Robert Clark

Acteur, Componist

Robert Clark is acteur en componist.
Er zijn 6 films gevonden.

Sex, Lies & Obsession

2001 | Drama, Erotiek

Verenigde Staten 2001. Drama van Douglas Barr. Met o.a. Harry Hamlin, Lisa Rinna, Kevin Zegers, Rebecca Jenkins en Karl Pruner.

Deze film gaat over de verslaving aan seks van een gerespecteerd chirurg, dr. Cameron Thomas (Hamlin). Hij surft naar pornosites op het Internet, bezoekt pornowinkels, massagesalons en striptenten, belt sekslijnen en gaat naar prostitu[KA1]ees. Dat laatste wordt hem fataal als hij tegen een tippelaarster (Hile) oploopt; ze werkt als undercoveragent voor de zedenbrigade en Cameron wordt veroordeeld. Omdat het Camerons eerste overtreding is, moet hij samen met zijn vrouw Joanna (Rinna) in sekstherapie. Volgens Cameron is er niets aan de hand en begrijpt hij niet waarom al die heisa nodig is. Joanna, die hem maar weer eens vergeven had wegens ontrouw, is diep geschokt. Zou zij soms ook schuldig zijn aan Camerons probleem? De complexe materie valt niet in een paar uur film te behandelen. De hoofdrollen doen verschrikkelijk hun best, maar meer dan een paar nummertjes toneel zitten er niet in. Hun personages zijn gereduceerd tot eendimensionale figuren. Het moralistische en praterige scenario van Patricia Resnick is onbedoeld grappig, terwijl de film bezwijkt aan zijn goede bedoelingen. Het camerawerk is van Michael Storey. Buiten Amerika curieus gedoe.

Prancer Returns

2001 | Avonturenfilm, Familiefilm, Drama

Verenigde Staten/Canada 2001. Avonturenfilm van Joshua Butler. Met o.a. John Corbett, Stacy Edwards, Michael O'Keefe, Jack Palance en Robert Clark.

Charlie Holton (Fink) heeft de scheiding van zijn ouders maar moeilijk kunnen verwerken. Hij is met zijn broertje Ryan (Clark) en zijn moeder (Edwards) van Chicago verhuisd naar een provinciestadje in Michigan. Op school wordt hij gepest en het schoolhoofd Mr. Klock (O`Keefe) denkt dat hij de herrieschopper is. Bovendien heeft die snel oordelende Klock ook nog een oogje op Charlie`s moeder, iets wat hij helemaal niet kan uitstaan. Als Charlie in zijn eentje door het bos dwaalt, vindt hij een jong rendier. Hij is ervan overtuigd dat het dier zijn moeder kwijt is, en dat het om de zoon van Prancer moet gaan. Hij neemt het beest mee naar huis, maar als het aan Klock ligt, wordt het onmiddellijk de wijde wereld ingestuurd. Gelukkig helpen klusjesman Tom Sullivan (Corbett) en de oude wijze Richards (Palance) Charlie om Prancer (zo noemt Charlie hem) tijdig te laten aansluiten bij de rendieren van de kerstman. Zonder overdreven sentiment een film over echtscheiding en het gezin, die degelijk vertolkt wordt en er heel verzorgd uitziet. Heerlijk ontspannen en genieten van de bevredigende afloop. Het scenario is van Greg Taylor, die voor een waardige opvolger van de oorspronkelijk film heeft gezorgd. Het camerawerk is van Bruce Worrall.

Like Mother, Like Son: The Strange Story of Sante and Kenny Kimes

2001 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 2001. Thriller van Arthur Allan Seidelman. Met o.a. Mary Tyler Moore, Robert Forster, Gabriel Olds, Jean Stapleton en Ken Radley.

Deze film is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Sante Chambers (Moore) is de dochter van een prostitu[KA1]ee en werd op straat grootgebracht. Ze lijdt aan kleptomanie en heeft een kleinkriminele inslag, maar is als vrouw niet onaardig om te zien. Ze trof voortdurend de verkeerde kerels (die haar mishandelden) en probeert zich er als alleenstaande moeder door heen te slaan met winkeldiefstallen, oplichterijtjes enz. Haar twee jongens zijn Kent (achtereenvolgens Daniel Daperis en Vennell) en Kenny (achtereenvolgens Breden, Jared Daperis en Olds). Dan heeft Sante geluk: ze leert de rijke aannemer Ken Kimes (Forster) kennen, die voor haar valt en tegen het advies van zijn vrienden en familieleden met haar trouwt. Ken behandelt de jongens als zijn eigen zoons, terwijl Sante doorgaat met haar kleine vergrijpen. Op Kenny`s verjaardag wordt ze wegens fraude met creditcards gearresteerd en draait voor vier jaar de bak in. Kent be[KA3]eindigt in die periode de high school, heeft begrepen dat zijn ma niet deugt en neemt dienst in het leger en distantieert zich. Als Sante terug is uit de gevangenis, is Ken overleden en is zij stuurloos. Omdat het geld opraakt, verhuist ze met Kenny naar New York. Ze betrekt haar zoon steeds dieper in haar misdadige praktijken. Ze leert de rijke, bejaarde Irene Silverman (Stapleton) kennen, een weduwe, die een aantal appartementen bezit. Kenny gaat met valse referenties een appartement huren en Sante beraamt de moord op Silverman, wiens testament ze met een ongelooflijke list eerst ten gunste van haar en Kenny verandert. Na de moord wordt Sante met haar zoon door toeval door de FBI gearresteerd en ieder tot meer dan honderd jaar gevangenisstraf veroordeeld. Tot zover het waargebeurde verhaal. Moore heeft haar fans, vooral in het romantische mysterie-genre als de vrouw die met een glimlach een man verovert, maar in deze weinig overtuigende, onopmerkelijke tv- film, is het niks en lijkt zij in de verste verte niet op het monsterachtige wezen, dat de echte Sante was. Veteraan Seidelman heeft de film met grote desinteresse op zijn ruggenmerg geregisseerd, terwijl de ervaren actrice Stapleton en de even gewiekste Forster te kleine rollen hebben om hun talent te kunnen tonen. Het is Moore, Moore en Moore, maar het resultaat gaat van weinig naar minder tot minst. Het scenario van Paul Eric Meyers naar de roman The Mother, the Son and the Socialite is zonder verbeelding geschreven. Het camerawerk is van James Grant. Ook bekend als A MOST DEADLY FAMILY.

