Heinz Rabe: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Die letzte Rolle

1986 | Drama

Oost Duitsland 1986. Drama van Egon Günter. Met o.a. Hans Christian Blech, Corinna Kirchhoff, Jürgen Holtz, Juraj Kukura en F. Dion Davis.

Peter Poller (Blech) en Karl Tietz (Holtz) zijn beiden toneelspelers. Eerst voormalige vrienden, nu elkaars rivalen, waarbij Poller de betere rollen verschalkte en succes had bij de dames. Karl is jaloers. Peter mag Sagnarelle spelen in [KL]Don Juan[KLE] van Moli[KA2]ere. Peter heeft een zwakheid: hij drinkt en Karl hoopt, dat Peter languit zal gaan op de planken. Karl volgt de repetities op de voet. De regisseur (Kukura) neemt de vrijheid om een forse vrouwenrol in te lassen en heeft daarvoor de jonge actrice Dagmar M[KA3]oller (Kirchhoff) uitgekozen. Ze is dolgelukkig, want dit is haar grote kans. Omdat ze onzeker is, hoopt ze steun te vinden bij Peter Poller, maar achter zijn arrogantie verbergt zich een hoop twijfel en Dagmar raakt beklemd tussen het steekspel van Peter en Karl dat tussen de coulissen wordt opgevoerd. Aardig drama dat door de weinig bekende bezetting vol overgave wordt gebracht. Het scenario is van Klaus Poche en het camerawerk is van Gerhard Vandenberg.

Blanche - oder das Atelier im Garten

1985 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1985. Drama van Hans Günther Heyme. Met o.a. Elke Petri, Walter Kreye, Ulrich Hass, Paul-Albert Krumm en Angelica Domröse.

Een excentrieke schilderes trekt zich in haar atelier terug. Aanvankelijk houdt zij contact met de buitenwereld, schrijft brieven aan een denkbeeldige geliefde, maar uiteindelijk sluit ze zich helemaal af. De zelfmoordpoging van een vriendin lijkt haar terug te brengen naar de werkelijkheid. Saai verhaal, dat het moet hebben van de vele visuele effecten, Mondriaandecor en afwisselend kleur- en zwart-wit opnamen.

Für'n Groschen Brause

1983 | Drama

Duitsland 1983. Drama van Eberhard Itzenplitz. Met o.a. Bernd Benneck, Anne Baumgart, Peter Aust, Renate Heilmeyer en Ruth Hoffmann.

Leipzig, in de oostelijke bezettingszone van Duitsland na WO II (1939-45), waar de Russen het voor het zeggen hebben, en een marionettenregering van overijverige communisten de lakens mag uitdelen. Hoewel Thomas (Benneck) veel van zijn stad en land houdt omdat hij er is opgegroeid, zien veel mensen de communistische dictatuur niet zitten. Het familiebedrijfje, dat zijn moeder, stiefvader, grootvader, oma en hemzelf te eten geeft wordt nu bedreigd met onteigening. Het moet omgezet worden tot een ineffici[KA3]ente VEB (Volks Eigenes Betrieb). Iedereen, die het kan, smeert hem naar het vrije Westen, maar Thomas aarzelt omdat hij juist op dat moment tot over zijn oren verliefd is geworden. Zo dreigt hij zijn kansen te verspelen. Bekroonde Duits-Duitse geschiedenis met mooie spelprestaties. Dieter Zimmer schreef het scenario naar zijn gelijknamige roman. Voortreffelijk camerawerk van Josef Vilsmeier. Indertijd door de kijkers van de ARD gekozen tot Fernsehfilm des Zuschauers.