C. Bakaleinikoff: muziek.
Er zijn 16 films gevonden.

Variety Time

1948 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1948. Komedie van Hal Yates. Met o.a. Jack Paar, Edgar Kennedy, Leon Errol, Frankie Carle en Pat Rooney.

Paar is de ceremoniemeester in wat de producenten `vaudeville-comes-to-the-screen` noemden. Het is echter oude wijn in - inmiddels - oude zakken. Twee niet eens leuke sketches (eentje met Edgar Kennedy, de andere met Leon Errol) zijn aangevuld met lukraak gekozen muzikale fragmenten uit vroegere RKO-films als RIVERBOAT RHYTHM (1946) van Leslie Goodwins, SHOW BUSINESS (1944) van Edwin L. Martin, SEVEN DAYS` LEAVE (1942) van Tim Whelan en PAN-AMERICANA (1945) van John H. Auer. Daarbij zijn nog enkele korte zwijgende films als THE TWO PATHS (1911) van D.W. Griffith en THE FUGITIVE (1910), ook van Griffith, met William S. Hart als Texas Tex gevoegd, een modeshow uit het PATH[KA1]E NEWS van 1922 en een flauw Frans/Engels duet tussen Paar en Conried (als Rudy La Paix). Daarmee is het uurtje ongenietbare, sterk verouderde onzin compleet. Teksten voor Paar werden geschreven door Leo Solomon en Joseph Quinlan, de sketch uit I`LL BUILD IT MYSELF (1946) van Yates met Kennedy is van Yates en HIRED HUSBAND (1947), ook van Yates, met Leon Errol van Hal Law. Producent George Bilson was verantwoordelijk voor het hele concept, terwijl Yates de leiding had over de originele gedeeltes. De originele muziek is van C. Bakaleinikoff, Sammy Timberg en Roy Webb, terwijl de muziek uit de voorraad van Leigh Harline en Paul Sawtell is, hoewel ze geen van allen op de aftiteling staan vermeld. Uitsluitend geschikt voor fans, die zeer diep in het genre zijn geïnteresseerd. Mono, RCA Sound System.

The Falcon's Alibi

1946 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1946. Mysterie van Ray McCarey. Met o.a. Tom Conway, Rita Corday, Vince Barnett, Jane Greer en Emory Parnell.

Een rijke weduwe krijgt van de verzekering een bom duiten nadat haar juwelen zijn ontvreemd. Verzekeringsagent Metcalf verdenkt de secretaresse die op haar beurt detective De Valk (Tom Conway) inhuurt. Enkele plotwisselingen (en moorden) later wordt de titelheld zelf verdacht van de roof. Zijn rappe dictie levert hem de laatste strohalm: binnen een etmaal de dader aanleveren of de bak indraaien. Kan hij de intriges op tijd ontwarren? En zijn de juwelen wel echt (gestolen)? Aflevering twaalf in de 16-delige detective-filmserie die in de jaren '40 werd gemaakt door RKO.

The Falcon's Adventure

1946 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1946. Mysterie van William Berke. Met o.a. Tom Conway, Madge Meredith, Edward S. Brophy, Robert Warwick en Myrna Dell.

De Falcon (Conway) staat er om bekend dat hij een dame in nood altijd helpt, zo ook Meredith die ontvoerd dreigde te worden. Hij biedt haar tevens zijn diensten de formule te achterhalen die haar vader heeft ontwikkeld om diamanten synthetisch te kunnen vervaardigen. Maar dan wordt de Falcon gearresteerd op verdenking van moord op haar vader. De laatste Falcon-film van RKO met Conway in de titelrol vertoont verdacht veel gelijkenis met A DATE WITH THE FALCON (1942). Het scenario is van Aubrey Wisberg en Robert E. Kent. Frank Redman stond achter de camera. Twee jaar later werden de rechten opgekocht door een kleine, onafhankelijke producer, die nog drie vluggertjes zou maken met John Calvert. De eerste is THE DEVIL'S CARGO. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon in San Francisco

1945 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1945. Mysterie van Joseph H. Lewis. Met o.a. Tom Conway, Rita Corday, Edward Brophy, Fay Helm en Robert Armstrong.