The Mary Kay Letourneau Story: All American Girl

2000 | Drama

Verenigde Staten 2000. Drama van Lloyd Kramer. Met o.a. Penelope Ann Miller, Omar Anguiano, Mercedes Ruehl, Rena Owen en Greg Spottiswood.

Mary Kay (Miller) is getrouwd met Steve Letourneau en is moeder van vier kinderen. Ze geeft les op een school, waar ze verliefd wordt op de twaalf-jarige Vili Fualaau (Anguiano), die er voor zijn zeer jonge leeftijd stukken ouder uitziet. Ze duikt met hem tussen de lakens en schenkt later het leven aan een gezonde baby. Dit is naar de normen van de huidige (Amerikaanse) maatschappij een grof schandaal, dat ook uitgelegd zou kunnen worden als een vorm van pedofilie en zoiets is strafbaar. Vooral mannen vertonen de neiging om het zo te zien, omdat hun toenaderingen tot kinderen van die leeftijd per definitie als zodanig bestempeld worden. Nadat Mary Kay de nodige moeilijkheden heeft gekregen, gaat ze een tweede keer door de knieën voor Vili, die inmiddels veertien is en wordt er een tweede baby geboren. Terwijl haar zaak duidelijk voer voor psychiaters is, zijn haar problemen met de justitie niet gering: zeveneneenhalf jaar gevangenisstraf. Zowel Mary Kay's moeder als haar advocate gingen eveneens door de knieën, maar dan uit hebzucht: ze verkochten hun verhaal en gaven interviews, waarop deze idiote tv-film gebaseerd is. Het scenario van Julie Hebert is je reinste pulp, die de kijker een soort Romeo-en-Julia geschiedenis voorspiegelt. Het spel is waardeloos en de regie is slap. Nauwelijks een onderwerp om een film over te maken, maar eerder een geval om geld voor de onbegrepen Mary Kay in te zamelen en haar met zorg te omringen en vooral te ontnuchteren. Waar de titel All-American Girl opslaat mag Joost weten - wijken dan álle vrouwen in de V.S. zo zeer af van de norm? Het camerawerk is van Brian Hebb. Overslaan is ons advies.

Switching Goals

1999 | Sportfilm, Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1999. Sportfilm van David Steinberg. Met o.a. Mary-Kate Olsen, Ashley Olsen, Eric Lutes, Kathryn Greenwood en Trevor Blumas.

Ze kwamen, zagen en verwisselden van plaats! De tweeling Sam en Emma Stanton brengt iedereen in hun voetbaldivisie in verwarring wanneer ze van identiteit wisselen en elkaars plaatsen in het team overnemen

Poisoned By Love: The Kern County Murders

1993 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1993. Mysterie van Larry Peerce. Met o.a. Harry Hamlin, Helen Shaver, K.T. Oslin, Terence Knox en Ed Lauter.

Steve Catlin (Hamlin) is een onverbeterlijke Casanova. Niemand van zijn vriendenkring gelooft dat zijn vierde huwelijk lang zal standhouden, zeker zijn drie vorige echtgenotes niet. Ze krijgen gelijk, want Steve is binnen de kortste keren verliefd op een nieuwe schoonheid. Als de vierde echtgenote kort daarop sterft, begint een van de vorige `gelukkigen` Edie Ballew (Shaver) zich vragen te stellen. Twee jaar later sterft ook een vijfde vrouw onder verdachte omstandigheden. Een weinig spannende film, die hoe onwaarschijnlijk dat ook moge klinken, op waargebeurde feiten is gebaseerd. De rolverdeling vult de personages oppervlakkig in en de regie is veel te geroutineerd. Het scenario van Caliope K. Battlestreet en Stephen Glantz valt niet op door zijn originele vondsten. Het camerawerk is van Tony Imi. Ook bekend als MURDER SO SWEET.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Robert Clark op televisie komt.

Reageer