. Nieuwe versie van TRUE CONFESSION uit 1937 en bijna net zo slecht.

Cinderella Jones

1946 | Komedie

Verenigde Staten 1946. Komedie van Busby Berkeley. Met o.a. Joan Leslie, Robert Alda, S.Z. Sakall, Edward Everett Horton en Ruth Donnelly.

Zotte film over een meisje dat met een geleerde man moet trouwen om zo de erfenis te kunnen krijgen; goeie rolbezetting komt niet tot haar recht door het triviale scenario.

Cinderella Jones

1946 |

1946. George Amy. Met o.a. S.Z. Sakall, Joan Leslie, Robert Alda, Ruth Donnelly en Edward Everett Horton.

Zotte film over een meisje dat met een geleerde man moet trouwen om zo de erfenis te kunnen krijgen; goeie rolbezetting komt niet tot haar recht door het triviale scenario.

The Bells of St. Mary's

1945 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1945. Drama van Leo McCarey. Met o.a. Bing Crosby, Ingrid Bergman, Henry Travers, William Gargan en Ruth Donnelly.

Vader O`Malley (Crosby) krijgt een nieuwe parochie. Het parochieschooltje wordt geleid door zuster Benedict (Bergman). De school is vervallen en moet dringend hersteld worden, maar er zijn financiële problemen. Pater Crosby zal wel even een handje helpen, maar zijn onorthodoxe methoden slaan niet aan bij zuster Bergman. Dit is het vervolg op GOING MY WAY, dat zeker niet teleurstelt, maar niet zo succesrijk is als zijn voorganger. Bing Crosby zingt voor het eerst zijn hit-song 'Aren't You Glad You're You?'.

Pillow to Post

1945 | Komedie, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1945. Komedie van Vincent Sherman. Met o.a. Ida Lupino, William Prince, Stuart Erwin, Ruth Donnelly en Barbara Brown.

Simpele WO II-komedie, waarin verkoopster Lupino soldaat Prince laat doorgaan voor haar man, zodat ze een kamer kan krijgen. Goede rolbezetting, opgezadeld met voorspelbaar scenario.

This Is the Army

1943 | Musical

Verenigde Staten 1943. Musical van Michael Curtiz. Met o.a. George Murphy, Joan Leslie, George Tobias, Alan Hale en Ronald Reagan.

Soldaten die Irving Berlins WO I-musical Yip Yip Yaphank opvoerden, komen weer bij elkaar om een soortgelijke WO II-musical in elkaar te zetten. Ironisch, maar leuk met een Warner Bros-bezetting, als een filmverslag van de legendarische show uit 1940, een eigentijdse mengelmoes van liedjes en schetsen. P.S: dit is de film waarin George Murphy de vader van Ronald Reagan speelt, die in de credits vermeld staat als Lt. Ronald Reagan, en Louis als Sgt. Joe Louis.

You Belong to Me

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Wesley Ruggles. Met o.a. Barbara Stanwyck, Henry Fonda, Edgar Buchanan, Roger Clark en Ruth Donnelly.

Een vlotte vertelling over dokter Stanwyck en vriendje Fonda die moe wordt van al haar mannelijke patiënten. Nieuwe versie: EMERGENCY WEDDING.

The Roundup

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Lesley Selander. Met o.a. Richard Dix, Patricia Morrison, Preston Foster, Ruth Donnelly en Don Wilson.

Langdradige herverfilming van de produktie uit 1920. Harold Shumate bewerkte het verhaal van Edmund Day en zelfs zodanig dat er flink veel verschil bestaat met de oude versie. Dix en Morrison willen trouwen, nadat zij tot de overtuiging is gekomen dat de man van wie ze houdt (Foster), dood is. Laat die nou uitgerekend op de trouwdag te voorschijn komen! Helaas: geen spanning, nauwelijks actie. Slechte produktie van Harry Sherman, die beter kon; Selander had ook zijn dag niet. Russell Harlan deed het routineuze camerawerk.

