Sonja Sutter: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Tatort - Mord in der Oper

1981 | Mysterie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1981. Mysterie van Wolfgang Glück. Met o.a. Fritz Eckhardt, Kurt Jaggberg, Albert Rolant, Lieselotte Plauensteiner en Erika Deutinger.

Terwijl op de b[KA3]uhne van de Weense staatsopera Carmen wordt neergestoken door de jaloerse Don Jos[KA1]e, wordt achter de coulissen de kleedster van het operagezelschap daadwerkelijk vermoord: haar keel is doorgesneden! Is de dader de jongeman, die tijdens de voorstelling doelloos achter het toneel rondliep? Een klus voor Oberinspektor Marek (Eckhardt), die hem voert naar de betere kringen uit de high society van de Oostenrijkse hoofdstad. Het scenario is van hoofdrol Eckhardt, die zijn eigen personage bedacht en het schouwburgwereldje op zijn zak kent. Het camerawerk is van Wolfgang Koch. Aflevering 129.

Wir pfeifen auf den Gurkenkönig

1974 | Familiefilm, Fantasy

Duitsland 1974. Familiefilm van Hark Bohm. Met o.a. Karl Michael Vogler en Sonja Sutter.

Een sprookjesfiguur, de komkommerkoning, gooit de verhoudingen binnen het gezin Hogelmann drastisch door elkaar. Dankzij zijn optreden worden conflicten niet meer opgelost door autoritair optreden, maar door overleg. Een aardige en onderhoudende jeugdfilm, die echter wat de inhoud betreft snel gedateerd overkomt.

Der Lotterieschwede

1958 | Drama

Oost Duitsland 1958. Drama van Joachim Kunert. Met o.a. Erwin Geschonneck, Sonja Sutter, Harry Hindemith, Hans Emons en Jochen Thomas.

Een arbeider zet zijn loon in op een loterijlot en vervalt tot alcoholisme. Het blijkt een winnend lot te zijn, maar hij heeft het loterijbriefje inmiddels alweer verspeeld. De les is duidelijk.

Lissy

1957 | Drama

Oost Duitsland 1957. Drama van Konrad Wolf. Met o.a. Sonja Sutter, Horst Drinda, Hans-Peter Minetti, Kurt Oligmüller en Gerhard Bienert.

Kinderen uit een socialistisch arbeidersmilieu worden in de crisisjaren lid van de SA. De een wordt vermoord, de ander besluit haar SA-echtgenoot in de steek te laten. Een indringende, sfeervolle, antifascistische film van Wolf met een boeiende rol van Sutter. Het scenario is van Alex Wedding, die het boek van F.C. Weiskopf bewerkte. Het camerawerk is van Werner Bergmann.

Johannisnacht

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Harald Reinl. Met o.a. Willy Birgel, Hertha Feiler, Erik Schumann, Sonja Sutter en Ingrid Simon.

Baron Christian von Hergeth (Birgel) is harteloos, egoïstisch en gemakkelijk op zijn tenen getrapt. Zijn (tweede) vrouw Martina Lynn (Feiler), thans een gevierde zangeres, heeft hem verlaten omdat zij niet voor het huishouden wilde zorgen, maar haar zangtalent middels een carrière tot bloei wilde brengen. De mokkende Von Hergeth heeft zijn maatregelen getroffen, dat hun dochtertje Micky (Simon) haar moeder niet te zien krijgt, want de baron laat het kind al haar vrije tijd doorbrengen bij Liesl (Englisch) op een hoge, bijna onbereikbare Alpenweide. Baron Christian staat inmiddels op het punt om voor een derde keer te trouwen. Ondertussen bezoekt Martina haar dochtertje zonder te zeggen wie zij is. Na de nodige verwikkelingen komt alles op zijn pootjes terecht in deze suikerzoete Heimatfilm van veelfilmer Reinl.

Friederike von Barring

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Rolf Thiele. Met o.a. Nadja Tiller, Lil Dagover, Sonja Sutter en Olga Tschechowa.

Vervolg op DIE BARRINGS met de verdere avonturen van Gerda von Eyff die het vermogen van de Barring-familie er doorheen jaagde. Drakerig melodrama.

Drei Birken auf der Heide

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Ulrich Erfurth. Met o.a. Sonja Sutter, Helmuth Schneider, Albert Matterstock, Margit Saad en Rolf Wanka.

Houtvester Hans Freese (Schneider) ontmoet in zijn geboortedorp zijn vroegere jeugdvriendin Rose Heidk[KA3]amper (Sutter) en beider ogen gaan weer fonkelen. Maar er is ook nog de uitgever Jan Wedekinf (Matterstock), een man van de wereld, die een oogje heeft op Rose. Hans van zijn kant wordt op handen gedragen door het zigeunermeisje Susanna (Saad), dat hij uit de klauwen van een 'aanbidder' heeft gered. Alsof dat nog niet volstaat, is er ook nog een soort zigeunerprins. De heide bloeit en de berkebomen groeien erop los in deze mooi gefotografeerde heimat-idylle met een naïef liefdesdrama. De strekking van de film is kritisch beschouwd, bedenkelijk. Scenario van Erich Engels en Wolf Neumeister. Camerawerk van Willy Winterstein.

Die Barrings

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Rolf Thiele. Met o.a. Paul Hartmann, Dieter Borsche, Lil Dagover, Nadja Tiller en Olga Tschechowa.

Gerda von Barring jaagt na haar vaders dood de hele erfenis erdoor, feestend en genietend in Berlijn. Haar man is zo onthutst door haar karakter dat hij eraan sterft. Dit 19e-eeuwse melodrama had in Thiele's filmbewerking zo'n succes dat er een vervolg kwam: FRIEDERIKE VON BARRING. Scenario van Felix Lützkendorf en Rolf Thiele. Camerawerk van Günther Anders en Hannes Staudinger.

Das Schweigen im Walde

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Helmut Weiss. Met o.a. Rudolf Lenz, Sonja Sutter, Käthe Haack en Paul Richter.

Nieuwe versie van het tot op de draad versleten, al in 1937 verfilmde, heimatverhaal.

Meines Vaters Pferde

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Gerhard Lamprecht. Met o.a. Curd Jürgens, Eva Bartok, Ernst Stankowski, Sonja Sutter en Otto Gebühr.

Een verfilming van de roman van Clemens Laar. Deel 1: 'Lena und Nicoline'; deel 2: 'Seine dritte Frau'. Een Pruisische officier gaat paarden bekijken in Ierland en wordt verliefd op de dochter van een lord. Als hij terug is in Pruisen wijdt hij zich weer aan zijn paarden en trouwt een rijke jongedame die bij de geboorte van hun zoon sterft. Dan gaat het bergafwaarts en wil men hem zelfs zijn dierbaarste bezit, zijn paarden, afnemen. Scenario van Horst Budjuhn. Camerawerk van Friedl Behn-Grund.

Frauenschicksale

1952 | Drama

Oost Duitsland 1952. Drama van Slatan Dudow. Met o.a. Sonja Sutter, Lotte Loebinger, Hanns Groth, Anneliese Book en Ursula Burg.

Hoe vrouwen zich er na de oorlog maar moeten zien door te slaan. Tegenover de stortvloed van oorlogsfilms waarin vechtende mannen dappere helden of diepmenselijke stumperds zijn, is de kant van de vrouw maar weinig verkend in filmland. Uitstekende vrouwenfilm van DDR-filmer Dudow.