Een moord in een trein zet de Falcon (Conway) op het spoor van een uitgebreid netwerk van zijdesmokkelaars, die opereren vanuit San Francisco. De show in deze Falcon-aflevering wordt gestolen door Brophy, de trouwe vriend van de held. Deze is doorlopend op zoek naar een vrouw met wie hij kan trouwen. Dit alles om fiscale redenen. Armstrong heeft eveneens een kostelijke bijrol. Het zwakke scenario werd geschreven door Robert E. Kent en Ben Markson, naar een verhaal van Kent. Virgil Miller en William Sickner waren verantwoordelijk voor het camerawerk. Vervolg: THE FALCON'S ALIBI. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon in Mexico

1944 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1944. Mysterie van William Berke. Met o.a. Tom Conway, Mona Maris, Martha MacVicar, Nestor Paiva en Mary Currier.

De Falcon (Conway) gaat op reis. Het opduiken van een schilderij van een mooi jong meisje intrigeert hem. Niet vanwege het kunstwerk zelf, maar vanwege het afgebeelde. Het is een portret van een hedendaags meisje, geschilderd door een artiest die vijftien jaar geleden omkwam. Het schilderij duikt op in een galerij waarvan de eigenaar vermoord werd. De Falcon gaat op zoek naar de 'dode', die zich in Mexico zou bevinden, maar hij zit al vlug opgezadeld met drie moorden. Eindelijk weer wat meer actie en spanning in deze Falcon-aflevering, een verademing door de decorverandering. De opnamen van het Mexicaanse landschap zouden trouwens 'ontleend' zijn aan Orson Welles' onvoltooide IT'S ALL TRUE. George Worthing Yates en Gerald Geraghty schreven het scenario, dat door Frank Redman verfilmd werd. Vervolg: THE FALCON IN HOLLYWOOD. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon in Hollywood

1944 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1944. Mysterie van Gordon Douglas. Met o.a. Tom Conway, Barbara Hale, Veda Ann Borg, John Abbott en Sheldon Leonard.

De RKO-studio`s zelf staan centraal in deze tiende aflevering uit de populaire serie rond speurder de Falcon (Conway). Hij raakt tijdens een bezoek aan Hollywood betrokken bij een raadselachtige moord op enkele mensen die aan een bepaalde film werkten. In het scenario van Gerald Geraghty zit niet de minste spanning. Het is duidelijk dat de ploeg aan vakantie toe was, maar het publiek bleef komen, dus mocht er geen tijd verloren gaan, ook al waren er geen goede scenario's beschikbaar. Dankzij de knipoogjes die Douglas in zijn regie kon verwerken blijft de film nog het bekijken waard. Nicholas Musuraca was cameraman van dienst. Vervolg: THE FALCON IN SAN FRANCISCO. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon Out West

1944 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1944. Mysterie van William Clemens. Met o.a. Tom Conway, Barbara Hale, Donald Douglas, Carole Gallagher en Joan Barclay.

Terwijl de Falcon (Conway) geniet van een ontspannen diner in een overvol restaurant, valt de rijke rancher Talbot dood neer. De enigen aan zijn tafel waren zijn verloofde en zijn ex-vrouw. Wanneer de Falcon de verloofde volgt, komt hij terecht in een onvervalste western, met hinderlagen, op hol geslagen postkoetsen en achtervolgingen te paard. In zijn vijfde Falcon-film is het duidelijk dat Conway de routine beu was, temeer omdat hij slechts een middelmatig scenario kreeg van Billy Jones en Morton Grant. Hij speelt op automatische piloot, waardoor hij zijn sympathieke nonchalance verliest. Barry Wilde stond achter de camera. Vervolg: THE FALCON IN MEXICO. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon in Danger

1943 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1943. Mysterie van William Clemens. Met o.a. Tom Conway, Jean Brooks, Elaine Shepard, Amelita Ward en Cliff Clark.

Wanneer een priv[KA1]e-vliegtuigje een noodlanding maakt op een luchthaven blijken piloot en passagiers spoorloos verdwenen. De eigenaar van het vliegtuig, Kolb, roept de hulp in van de Falcon (Conway), want samen met de inzittenden zijn enkele waardevolle zaken weg. Routineplot dat met verbazend weinig fantasie in beeld werd gebracht. Er was duidelijk geld noch tijd voor handen om enige kwaliteit in dit vluggertje te steken. Scenario is van Fred Niblo Jr. en Craig Rice. Het gebrek aan een goed plot probeerden zij te goed te maken door de Falcon te omringen met enkele mooie dames. In beeld gebracht door Frank Redman. Vervolg: THE FALCON AND THE CO-EDS. Zie ook: The Falcon- serie.