Rise and Shine

1941 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1941. Komedie van Allan Dwan en Allen Dwan. Met o.a. Jack Oakie, Linda Darnell, George Murphy, Walter Brennan en Sheldon Leonard.

Oakie maakt het helemaal als doofstomme rugbyspeler die ontvoerd wordt om zijn ploeg te laten verliezen. De film is vaak onbedoeld erg grappig.

Model Wife

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Leigh Jason. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Lee Bowman, Lucile Watson en Ruth Donnelly.

De werkgever van Joan wil niet dat zij trouwt, maar zij stapt toch in de huwelijksboot (met Powell) en moet het verder geheimhouden. Een redelijk amusante komedie.

My Little Chikadee

1940 | Komedie, Western

Verenigde Staten 1940. Komedie van Edward Cline. Met o.a. Mae West, W. C. Fields, Joseph Calleia, Dick Foran en Ruth Donnelly.

West en Field zijn als koppel sterk op dreef in het wilde westen, maar de film blijft toch beneden de verwachting; Field's saloon-scènes zijn in elk geval opmerkelijk.

The Amazing Mr. Williams

1939 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten 1939. Komedie van Alexander Hall. Met o.a. Melvyn Douglas, Joan Blondell, Clarence Kolb en Ruth Donnelly.

Douglas wacht met zijn huwelijk om eerst een moord te onderzoeken in deze redelijke komische thriller.

The Affairs of Annabel

1938 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1938. Komedie van Ben Stoloff. Met o.a. Lucille Ball, Jack Oakie, Ruth Donnelly, Bradley Page en Fritz Feld.

Redelijke satire op de filmindustrie, met Ball in een goede rol als actrice en Oakie als haar sluwe PR-man wiens publiciteitsstunts onveranderlijk een averechts effect hebben. Eerste uit een kortstondige serie; nr. twee was ANNABEL TAKES A TOUR.

Annabel Takes a Tour

1938 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1938. Komedie van Lew Landers. Met o.a. Lucille Ball, Jack Oakie, Ruth Donnelly, Bradley Page en Ralph Forbes.

Tegenvallend vervolg op THE AFFAIRS OF ANNABEL, waarin actrice Ball op tournee gaat met PR-man Oakie. Tweede en laatste film in de serie.

A Slight Case of Murder

1938 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1938. Komedie van Lloyd Bacon. Met o.a. Edward G. Robinson, Jane Bryan, Allen Jenkins, Ruth Donnelly en Willard Parker.

Robinson op zijn komische best als gangster die voor het rechte pad kiest zodra de Drooglegging beëindigd wordt. Het kolderieke Damon Runyon-verhaal laat brouwer Robinson failliet gaan in een gehuurd zomerhuis vol lijken en gekke typetjes. De fatale ballade door de telefoon is gedenkwaardig. Opnieuw gefilmd als STOP, YOU'RE KILLING ME.

Roaring Timber

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Phil Rosen. Met o.a. Jack Holt, Grace Bradley, Ruth Donnelly, Raymond Hatton en Willard Robertson.

In deze houthakkerswestern wordt Bradley's vader, eigenaar van een houtbedrijf, vermoord. Zijn dochter neemt de zaak over, maar ze neemt enkele ongure personen in dienst aan wie zij te veel toevertrouwt: ze willen haar vernietigen. Broer Holt moet er aan te pas komen om alles weer recht te breien. Onderhoudend in zijn soort; Larry Darmour produceerde deze film voor Columbia.

Thirteen Hours By Air

1936 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1936. Thriller van Mitchell Leisen. Met o.a. Fred MacMurray, Joan Bennett, Zasu Pitts, John Howard en Bennie Bartlett.

Een achterhaald maar onderhoudend verhaal over transatlantische vluchten met romantiek, moord en intriges rondom geheimzinnige passagiers.

More Than a Secretary

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Alfred E. Green. Met o.a. Jean Arthur, George Brent, Lionel Stander, Ruth Donnelly en Reginald Denny.

