Raimond Goebel

Producer, Cameraman

Raimond Goebel is producer en cameraman.
Er zijn 6 films gevonden.

Na putu

2010 | Drama

Bahrein/Oostenrijk/Duitsland/Kroatië 2010. Drama van Jasmila Zbanic. Met o.a. Zrinka Cvitesic, Leon Lucev, Ermin Bravo en Mirjana Karanovic.

De liefde tussen dertigers Luna en Amar hapert wanneer Amar zich in Sarajevo aansluit bij streng islamitische wahabieten en aan Luna, een vrije Bosnische, vraagt geen alcohol meer te drinken, niet te dansen in clubs en geen seks meer te verlangen voordat het stel getrouwd is volgens de Koran. Na putu is geen pleidooi voor of tegen de islam, maar gaat over het vraagstuk hoe je om kunt gaan met iemand met een heel andere culturele achtergrond. Tikje traag. Regisseur Zbanic maakte eerder Grbavica.

33 sceny z zycia

2008 | Drama

Polen/Duitsland 2008. Drama van Malgorzata Szumowska. Met o.a. Julia Jentsch, Malgorzata Hajewska, Peter Gantzler en Andrzej Hudziak.

In een extreem kort tijdsbestek verloor filmmaakster Szumowska haar moeder en vader en kwam ook haar huwelijk onder zware druk te staan. Hoe verwerk je zo'n lawine van ellende waarvoor je nooit snel genoeg kunt rennen om hem voor te blijven? Opgegroeid in een ietwat ouderwetse bourgeois familie van onderling weinig communicatieve kunstenaars en intellectuelen, legde Szumowska haar verdriet neer in deze semi-gefictionaliseerde 33 scènes uit een leven. Zware Poolse egodocumentenkost, inderdaad, maar om Jentsch en de intense, elegische stijl kun je niet heen. Juryprijs Locarno 2008.

Ono

2004 | Drama

Polen/Duitsland/Frankrijk 2004. Drama van Malgorzata Szumowska. Met o.a. Malgosia Bela, Teresa Budzisz-Krzyzanowska, Marcin Brzozowski en Barbara Kurzaj.

Eva is 22, ze woont bij haar ouders, heeft een rotbaantje en is zwanger van een vriendje dat er vandoor is. Een abortus lijkt een optie, maar Eva besluit anders. Stap voor stap begint ze haar ongeboren kind te betrekken bij haar leven. 'Het vergt moed om van het leven te houden,' zegt ze. In Ono verdiept regisseuse Malgorzata Szumowska zich in het complexe proces van het aanstaande ouderschap via een jonge vrouw die daar aanvankelijk niet voor had gekozen. Eerder maakte de in Krakow geboren Szumowska de film Happy Man, die onder meer op het filmfestival van Rotterdam werd vertoond.

Anna Wunder

1999 | Drama

Duitsland/Zwitserland 1999. Drama van Ulla Wagner. Met o.a. Alice Deekeling, Stephan Dellgrün, Hanspeter Müller, Marlon Kittel en Imogen Kogge.

Ergens in de provincie in Duitsland 1961. Sophie (Soutendijk) is een verlopen del die in een bar achter de tap staat en af en toe tussen de lakens duikt met een betalende gast. Ze is aan de drank verslaafd en verwaarloost haar twee kinderen; Anna (Deekeling) van elf en Rolli (Dellgr[KA3]un), de jongste. Anna doet haar best op school en probeert voor Rolli te zorgen, terwijl Sophie steeds meer drinkt en steeds vaker dronken is. Anna verlangt vurig naar een vader. Zij hoort van haar labiele moeder dat hij gestorven is. Dan ontdekt Anna dat Franz (Schubert), waar ze met Rolli verstoppertje speelt, de broer is van haar vader, maar ze mag hem niet zozeer. Ondertussen wordt Sophie in een kliniek opgenomen en begint een zekere Micky (Kittel) zich voor de ontluikende Anna te interesseren. Sophie sterft en Rolli moet naar een pleeggezin, terwijl Anna wordt toegewezen aan haar oom. Inmiddels weet Anna dat haar vader (Peeters) niet dood is, maar in Frankrijk woont. Anna verkleedt zich als jongen en begeeft zich op weg om haar vader te zoeken. Het wordt een smartelijk weerzien. De kleinere rol van Soutendijk is haar op het lijf geschreven: de verlopen vrouw die steeds verder in verval raakt; normaal gesproken geeft een regisseur een dergelijke rol aan een tweederangs actrice, maar Soutendijk doet het met verve en overtuiging, net alsof zij zelf zo is. Ze wordt echter weggespeeld door de jonge Deekeling die heel geloofwaardig en levensecht is. Hoewel het scenario van regisseuse Wagner een behoorlijk sentimenteel verhaal bevat, is het goed uitgewerkt en kun je het best bekijken, al lijkt de film aan de lange kant. Het camerawerk van Jolanta Dylewska is uitstekend en bevat hele mooie beelden.