The Falcon and the Co-eds

1943 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1943. Mysterie van William Clemens. Met o.a. Tom Conway, Jean Brooks, Rita Corday, Amelita Ward en Isabel Jewell.

Speurneus Falcon (Conway) wordt ter hulp geroepen wanneer een docent aan een meisjesschool op mysterieuze wijze de dood vindt. Directrice Brown zit niet op een schandaal te wachten, maar wanneer nog andere slachtoffers vallen, moet ze haar theorie van een ongeval toch laten varen. De Falcon voelt zich duidelijk in zijn nopjes tussel al deze jonge schoonheden, van wie een prille Dorothy Malone er één is. Goed opgebouwd scenario met heel wat knipoogjes, maar ook een grote dosis spanning. Het script werd geschreven door Ardel Wray en Gerald Geraghty, naar een verhaal van Wray. Poëtische opnamen, vooral in de strandscènes, van Roy Hunt. Vervolg: THE FALCON OUT WEST. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon Strikes Back

1943 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1943. Mysterie van Edward Dmytryk. Met o.a. Tom Conway, Harriet Hilliard, Jane Randolph, Edgar Kennedy en Cliff Edwards.

De Falcon wordt in het ootje genomen door de mooie Corday: hij wordt beschuldigd van moord op een bankloper en het stelen van oorlogsbonnen. Hij verschuilt zich in een plattelandshotel om de zaak ongestoord te kunnen oplossen. Conway mist nog duidelijk de flegmatiek van broer Sanders, maar is toch erg overtuigend in zijn eerste zaak als de Falcon. Het scenario van Edward Dein en Gerald Geraghty, is gebaseerd op een verhaal van Stuart Palmer. De schrijvers zochten en vonden een nieuwe invalshoek om het verlies van Sanders te compenseren. Opnamen onder leiding van Jack McKenzie. Vervolg: THE FALCON IN DANGER. Zie ook: The Falcon-serie.

They Meet Again

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Erle C. Kenton en Erle Kenton. Met o.a. Jean Hersholt, Dorothy Lovett, Robert Baldwin, Neil Hamilton en Maude Eburne.

De laatste Dr. Christian-film is een dieptepunt. Christian (Hersholt) wordt zelfs speurneus in deze ouderwetse soap over een man die beschuldigd wordt van fraude op het bankfiliaal waar hij werkt. Diens negen-jarige dochter, Bennett, die over een prachtige stem beschikt, krijgt een zenuwinzinking. Christian zet zich in om de onschuld van haar vader te bewijzen en voor meisje een studiebeurs te regelen, opdat ze haar stem verder kan ontwikkelen. Het vergezochte scenario werd geschreven door Peter Milne en Maurice Leo en liet ruimte voor enkele songs, w.o. `When Love Is New` (Jack Owens/Claude Sweeten), `In The Make Believe Land Of Dreams` en `Get Alive` (beiden van Owens) en `The Rhytm Is Red An` White An` Blue` (David Gregory/Al Moss). Camerawerk van John Alton. Gevolgd door een tv-serie in 1956, waarin de oude Dr. Christian (Hersholt) zijn praktijk overdoet aan zijn neef (MacDonald Carey).

Melody for Three

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Erle C. Kenton en Erle Kenton. Met o.a. Jean Hersholt, Fay Wray, Walter Woolf King, Astrid Allwyn en Schuyler Standish.

Dr. Christian (Hersholt) gaat weer op de sentimenteel- romantische toer in de voorlaatste film uit de serie. Wray is even getrouwd geweest met een orkestleider, die echter te weinig belangstelling voor haar had. Na hun scheiding werd een zoon geboren, die nu opgegroeid is tot een talentvolle violist. Wanneer de man (King) na een vliegtuigongeval door Christian verzorgd wordt, zal deze er niet alleen voor zorgen dat het gezin weer bijelkaar komt, maar ook dat de zoon een muziekopleiding krijgt. Voorspelbaar, hopeloos verouderd en oversentimenteel. Zelfs Wray kan dit scenario van Lee Loeb en Walter Ferris niet aanvaardbaar maken. John Alton hanteerde de camera. Vervolg: THEY MEET AGAIN.