Arthurs charme geeft niveau aan deze routineuze komedie rond een secretaresse die op haar knappe werkgever (Brent) verliefd wordt.

Cain and Mabel

1936 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1936. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. Marion Davies, Clark Gable, Allen Jenkins, Roscoe Karns en Walter Catlett.

Prijzige musical met Marion Davies (1897-1961) in de hoofdrol als een serveerster die het bijna maakt als zangeres op Broadway. Om haar carrière uit het slop te halen fabriceert haar manager een mediaoffensief rond de vermeende relatie van zijn ster met profbokser Larry Cain (Clark Gable). Helaas kunnen de twee elkaar niet uitstaan, getuige het niet aflatende verbale spervuur van - middelmatig geformuleerde - venijnigheden. De matte opvoering wordt aangedikt met wanstaltige decors, de grootste ooit toentertijd. Davies, de protegé van mediamagnaat William Randolph Hearst, was in de herfst van haar carrière en maakte een jaar later haar laatste film.

Red Salute

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van Sidney Lanfield. Met o.a. Barbara Stanwyck, Robert Young, Hardie Albright, Cliff Edwards en Ruth Donnelly.

De weggelopen, goed van de tongriem gesneden Stanwyck die afkomstig is uit een rijk milieu, maakt kennis met de recht-door- zee-soldaat Young in deze imitatie van IT HAPPENED ONE NIGHT met een drieste politieke toets: Stanwycks vriendje (Albright) is een linkse student die communistische toespraken houdt! Een echt buitenbeentje. Ook bekend als HER ENLISTED MAN en RUNAWAY DAUGHTER.

Metropolitan

1935 | Musical

Verenigde Staten 1935. Musical van Richard Boleslawski. Met o.a. Lawrence Tibbett, Virginia Bruce, Alice Brady, Cesar Romero en Thurston Hall.

Genietbare doch voorspelbare musical met een ideale rol voor Tibbett als de getalenteerde maar worstelende operazanger die hunkert naar roem. Tot de vele liederen van Tibbett behoren 'Road to Madalay' en 'Figaro', die hij zeer indrukwekkend vertolkt.

Hands Across the Table

1935 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1935. Komedie van Mitchell Leisen. Met o.a. Carole Lombard, Fred MacMurray, Ralph Bellamy, Astrid Allwyn en Marie Prevost.

Lombard straalt net iets te veel als Regi Allen, de fortuinzoekende manicure van de kapsalon van een Newyorks hotel die tussen de chique boy zonder geld Theodore Drew III (MacMurray) en de gezapige Allen Macklyn (Bellamy) moet kiezen. Naar een verhaal van Vina Delmar, dat door Norman Krasna, Vincent Lawrence en Herbert Fields tot scenario werd bewerkt. De fotografie is van Ted Tetzlaff. Eerste komedie uit Leisen's omvangrijke oeuvre.

Alibi Ike

1935 | Komedie, Sportfilm

Verenigde Staten 1935. Komedie van Ray Enright. Met o.a. Joe E. Brown, William Frawley, Ruth Donnelly, Roscoe Karns en Olivia de Havilland.

Innemende honkbal-komedie geschreven door Ring Lardner, met Joe als praatgrage werper die betrokken raakt bij verschillende rampen. Jeugdige De Havilland is charmante heldin in één van Joe's beste films.

Wonder Bar

1934 | Musical, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1934. Musical van Busby Berkeley en Lloyd Bacon. Met o.a. Al Jolson, Kay Francis, Dolores Del Rio, Dick Powell en Ricardo Cortez.

Een vreemd en soms erg smakeloos muzikaal drama dat zich afspeelt in een Parijse nachtclub, met moord, romantiek en een ongelooflijk muzikaal nummer: 'Goin' to Heaven on a Mule', dat bij tv-uitzending zeker wordt gecoupeerd. Het scenario is van Earl Baldwin. Het camerawerk is van Sol Polito.

