Gene L. Coon: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

The Killers

1964 | Misdaad, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1964. Misdaad van Don Siegel. Met o.a. Lee Marvin, Angie Dickinson, Ronald Reagan, John Cassavetes en Claude Akins.

Gemaakt voor tv, maar indertijd vanwege de moord op president John Kennedy te gewelddadig bevonden en in de bioscopen uitgebracht. Nu weer terug op tv. Losjes gebaseerd op een kort verhaal van Ernest Hemingway over twee killers die de achtergronden van hun laatste opdracht gaan uitzoeken en o.a. stuiten op een leraar van een instituut voor gehoorgestoorden en de betrokkenheid bij de roofoverval op een geldtransportauto, die uit de hand loopt en eindigt in moord. Goed spel van de hoofdrollen en Reagan is geloofwaardig als gemene boef - zijn laatste rol op het witte doek. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Richard Rawlings.

No Name on the Bullet

1959 | Western

Verenigde Staten 1959. Western van Jack Arnold. Met o.a. Audie Murphy, Joan Evans, Charles Drake, R.G. Armstrong en Karl Swenson.

Een keiharde revolverheld arriveert in een stadje met de opdracht iemand te doden. Niemand weet wie en de paniek onder de brave burgerij is groot. Zijn doelwit is een ex-rechter (Stehli). Het einde mag onbevredigend zijn, de sfeer in de film is geladen en Murphy blijkt ook deze voor hem ongewone rol perfect te kunnen spelen. Evans was in 1953 ook al eens zijn tegenspeler geweest. Van de diverse westerns die SF-regisseur Arnold gemaakt heeft, is deze trage, filosofische en intelligente film de beste. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Harold Lipstein.

Man in The Shadow

1957 | Western, Thriller

Verenigde Staten 1957. Western van Jack Arnold. Met o.a. Jeff Chandler, Orson Welles, Collean Miller, Ben Alexander en John Larch.

De enige western van Welles. Hij speelt een machtige veeboer op wiens ranch een Mexicaanse arbeider omkomt. Chandler is de kersverse sheriff, die de dood van deze arbeider onderzoekt. De inwoners van het stadje raden de eerlijke sheriff aan de zaak te seponeren, en als twee cowboys van Welles hem vastbinden aan een wagen en hem in vliegende galop door de stad slepen, weigert hij nog steeds om op te geven. Tenslotte toont hij aan dat de onbetrouwbare voorman Larch van Welles de schuldige is. De achterliggende gedachte van deze film was dat het een allegorie had moeten worden over fascisme en corruptie, maar dat is overschaduwd door Welles' overheersende, theatrale acteerstijl. Voor western-liefhebbers en Arnold-geïnteresseerden een belangwekkende film. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Arthur E. Arling.