The Courageous Dr. Christian

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van Bernard Vorhaus. Met o.a. Jean Hersholt, Dorothy Lovett, Robert Baldwin, Tom Neal en Maude Eburne.

Een zware opdracht voor Dr. Christian (Hersholt) in zijn tweede filmavontuur. Hij moet een dreigende epidemie van ruggemergvliesontsteking in River's End de kop indrukken, zonder hulp van anderen. Hij brengt een zwerver weer op het rechte pad. Hij gaat niet in op de avances van een oudere dame. De goede dokter beschikt blijkbaar over bovennatuurlijke gaven. Bovendien hoeft duidelijk niemand hem een honorarium te betalen. Wie van dit soort sentimentele films houdt, zal smullen. Anderen zullen het wel erg verouderd vinden. Eburne als Christians huishoudster heeft, zoals in elke film uit de serie, de plezierigste rol. Scenario is van Ring Lardner Jr. en Ian McLellan Hunter. Robert Pittack stond achter de camera. Vervolg: DR. CHRISTIAN MEETS THE WOMEN.

Remedy for Riches

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van Erle C. Kenton en Erle Kenton. Met o.a. Jean Hersholt, Dorothy Lovett, Edgar Kennedy, Jed Prouty en Walter Catlett.

Dankzij het komische element werd dit [KA1]e[KA1]en van de betere afleveringen uit de Dr. Christian-serie. Oplichter Hull maakt de bevolking van River`s End wijs dat er olie op hun grondgebied gevonden is. Iedereen die dit wil, kan aandelen kopen om de olie te laten aanboren. Christian (Hersholt) vindt dat er een luchtje aan de zaak zit en maakt zijn patiënten duidelijk er niet in te trappen. Wie het nostalgische karakter van de serie aanspreekt, zal zich ongetwijfeld best vermaken. Het scenario is van de hand van Lee Loeb en achter de camera stond John Alton. Gevolgd door MELODY FOR THREE.

Dr. Christian Meets the Women

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van William McGann en William C. McGann. Met o.a. Jean Hersholt, Dorothy Lovett, Edgar Kennedy, Rod LaRocque en Frank Albertson.

Wanneer professor La Rocque in River`s End aankomt, heeft al snel de vrouwelijke bevolking op zijn hand. Dat komt doordat hij een nieuw soort vermageringsmiddel heeft samengesteld. Volgens spelbreker Dr. Christian (Hersholt) is het spul echter niet zonder gevaar. Hij wil het dan ook laten verbieden. De film speelde in op een nu nog actueel onderwerp: vermageren en de risico's die sommigen bereid zijn te nemen. Zoals altijd heeft Christian het beste voor met zijn medemens en uiteindelijk zal hij zijn zaak winnen. Het scenario, dat meer weg heeft van een medische voorlichtingsfilm dan van ontspanning, werd geschreven door Marian Orth. John Alton zette alles op film. Vervolg: REMEDY FOR RICHES.

Meet Dr. Christian

1939 | Drama

Verenigde Staten 1939. Drama van Bernard Vorhaus. Met o.a. Jean Hersholt, Dorothy Lovett, Robert Baldwin, Enid Bennett en Paul Harvey.

De eerste van een serie sentimentele films rond de figuur van de sympathieke plattelandsdokter Dr. Christian, gespeeld door Hersholt (die veel succes had met de radioversie). Het originele verhaal van Harvey Gates, dat werd bewerkt door hemzelf, Ian McLellan Hunter en Ring Lardner Jr., gaat over de moeilijkheden die de brave dokter van River's End ondervindt wanneer hij fondsen bij elkaar probeert te krijgen voor een nieuw ziekenhuis. De tegenstand is zo groot dat uiteindelijk zelfs de burgemeester eist dat hij vervangen wordt als hoofddokter. Christian is echter een specialist in het oplossen van onmogelijke zaken, dus alles komt wel in orde. Erg verouderde soap, die destijds een gigantisch succes had. Camerawerk van Robert Pittack. Vervolg: THE COURAGEOUS DR. CHRISTIAN.