Mandalay

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Michael Curtiz. Met o.a. Kay Francis, Lyle Talbot, Warner Oland, Rafaela Ottiano en Ruth Donnelly.

Rangoon fungeert als exotisch decor voor een niemendalletje over Francis als een louche dame die verliefd is op Talbot, een aan alcohol verslaafde medicus.

Housewife

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Alfred E. Green. Met o.a. Bette Davis, George Brent, Ann Dvorak, John Halliday en Ruth Donnelly.

Weinig vaart in een verhaal over een noodlijdende schrijver (Brent) die zijn vrouw in de steek laat (Dvorak) voor een vroegere geliefde, door Davis gespeeld als een weinig subtiele vamp.

Happiness Ahead

1934 | Musical

Verenigde Staten 1934. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Dick Powell, Josephine Hutchinson, Frank McHugh, John Halliday en Allen Jenkins.

Plezierige kleine film over rijke erfgename die doet alsof ze arm is wanneer ze aantrekkelijke, hardwerkende Powell ontmoet. Geen echte succesnummers, maar verscheidene aardige liedjes waaronder 'Pop Goes Your Heart'.

Man Killer

1933 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1933. Misdaad van Michael Curtiz. Met o.a. William Powell, Margaret Lindsay, Ruth Donnelly, Arthur Hohl en Natalie Moorehead.

Donald Free (Powell) accepteert een baan bij de duistere priv[KA1]e-detective Dan Hogan (Hohl) en komt overeen om de rijke Janet Reynolds (Lindsay) te bedriegen. In plaats daarvan wordt hij verliefd op haar. Deze Warner Bros-doorsneefilm komt goed op gang na een matig tempo in het begin. Het scenario is van Rian James naar een verhaal van Raoul Whitfield. Het camerawerk is van Tony Gaudio. Oorspronkelijk uitgebracht als PRIVATE DETECTIVE 62.

Lilly Turner

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van William A. Wellman. Met o.a. Ruth Chatterton, George Brent, Frank McHugh, Ruth Donnelly en Guy Kibbee.

Deze routineuze en zeer melodramatische film over een driehoeksverhouding is toch onderhoudend, dankzij Wellmans strakke regie. De goede bezetting van vaste Warner-spelers is een voordeel. De beste scène is die waarin Chatterton tijdens een stortbui wordt verleid.

Ladies They Talk About

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van Howard Bretherton en William Keighley. Met o.a. William Keighley, Barbara Stanwyck, Preston Foster, Lyle Talbot en Dorothy Burgess.

Stanwyck schittert als vanouds in deze rake film over een vrouwengevangenis. Sommige stukken zijn uiterst vermakelijk.

Hard to Handle

1933 | Komedie

Verenigde Staten 1933. Komedie van Mervyn LeRoy. Met o.a. James Cagney, Mary Brian, Ruth Donnelly, Allen Jenkins en Emma Dunn.

Lefty Merrill (Cagney) verkoopt bijna alles met zijn handige babbel. Hij organiseert een dansmarathon, maar zijn partner gaat er met het geld vandoor. Het geld was bestemd als prijs voor de deelnemers, die woedend achter Lefty aanzitten. De wedstrijd werd gewonnen door Ruth Waters (Brian) op wie hij verliefd is. Haar moeder protesteert hiertegen (een betoverende Donnelly). Hij volgt haar van de west- naar de oostkust in de hoop haar hart te winnen. Cagney levert een prima spelprestatie in een pracht van een komische rol, vol energie en charismatisch zoals altijd. Het scenario van Wilson Mizner en Robert Lord, naar een verhaal van Houston Branch, levert tevens wat sociale kritiek. Fotografie van Barney McGill.

Footlight Parade

1933 | Musical, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1933. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. James Cagney, Joan Blondell, Ruby Keeler, Dick Powell en Frank McHugh.