Dance Of The Wind

1997 | Drama, Muziek, Fantasy

Frankrijk/Nederland/India/Duitsland/Verenigd Koninkrijk 1997. Drama van Rajan Khosa. Met o.a. Kitu Gidwani, Bhaveen Gossain, B.C. Sanyal, Roshan Bano en Kapila Jee.

Pullavi (Gidwani), een jonge vrouw, beschikt over een prachtige stem. Ze is voorbestemd om haar oude moeder (Jee) op te volgen als traditionele raga-zangeres binnen de Hindoestaanse gemeenschap. Volgens een plaatselijke criticus heeft ze echter niet het talent van haar moeder. Omdat Pullavi lerares is, trekt zij zich van de kritiek niets aan. Op het moment dat haar moeder onverwachts sterft, hoort Pullavi in de tuin Tara (Bano) zingen. Tara, die samen met Baba (Sanyal) de stad rondzwerft en zich met bedelen in leven houdt, heeft een glasheldere, zuivere stem. Tijdens een concert raakt Pullavi haar stem kwijt. Ze gaat wanhopig op zoek naar de jonge Tara en de oude Baba. Bestaan zij eigenlijk wel echt? Een poëtische ode aan tradities en mythes. Khosa heeft in een heel rustig tempo geregisseerd en de tijd genomen om zijn verhaal te vertellen. De plot is van ondergeschikt belang en zit vol Hindoestaanse symboliek die de westerse kijker niet altijd begrijpt. Door minimaal dialoog en maximale sfeerschepping kunnen we de film echter moeiteloos ondergaan als een oase van rust in een wereld die gebukt gaat onder geluidsoverlast. Robin Mukherjee baseerde zijn scenario op een verhaal van regisseur Khosa. Prachtige rood-bruin getinte fotografie van Piyush Shah. Meervoudig bekroond op kleinere festivals. Een film voor liefhebbers. Dolby Stereo.

Alpsee

1994 |

Duitsland 1994. Matthias Müller. Met o.a. Christine Essenberger en Victor Helpap.

Pullavi (Gidwani), een jonge vrouw, beschikt over een prachtige stem. Ze is voorbestemd om haar oude moeder (Jee) op te volgen als traditionele raga-zangeres binnen de Hindoestaanse gemeenschap. Volgens een plaatselijke criticus heeft ze echter niet het talent van haar moeder. Omdat Pullavi lerares is, trekt zij zich van de kritiek niets aan. Op het moment dat haar moeder onverwachts sterft, hoort Pullavi in de tuin Tara (Bano) zingen. Tara, die samen met Baba (Sanyal) de stad rondzwerft en zich met bedelen in leven houdt, heeft een glasheldere, zuivere stem. Tijdens een concert raakt Pullavi haar stem kwijt. Ze gaat wanhopig op zoek naar de jonge Tara en de oude Baba. Bestaan zij eigenlijk wel echt? Een poëtische ode aan tradities en mythes. Khosa heeft in een heel rustig tempo geregisseerd en de tijd genomen om zijn verhaal te vertellen. De plot is van ondergeschikt belang en zit vol Hindoestaanse symboliek die de westerse kijker niet altijd begrijpt. Door minimaal dialoog en maximale sfeerschepping kunnen we de film echter moeiteloos ondergaan als een oase van rust in een wereld die gebukt gaat onder geluidsoverlast. Robin Mukherjee baseerde zijn scenario op een verhaal van regisseur Khosa. Prachtige rood-bruin getinte fotografie van Piyush Shah. Meervoudig bekroond op kleinere festivals. Een film voor liefhebbers. Dolby Stereo.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Raimond Goebel op televisie komt.

Reageer