Christopher Donlon is editor.
Er zijn 3 films gevonden.

Paddleton

2019 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 2019. Drama van Alex Lehmann. Met o.a. Mark Duplass, Ray Romano, Dendrie Taylor, Christine Woods en Jen Sung.

Moeilijke mannen zijn Michael (Duplass) en Andy (Romano). Schuchtere types die al in paniek raken als iemand over het weer wil praten. Toch hebben ze elkaar gevonden, als buren in een shabby appartementencomplex. Ze eten samen pizza, maken puzzels, bekijken obscure kungfufilms. Dan wordt Michael ongeneeslijk ziek. Hij wil euthanasie, maar daar is Andy het niet mee eens. De plot van deze ingetogen tragikomedie roept wel wat vragen op (waar is de arts in het proces?), maar de toon is aangenaam luchtig en de goeddeels improviserende acteurs leveren prachtig werk, zeker in het aangrijpende slot.

Blue Jay

2016 | Drama

Verenigde Staten 2016. Drama van Alex Lehmann. Met o.a. Mark Duplass, Sarah Paulson en Clu Gulager.

Twintig jaar nadat hun relatie op de klippen liep treffen 'high school sweethearts' Jim (scenarist Mark Duplass) en Amanda (Sarah Paulson) elkaar in de supermarkt van hun geboortedorp. De hereniging is aanvankelijk ongemakkelijk — 'Ik heb mijn tanden nog niet gepoetst', zegt Jim — maar ronddwalend à la Jesse en Céline in Richard Linklaters Before-trilogie veranderen ze langzaam maar zeker weer in hun jongere zelf. Zo gelukkig (en naïef) als ze ooit waren zijn ze echter allang niet meer. Een simpel, humoristisch en bitterzoet liefdesdrama, geschoten in zwartwit.

The Overnight

2015 | Komedie

Verenigde Staten 2015. Komedie van Patrick Brice. Met o.a. Adam Scott, Taylor Schilling, Jason Schwartzman en Judith Godrèche.

Alex (Scott) en Emily (Schilling) zijn net verhuisd naar Los Angeles als ze voor een etentje worden uitgenodigd door Kurt (Schwartzman), een excentrieke miljonair die samen met zijn Franse vrouw Charlotte (Godrèche) in een riante villa woont. De aanvankelijk magische avond – Kurt wiegt de kinderen van beide echtparen in slaap met wierrook, een lichtshow en pianomuziek – neemt al snel een aantal bizarre wendingen, inclusief oplopende seksuele spanningen. Geinige lowbudget-komedie die verrast met openhartige dialogen, penisprotheses en heerlijk ongemakkelijk spel van Schwartzman, al zijn veel van de grappen behoorlijk flauw en kinderachtig.