In de jaren 30 van de 20ste eeuw produceerde Warner Bros. enkele opzienbarende spektakelmusicals, waaronder Footlight Parade. De opzet was eenvoudig: stoere mannen en muizige vrouwen die zichzelf en elkaar leren kennen tijdens de productie van een grootse show. Of zoals de makers het verwoordden: 'Een bonte parade van romantiek, gelach, hartzeer en zang. Met 300 van de mooiste en meest getalenteerde vrouwen van de wereld in De Fontein van de Schoonheid en De Menselijke Waterval.' Een dansende en zingende James Cagney is de kers op de taart. Footlight Parade is dramatisch geen hoogvlieger maar excelleert wat betreft de showonderdelen.

Female

1933 | Komedie

Verenigde Staten 1933. Komedie van Michael Curtiz en William Dieterle. Met o.a. George Brent, Ruth Chatterton, Lois Wilson, Ferdinand Gottschalk en Johnny Mack Brown.

Met ijzeren hand leidt Chatterton een belangrijke een autofabriek, die ze van haar vader heeft geërfd, en probeert hetzelfde met haar liefdesleven. De jonge ingenieur Brent die bij haar in dienst komt wil niet naar haar pijpen dansen, en dat imponeert haar. Grappig, boeiend, en Chatterton speelt een geëmancipeerde vrouw voor die tijd. Het decor is zeer weelderig. Zij waren in het werkelijke leven met elkaar getrouwd. Scenario van Gene Markey, Kathryn Scola naar een verhaal van Donald Henderson Clark. Camerawerk van Sid Hickox.

Ever in my Heart

1933 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1933. Drama van Archie Mayo. Met o.a. Barbara Stanwyck, Otto Kruger, Ralph Bellamy, Ruth Donnelly en Frank Albertson.

Stanwyck trouwt met Duitse immigrant Kruger, maar hun geluk is van korte duur door het uitbreken van WO I. Prachtig geacteerde snikker is een beetje te gehaast en simplistisch om te scoren.

Bureau of Missing Persons

1933 | Mysterie, Romantiek, Thriller

Verenigde Staten 1933. Mysterie van Roy Del Ruth. Met o.a. Bette Davis, Lewis S. Stone, Pat O'Brien, Allen Jenkins en Ruth Donnelly.

Een typische productie voor de zaterdagmiddagmatinee van Warner Bros. met een hoog tempo, die echter wel wat vreemd aandoet. Het verhaal gaat over een bureau voor vermiste personen in een grote stad, waar een welwillende Stone 'God' speelt over de mislukkelingen en pechvogels die voor hem verschijnen. O'Brien speelt een schietgrage smeris, die daarheen wordt overgeplaatst in de hoop dat hij een beetje zachtmoediger wordt. Je kunt er je hoofd onder verwedden dat dat natuurlijk niet gebeurt. Davis speelt een geheimzinnige vrouw, met wie hij zich inlaat. Het scenario is van Robert Presnell naar een verhaal van John H. Ayres en Carol Bird. Het camerawerk is van Barney McGill.

Rainbow Trail

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Cecilia Parker, Minna Gombell, Roscoe Ates en J.M. Kerrigan.

De derde verfilming van het boek van Zane Grey. Opvolger voor RIDERS OF THE PURPLE SAGE en zonder die film (een jaar eerder gemaakt) gezien te hebben is het moeilijk het verband in deze film te zien daar O'Brien hier de neef speelt van het karakter dat hij in de vorige film speelde. En dus in feite zichzelf te hulp komt ware het niet dat men nu Hearn in zijn vroegere rol heeft gezet. Voor de rest veel actie en de start van een lange en vruchtbare samenwerking tussen O'Brien en regisseur Howard.

Blessed Event

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Roy Del Ruth. Met o.a. Lee Tracy, Mary Brian, Dick Powell, Emma Dunn en Frank McHugh.

Tracy's beroemdste rol als een Walter Winchell-achtige journalist wiens pittige column hem beroemd maakt, maar ook in de moeilijkheden brengt. Powell maakt zijn filmdebuut als zanger. Snel van tempo, heerlijk.